Käyttäjän arto kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,681 - 2,690 (kaikkiaan 3,775)
  • arto arto

Sinäkö olet säätänyt lantiovyön kannattelemaan isoa mahaasi? No siinä tapauksessa vastapainoksi pitää olla iso P***e , muyya sehän toki näkyy siellä viedeollakin. Onko se vielä lavinnyt siitä koosta?……………Harmiksesi en omista kumpaakaan. Olen ihan normi urheilija mies, normipaino jne.

arto arto

Isomahaislla lantiovyöstä ei ole oikein hyötyä….Joillain väärä käsitys lantiovyöstä. Pihalla nyky tekniikasta.

arto arto

Siinä ei auta Savolainen Urea-aivoisuuskaan. Kovapalterä on teroitettava neljän tunnin välein, sekään ei anna armoa, kun se on tylsistynyt.
    Aivan samat lainalaisuudet pätevät Raivurin teräänkin. Jopa artokin heikkona hetkenään tunnusti, että teroituksen jälkeen terä pysyy maukkaimmillaan reilun tankillisen. ………….Ehkä sinun pitäisi käydä siellä terän teroitus kurssilla. Saisit paremman terän sahaasi.  Muuten olen tienanut kyseisellä teroitus jutulla jo liki 20v. Mistä revit minun tunnustuksia.  Kuvitteletko päässäsi. En ole ainakaan täällä kirjoitellut tuollalailla. Minulla ei ole heikkoja hetkiä olen vahva persoona.

arto arto

Kun haritusterä teroitetaan tunnin välein, kovapala teroitetaan neljän tunnin välein.
    Jos ei teroiteta, leikkuuteho laskee…………Tulkaa nykyaikaan. kovapala terä kestää pitkään teroittamatta. Metsälehtikin testasi 4 viikkoa teroittamatta. Meneehän viikko peltiterälläkin. Eikä leikuuteho laske. Se on tutkittu.

arto arto

Meillä taas tr.mönkijä ja kelkka kumpikin hupikäytössä kelkan kilometrit tältä talvelta 10t tr mönkijän vuosikilometrit 13t osa omissa metsissä kiertelyä. Eli ei työkäyttöä. kummatkin juniorin käytössä.

arto arto

Olisi mukava kuulla verottajan perustelut miksei traktori, tässätapauksessa myös mönkijä voi kuulua metsätalouden kalustoon jos sitä siihen käytetään? Samalla periaatteella ei moottorisahakaan kuuluisi metsätalouden kalustoon kun taloudesta löytyy kuitenkin kirves ja pokasaha,,,,,,,Mönkijä ja kelkka kuuluvat 99% vapa-ajan viettoon siksi ei kokonaan ne mene….Käyttötunnit menevät kun perustelee hyvin. Mootorisaha ei kellään ole vapa-ajan vietto juttu

arto arto

Oleo-mac saha tulee italialaiselta Emak Groupilta joka toimii maailmanlaajuisesti ja toimittaa Efco ja Oleo-Mac tuotemerkkiset sahat. Saksan testeissä malli 152 pätkäsaha saa hyviä arvosteluja tehonsa puolesta moottorista maininta…Moottori muistuttaa täysveristä urheiluautoa jota on hauska käsitellä kiitos ylivertaisen suorituskyvyn.

arto arto

moottorikelkasta ja mönkijästä 14 €/käyttötunti; traktorista 11 €/käyttötunti. Moottorikelkka, mönkijä tai traktori voi vain poikkeustapauksissa kuulua metsätalouden kalustoon…….Siinä verottajan ohje…….Tr mönkijä luokitellaan traktoriksi ei siis mönkijäksi…..

arto arto

Alan ymmärtää arton raivurinterän terävänä pysymistä, vai pitääkö sanoa – Tylsänä pysymistä………Voi voi……Et tajua paljon mitään. Itse kehua vaan. Eli et voi ymmärtää minun teroitusjuttuja. Kuvittelet vaan päässäsi niitä juttuja. Omat ovat nykyaikaa ei museo aikaa.

arto arto

talvella meillä muutaman 10km matkalla oli lumituhoja jatkuvasti. Saivat sähköt katkesivat saman tien. Pari päivää leikki sähkömiehet sitten tuli ponsse  tekivät koneella linjametsät ongelmat hävisi puut vieläkin siellä. Taitavat jäädäkin sinne. Turha leikkiä pikkukoneilla ja sahoilla. tulee sähköyhtiölle kalliiksi.

Esillä 10 vastausta, 2,681 - 2,690 (kaikkiaan 3,775)