Käyttäjän arto kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 3,521 - 3,530 (kaikkiaan 3,531)
  • arto arto

    Minä pyrin kaatamaan terän ulkosyrjällä noin klo 14 kohdalla. Silloin puun kaatuu raivaajan taakse. eli jo raivatulle alueelle. Samalla terä vetää tavallaan itse leikattavaan kohteeseen.

    arto arto

    Kokemusta kummastakin. 545ja 555, Tehtaan säädöillä.545 tankki kestää. 1.15t ja 555. 1,05 t…eli on kulutuksessa eroa….Minun säätämänä. 555 kuluttaa tankin 2 tunnissa olkoon metsä minkälaista vaan.. säädetty useita…. 545. kuluttaa tankilisen 2- 2.10 tunnissa. eli on kulutuksessa eroa. 545 tankki 0.9l ja 555 1.1l

    arto arto

    Niin, Voi sen noinkin ajatella….Mutta tosiasiassa. kepeä on nopeampi liikkeissä. Kokeile liikuta sivuttain propsia ja tulitikkua… kumpi liikkuu nopeammin Tai pidä kilonpainoa suoralla kädellä Väsyy ennemmin kuin pelkkä käsi Ja meilläpäin ne puut kaataa se pyörivä terä Miten nopeaan se liikku sitä nopeammin se kaataa.

    arto arto

    Tänään eka päivä 545fx 14 malli. hyvin sai vitelikko kyytiä. päivätuotos 0.3 ha isompi kuin 555fx samassa vesakossa. eli sen teki se 1kg ja vielä tehtaan säädöissä. huommisen jälkeen sitten kunnon säädöt ja kaikki teho käyttöön. Hyvät on kelit raivailla sopivan viileetä kun väliin lunta heittää, ja maa jäässä. ei väsy kävellessä.

    arto arto

    Riippuu sahaustyylistä. Työkaverilla 150ha sahattu saha alkuperäinen kytkin…Mutta painot kulunnut eli ottaa kiinni suht korkeilla kierroksilla. itsellä meni 150ha kohdilla(husgvarna 555fx) Olen kuullut huollosta että 2 kuukautta joillakin kestää. eli sahaustyyli ratkaisee

    arto arto

    Niin moniko sahaa moottorisahalla esm, tukkia poikki puolikaasulla…itse sahaan reippaalla kaasulla pienetkin puut nurin. sitten järeämpään hana auki. puolikaasu rasittaa kytkintä eniten, Husse vaan kiihtyy todella hyvin oikein säädettynä eli ei tartte ootella puunjuurella.se puu on jo nurin silmänräpäyksessä.

    arto arto

    Minä käytän husqvarnan osasynteettistä 2% seoksena. olen sahaillut metsuri urani aikana yli 3000 ha eikä kertaakaan ole saha leikannut kiinni/ alaketa pettänyt. Aina hurrisahoilla nykyisin 2v ja uusi ja hyvin on leivässä pysyynnyt. pisimpään ollut jonsered rs 40 poikasena sahailin sillä suuren tukon mummon markkoja. Miksi uusi joka toinen vuosi….siksi kun on mukavaa sahailla uudella eikä tartte kestää tärinöitä.

    arto arto

    Raivareista 355. ongelmat oli juuri kytkin rumpu kului ja jouset katkeili ja pikari petti….252. oli hyvää vaan moottori suht tehokas kytkin alimitoitettu tehoon…..355 viat korjattu 555 kytkin rumpu ja pikari vahvemmat…..ne alakerran viat johtuu liian laihasta seoksesta tai huonosta 2t öljystä. Kyllä se laatu on harpannut 80 luvulta huimasti eteenpäin sahapuolella kuin muillakin koneilla.

    arto arto

    Urakalla teen. viime savotta oli 02 kehityluokaa.14.6ha meni 7 työpäivää. hinta pitkälti yli 100 ekua ha…eli jää muutakin kuin ylähuuli leivälle. päälle kilsat ja muut lisät. tänään alkoi uusi savotta hinta yli 200ekua vajaa päivä 0.7 ha tuli kaajettua.siksi vajaa olin konttorilla juttelemassa ja litkimässä kahvia. eli pärjään ihan hyvin….AMMATTIMIEHELLE, minkä mallin husqvarnalla olet sahannut. 500 sarja on todella kestävä…huoltomiehiltä kuultuna stileissä enempi remonttia kuin husseissa. ainakin meilläpäin.

    arto arto

    Nyt viimeistä viikkoa 555fx kiikku valjaissa joutaa sitten 2 sahaksi. varastoon lauantaina ammattilaisten metsätarvikepäiviltä. lähtee mukaan 545fx edullisesti. liikkeellä 699ekua hinta ja huseen edut puottaa hintaa kivasti.555 mittarissa kivasti hehtaareita . eikä ole löylyö tippakaan.Mutta voimaa kuin pienessä pitäjässä. Ainut oma investointi oli tulppa, kytkin meni takuuseen. Kulmurissa vielä tehtaan rasvat keltaisena, ei siis palannut musta. joka viittaa laakerivikaan.

Esillä 10 vastausta, 3,521 - 3,530 (kaikkiaan 3,531)