Käyttäjän harrastelija kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,611 - 1,620 (kaikkiaan 2,417)
  • harrastelija harrastelija

    Kateeksi alkaa käydä noita vihreitä. Yhteisissä metsissä voi retkeillä ja lopettaa vaikka rujon näköinen metsätyömaakin. Omasta varallisuudesta ei ole huolta. kyllä valtio maksaa. Kotosalla on infra kunnossa, sehän on itsestään selvyys ja kaupasta saa ruokaa.

    Kuinka hankalaa olisi päästä jäseneksi? Olisi varmaan elämä paljon helpompaa kuin esim. eilen, kun kaadoin vanhaan tyyliin puita helikopterikentän alta. Pitäisikö panna palsta myyntiin ja alkaa vihreäksi?

    harrastelija harrastelija

    Subarulla on oma jatkuva 4-vetojärjestelmä vastaiskukoneen kanssa. Ainakin Subarun bensakoneet olivat kovin syöppöjä. Meni kauan ennen kuin Subaru siirtyi dieseliin, jolloin polttoainetalous parani oleellisesti – samoin auton suorituskyky.

    Aikoinaan Subarun Forester oli tosi kallis auto ja metsämiehillä jonkinlainen ylellisyyskapine. Nyt Forester on kovan kilpailun myötä joutunut laskemaan hintaa. Koeajettuna keväällä tuli jonkinlailainen viimeistelemättömyyden tuntu. Edelleen ajomelu tiestä oli yllättävän kova, oliko tingitty melutasosta rakenteissa?

    harrastelija harrastelija

    Nykyisen kiinteistöveron remontti tuntuu äkikseltä lisäävän tasapuolisuutta. Ajatus on kaunis, jos toteutus vain onnistuu. Pääkaupunkiseudulla ja muutamassa muussakin asutuskeskuksessa kiinteistövero nostaa tietysti myös asuntojen vuokria. Jo nyt suurissa taajamissa vuokrat olevat niin korkeita, että yli miljoona asukasta saa asumislisää. Kelan jakama asumislisä menee yhden välikäden kautta asuntosijoittajille… jne.

    Näin se toimii meidän puolisosiaalinen yhteiskunta markkinatalouden ehdoilla! Hyvä puoli tässä suunnitelmassa on se, että muuttotappioalueilla kituuttavat mökin omistajat pääsevät toivottavasti vähemmällä. On tämä hel*****ä, että köyhä maaseutu joutuu elättämään asfaltilla hienostelevia tyhjäntoimittajia.

    harrastelija harrastelija

    Arkisena käyttöautona VW lähisukulaisineen on aina ollut etusijoissa. Nytkin vw ilmoitti, ettei pikkudieseleiden valmistusta lopeteta!

    Kyllä ”Aatu” keksi tämän kansan autoilutarpeen jo 30-luvulla. Tai sitten älysikö matkia / kilpailla Henry Fordin kanssa?

    HF: ” haluan, että kuoltuani minut haudataan  fordin kanssa samaan kuoppaan, koska ei ole vielä ollut sellaista kuoppaa, mistä Fordini ei olisi minua ylös tuonut!”

    harrastelija harrastelija

    Sipilä näkyy olevan voimakkaasti mielipiteitä jakava persoona. Suurin virhe on ollut 2015 yli 30 000 juipin hyväksyminen ”pakolaisina” vapaasti Suomeen mellestämään. Merkelin esimerkin mukaan vastaanotettiin lurjukset avosylin. Pakolaisvastaanotossa tulisi ensin olla tarkka valinta ja seuloa todelliset avun tarvitsijat. Näitä ovat perheet, naiset ja lapset – eivät parhaassa iässä olevat taistelualueelta karanneet miehet. Heitä on edelleen keskuudessamme ”turvallisesti” ja rikokset ja raiskaukset rulevat kasvamaan edelleen.

    Touko Aalto pystyy esiintymään vakuuttavasti. Häm näyttää peruvan puheensa metsien kiinteistöverosta, lihantuoton verotuksesta ja maidon tuotannon verotuksesta. Saa nähdä, että minkälaisia suunnitelmia hänellä on kansan työllisyydestä, jos ympäristön suojeleminen on kovin tärkeätä?

    Vasemmistopuolueilla on suurin huoli siitä, että kansalla menee liian hyvin. Nousun myötä heidän äänestäjäkunta pienenee.

    harrastelija harrastelija

    Kyllä se vain onnistuisi suojelu hiilinieluksi ja liito-oraviakin voisi kasvattaa, jos maksaja löytyy.

    Liito-oravan hinta näkyy olevan 1 009 €. Aikoinaan oravan metsästäjä saattoi viikon oravannahka saaliilla hankkia lehmän. Itse kiikutin vielä 1960 Oulun makasiiniin ampumiani kuivattuja oravan nahkoja. Sai niillä silloin opiskelija pullakahvit.

    Jossakin oli laskettu hiilen sidonnan tonnille 11 €. Siihen vaadittiin kuution puun tarve. No, sillä ei ihan vielä uusia autoja osteta, mutta tuo raakapuun hinta näyttää laskevan niin paljon, että aletaan vain hiilen ja liito-oravan tuottajaksi – kenelle kirjoitetaan lasku? Touko Aallolleko?

    harrastelija harrastelija

    Pojilla on poikien puheet!

    Vähän härskillä entisellä työkaverilla oli vakiovitsi nuoren tytön synnytysvaikeuksista:

    Tyttö oli synnytyssairaalassa vaikeroinut synnytyksen hankaluutta. Kätilö oli antanut neuvoa, että ottaapi samanlaisen asennon kuin silloin, kun tapahtuma sai alkunsa! Tyttö oli sykertynyt erinomaisen hankalaan asentoon ja kätilön sitä ihmetellessä, niin tyttö oli vaikeroinut, että se tapahtui Fiat 600:ssa!

    harrastelija harrastelija

    Samsungin puhelimestakin löytyi navi, kun viitsin sitä aikani rassailla. Esim. Lahdesta Virroille se ohjasi Jämsän ja Mämttän kautta ! Navissa oleva naisihminen oli vissiin uneliaalla päällä, koska meni piitkiä aikoja ettei puhunut mitään! Luulin jo välillä ohjelman lopettaneen. Kahdesti ajoin risteyksen ohi, kun tyttö heräsi ja kertoi risteyksen olevan 500 metrin päässä ja siitä vasemmalle! Samalla risteys suhahtikin ohi!

    Sitten kyllä tuli eloa; -käänny oikealle, tee U-käännös, käänny vasemmalle ja sitten oikealle – vähemmästäkin menee eläkeläinen sekaisin!

    No perille tultiin. Lahdessa itsessään opastus oli sopivaa. Etelästä päin ajoin kyllä kerran vasemmalle, kun oli 4 kaistaa, 2 suoraan ja 2 vasemmalle. Sieltä oli kyllä helppo palata oikealle reitillä ja valoristeyksillä ei ollu sitten viivitä.

    harrastelija harrastelija

    Glalle: On siinä eroa; ennen ohitusta laitan sopivan vaihteen, mutta ohitusraon tullessa kaasu sitten riittävästi!

    Tuota oli helppo verrata, koska edellinen auto oli manuaali ja nykyinen on lähes muuten samanlainen, mutta automaatti. Alussa ohitusraon tullessa hetken oli tunne, että lähteeköhän tämä? Nyt kun asiaan on tottunut, niin kyllä se lähtee!

    Kyseesää Volvon tekniikka.

    Joskus ajeltiin V8 ”letukalla”. Siinä kaasun ”kick down” toiminnolla ei tarvinnut ajatella vaihtamista.

    harrastelija harrastelija

    Näissä automaattilaatikissa on eroja. Toiset (yleensä) ovat 6-portaisia ja niissä välinykäisy kyllä tuntuu. 8-portaisessa vaihtoväli on pienempi. Dsg:stä muutaman koeajon perusteella en osaa sanoa enempää, mutta siinä tavallaan 2-portaisena rinnakkaisjärjestelmällä pitäisi toinen porras olla aina valmiina. Tiguanassa se tuntui pelaavan hyvin, mutta Tiguan autona oli vähän ”tötterön” makuinen.

    Eniten automaateissa häiritsee viive kiihdyttämisen alussa. Manuaalin kun vetää pienemmälle ja painaa kaasua, niin ohittaminen lähtee heti.

Esillä 10 vastausta, 1,611 - 1,620 (kaikkiaan 2,417)