Käyttäjän Berza kirjoittamat vastaukset
-
No, onhan hänen tilanteeseen nähden ihan hyvä saavutus, ei siinä mitään.
Mutta itse juttu, ettei hankintamies yleensäkkään saa kunnon palkkaa pinostaan huonon hinnankin vuoksi, ei pidä paikkaansa ollenkaan. Ilmankos Jounikin älähti.
Hintahan on reaalisesti kai korkeimmalla tasolla, mitä koskaan, ei ole hinnasta enää kiinni, joten voi miettiä, mistä se on kiinni, jos kokee tulon huonoksi. Nyt todella kannattaa lähteä hankintahommiin, vaikka energia puu savottaan. Kaikki ns roskapuukin n 50 e. Se on vääntänyt minun naamaa ihan hymynpoikaselle, kun hateloita perkailee.
Ehken Samin olisi kannattanut kirjoittaa, ettei satunnainen viikonloppu hankinta mies saa kunnon palkkaa työstään. Kun nyt pystyhinta on kuidulla sama, kuin oli vuosikymmeniä hankinnalla, ehken kannattaa miettiä nyt pystykauppaakin.
Toisaalta ei 250 e ole hirveän huono päivä tuotto, kun saa myös liikuntaa ja hyvää mieltä, metsän kuntoon tulon lisäksi 2-3 tankillisen sahuusta.
Berza 15.11.2024, 12:15Tarkoitin tuolla kotimaisuudella lähinnä kokoon panoa, ilman muuta osat pl viimeinen pyöräpari/ vaihteisto siihen tulee meksikosta. Vai tuleeko ” puolikas mönkijäkin” meksikosta🤔
Berza 15.11.2024, 11:09Noin taitaa olla, Bombardier tehtaista kysymys, kylläkin kuusipyöräinen on pitkälle kotimaista alkuperää.🤔
Berza 15.11.2024, 10:57Valtaosa mönkijöiden valmistajista pyrkii keveyteen, koska käyttäjäkunta on pääasiassa harrastepuolta. Näitä merkkejä edustaa juurikin nuo kaksi merkkiä. Sen sijaan esim tgb.tä mainostetaan juuri työkäyttöön painon vuoksi, ei se oikein safarikone ole.
Berza 15.11.2024, 09:58Juurikin noin, kyllä tämäkin homma vaatii tietynlaista ammattitaitoa ja silmää , miten homma pitää tehdä, mönkijän ominaisuudet huomioiden. Pohjapanssari ja kunnon renkaat on A ja O tässä touhussa.
Kylläkin joku kevyt Honda vie kuormaa huonommin, kuin esim painava tgb.
Berza 15.11.2024, 09:27Kyllä can am taidetaan koota rovanniemellä, kanadalaista osaa, liekö kotimaistakin.🤔 Moottori rotax, ehken tämä on valmistettu meksikossa. Näköjään 6×6 mallin tekniikkaa on suomessa kehitetty ja valmistettu.
Voihan joukossa olla niitä vietnamin tai kiinan sähkövermeitäkin🤔
Berza 14.11.2024, 19:03Juuri noin variattorista. Aikoinaan omaa typeryyttääni Polariksesta yhden hihnan poltin. Nyt tgb.ssä alkuperäinen hihna ja ollut ihan työkäytössä koko ajan. Uteliaisuuttani avasin kopan ja tarkastin sen. Kyllä uskaltaa sanoa, että se sen 5000 km kestää, mikä on vaihtovälikin
Berza 14.11.2024, 18:51Kyllä nämä on pitkälle makuasioista,catti oli jalkavaihteinen, nyt variaattorivetoinen. Molemmilla puolensa, käytön tarve kertoo enemmän, kumpi itselle sopiva. Sama ikuinen väittely myös, onko riuku vai jäykkäperä parempi. Siinäkin oma tarve kertoo, kumpi kannattaa valita.
Honda ainakin oli loputtoman kestävä, mönkijöiden toyota.
Berza 14.11.2024, 18:30Tuohon sähköpuoleen en joutunut puuttumaan. Jos olet fb.ssä, sieltä löytyy tgb ryhmä, mistä oli valtavasti apua minulle ja käsitellään näitä sähkövikoja myös.
Berza 14.11.2024, 17:21Paljon tekulla ajoit, kiinnostaa koska keväällä käytettynä tällainen hankittiin, km.jä oli reilu 2000 mittarissa. Kaikki nämä tunnetut tyyppiviat on saanut korjata, mutta sen jälkeen palveli tosi hyvin. Tämä on lavaversio, johon voi 100 kg laittaa lisäpainoa, jos haluaa vielä pitoa parantaa. Ei ole vielä tarvittu, painavin tästä merkistä tämä versio.