Käyttäjän harrastelija kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,781 - 1,790 (kaikkiaan 2,417)
  • harrastelija harrastelija

    Mitäs mieltä ollaan Ville Niinistön esityksistä?

    Entisenä koulumiehenä Ville aloitti todella hyvin ja muisti kaikki koulumuodot lukioon saakka. Loppu oli sitten maailmaa syleilevää. Jalat oli puheen lopussa ja myös tentissä tukevasti ilmassa!

    Paljon tuli hyviä asioita kaikkien mahdollisten muiden juttujen joukossa. Puurakentaminen tuntui hyvältä, mutta metsien säästäminen löi vähän asiaa korville. Samoin maalla asuminen ei onnistu lähimetsissä kävelemisellä ja luontoa ihailemalla – pelkästään!

    harrastelija harrastelija

    WM: ”Vai että Susi on yhtenä syynä maaseudun autioitumiseen.Perusteleppas harrastelija väitteesi.”

    Heh päästään Williamin kanssa sanasotasille! Olet varmaankin huomannut, että minä tosiaan perustelen aina väitteeni.

    No niin, minäpä otan yhden esimerkin erään ystäväni yrityksestä: Kyseessä on lammasfarmari nyt jo kolmannessa polvessa, paikkakunnan saat arvata, mutta Keski-Pohjanmaalla kumminkin. Ystäväni teki suuren työn, kun keräsi ns. Kainuun harmaalampaat (alun toistakymmentä yksilöä) ja laittoi lampolaan kotitilalleen. Kas kummaa sudet löysivät hyvälle alulle päässeen lampolan ja saaliiksi tuli kymmeniä uuhia. Näky on varmaankin ollut varsin lohduton, soitin ystävälle kun näin uutisen ja kysyin tilannetta?

    Ystäväni oli saanut poikansa jatkajaksi ja he päättivät rakentaa lampolan tilalle sähköaidan. Suden suojelijoiden kunniaksi on sanottava, että he olivat osallistuneet yhdessä sähköaidan toteutukseen.

    Se päättyi silloin suht. hyvin, mutta minusta pedot pitäisi ennemmin aidata kuin maaseudun elinkeinon harjoittajat.

    harrastelija harrastelija

    Kilpa-autoilu on kautta aikojen ollut auton kehityksen pohjana. Ajonopeus on F1 ja rallissakin niin suuri, että tuulitunneleilla on hyvin tarkasti tutkittu ajoneuvon linjoja. Tämä sen vuoksi, että ajovastus lisääntyy nopeuden toisessa potenssissa.

    Ajotyyli on sitten kiinnikuljettajasta. Latvalan ja Ogierin menestyksen ero johtuu Latvalan repivästä ja tosin näyttävistä ajolinjoista. Ogier ei ole niin näyttävää, mutta maalissa sitten tyyliero huomataan ajasta. Ajotyylillä on myös suuri vaikutus auton kestävyyteen.

    Mäkinen on saanut vähän rauhoitettua Latvalan kohellusta. Tulevaisuudessa veikkaan, että Kalle on seuraava Mäkisen kuski, ajolinjat ovat ainakin jo nyt todella juohevan – ja kello tykkää!

    harrastelija harrastelija

    Susi todellakin jakaa mielipiteitä – kuten näkyy.

    Susi on yhtenä tekijänä maaseudun tyhjennyksessä. Harvinaisena petona suden suojelu on käsittämätöntä, koska Suomen itäpuolella on erämaata ja petoja riittävästi.

    Pitäisi tehdä Trumpit, eli rakentaa itärajalle niin pitävä aita, ettei sieltä tule petoja.

    harrastelija harrastelija

    Korreloiko ulkonäkö ja ajomukavuus?

    harrastelija harrastelija

    Gla’lle: Olen vw:n konsenissa ollut jopa töissä ja ensimmäinen oma auto oli Vw 1 600 sedan. Tiguanilla käytiin ajamassa ja muistaakseni kerroin, että hyvältä tuntui. Vw Alltracikkia odottelen, että milloin pääsee kokeilemaan? MB oli vaihdossa, kun ajettiin Passattia dsg:llä. Vw tarjosi entisestä aika hyvin, mutta Volvo silloin voitti, koska Passatissa oli niin ruma perä 🙁

    Poika ajoi Skodalla yli 300 000 km ja toisen pojan perheellä on kaksikin Skodaa. Varmoja autojahan nekin ovat, mutta vähän tuntuu vanhan aikaisilta, ennemmin vaikka Golf. Matalan auton penkiltä alkaa olla jo tässä iässä vaikeahko nousta. Kyllä se nivelillä parempi on, jos autoon saa nousta eikä laskeutua!

    harrastelija harrastelija

    Nykyautoissa valmistajat kilpailee siitä, että kenellä on eniten elektroniikkaa. Elektroniikan avulla on kyllä saatu p.aine/ happi suhde ideaaliseksi, mutta ohessa on sitten kaikenlaista turhaa hömppää.

    Itselle riittää muutama perustoiminto, kuten : * automaattivaihde, *pysäköintitutkat, * vakionopeussäädin, * navigaattori, * bluetooth, * radiosoitin, * espi, * absi, * keskuslukko, * lasin nostimet, *vetokoukku. Sitten on monia elektroonisesti ohjattuja toimintoja, jotka helpottava ajoa, mutta voidaan helposti hoitaa manuaalisestikin.

    Tihkukytkimet, valonvaihtajat (nykyliikenteessä pitkiä valoja tarvitaan hyvin vähän) sähköiset istuimen säätäjät, kaistanvahdit eivät toimi jäisellä tiellä, missä tieviivoja ei näy…..

    harrastelija harrastelija

    Tuohon aikaan ei oikein ole aikaa. Yhdistettynä perhevierailuun voisi ajatella vaikka päiväkäyntiä, jos se olisi mahdollista? Tietysti näissä tapaamisissa ne iltapuhteet ovat mielenkiintoisia. Vieläkin on elävästi mieless, kun Joukamo täräytti tullessaan konjakkipullon lämmikkeeksi – sen jälkeempä en sitten oikein muista!

    Paljonko sitä on kokouspaikasta Kärkölään taikka Laukaaseen?

    harrastelija harrastelija

    Auton laatu ja koko määräytyvät käytön tarpeesta. Jos teet lyhyitä kauppareissuja suurimman osan ajosta, niin joku pikkukippo on helppo parkkeerata ostoskeskuksen pieniin ruutuihin.

    Jos suurempi tarve on ajaa vuodessa vaikka 30 000 km pitkiä ajoja, niin kyllä sitä mieluummin tekee taivalta sopivan tilavalla – ja samalla vakaalla autolla. Kaikilla autoillahan pystyy ajamaan, mutta onhan se miellyttävämpi painasta cruiseri päälle ja lepuuttaa vasenta jalkaa.

    Taloudellisimmat autot ovat minulla olleet Morris Mini, ykkönen ja aika oli opiskeluaikaa, jolloin Mini oli hyvä ostos. Toiseksi taloudellisin on ollut Citroe’n BX diesel ns. karvahattumalli. Lisäksi näillä molemmilla tuli ajetuksi jonkin verran myös pitempiä mummulamatkoja 500 – 600 km / sivu.

    Nykyinen Volvo on paras tähän astisista. Se on kompromissi kauppa- ja matka-ajossa. Suhy. näppärästi sopii ruutuihin ja tiellä menee kuin juna. Istuinet ovat erinomaiset, uusissa eri merkkisissä autoissa, joita olen käynyt ajelemassa on järkejään huonommat.

    Työauto on asia erikseen, liian loistokasta nelivetoa ei tee mieli metsään viedä vaan sopivan yksinkertainen ja järeä. Metsäautolla ei ole kovin mukava eikä sopivaakaan vetää satoja km:ejä kestopäällysteellä.

    harrastelija harrastelija

    Otetaampa esim. : Kun saat verottomana 3 000 € osuusmaksua 6 %:lla, se vaatii 50 000 € sijoituksen. Otat autokaupassa 50 000 € välirahan rahoituksella korko-% 1 %. Se on 500 €. ErotuKsena jää 2 500 €/v, sillähän käy vuosittain mummun kanssa kaksi viikkoa etelässä 🙂

Esillä 10 vastausta, 1,781 - 1,790 (kaikkiaan 2,417)