Käyttäjän harrastelija kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 551 - 560 (kaikkiaan 2,417)
  • harrastelija harrastelija

    Tuli kahteen kertaan – katso seuraava!

    harrastelija harrastelija

    Ihmiskuntaan pätevät samat luonnon lait kuin muihinkin lajistoihin. Kun populaatio kasvaa liian suureksi, alue käy ahtaaksi ja tulee erimielisyyksiä. Sodat pitävät sitten jollakin tapaa lajia kurissa. Paljon siistimpi tapa olisi järkevästi säännöstellä syntyvyyttä.

    Kiina on siinä suhteessa hoitanut omaa leiviskää jollakin tapaa. Suomi jo liiankin ”hyvin”.

    AJ:lle: olen aina kunnioittanut luontoa ja tykkään metsässä olemisesta. Vihreitä voisin kyllä äänestää, jos ohjelmaa saisi yhdessä vähän rukata 🙂

    harrastelija harrastelija

    Kamala yhdistelmä kieltämättä on verbaalinen lahjakkuus yhdistettynä hurmoshenkiseen ideologiaan! Onhan siellä jo valmiina Sirpaa, Satua, Heidiä, Merjaa… mitä kaikkia niitä onkaan?

    Suomen tulisi nyt hakeutua irti Maailman pelastamis hysteriasta, jota syötetään varsinkin vaalien lähestyessä! Tärkein asia on juuri nyt Maailman väestön kasvun pysäyttäminen, se on paras välillinen pitkän tähtäyksen toimi !

    Kaikki muu hysteriallinen toimuinta on kasvavan likapyykin pesemistä, jolla ei voiteta Maailman laajuista ongelmaa. Väestön kasvun pysäyttäminen vähentää ruoan tuotannoa, teollisuuden kasvua, liikennettä… niitä asioita, jotka pilaavat ilmastoa myös lyhyellä ajalla.

    harrastelija harrastelija

    Kyllä se akun lataaminen vaatii tehokkaan laturin – jota käyttää bensamoottori! Minusta Volvon moottorit ovat aika syöppöjä yleensäkin ja tämä ei ole mututuntumaa, koska ekavolvo oli jo v. 1972. Sähkö olisi paljon edullisempaa verkosta tai aurinkopanelista !

    Annelilla on kokemuksia Skodasta, luulenpa, että vw-konsernin moottorit ja järjestelmät ovat kehittyneempiä ja taloudellisempia kuin Volvolla! Riippumatta siitä, että vw jäi kiinni dieselin päästömittauksista 🙁 Oma työkokemus alkoi vw:lla jo 1967!

    Meillä’ nykyisen Volvokauteen siirtymisen on ratkaissut Volvon ylivoimaisesti parhaat penkit 🙂

    harrastelija harrastelija

    LV:n oma hankintahakkuu oli ensimmäisiä kuulumisia LV:sta. Siinä hän kertoo, kuinka sai jonkun metsämiehen ensin tekemään puut ”sopuhintaan” ja sitten huoltoaseman baarissa oli saanut puolitutun tr-miehen ajamaan puut autotien varteen lähes kahvikupin hinnalla! Mutta eihän se oikeasti vetele, työstä yleensä joutuu maksamaan oikean korvauksen. LV varmaan lähti siitä, että maataloutta pitävät kaverit sai höynäytettyä puoli-ilmaiseen sivutyöhön.

    Se on totta, että koneurakoitsijoiden työn verovähennys menee metsäyhtiölle pystykaupoissa. Jos mo pystyy käyttämään koneurakoitsijaa hankintakaupassa, niin hän saa verovähennyksen hyödyn. Etu on karkeasti alv:n kanssa 42 % pruttomenosta, eli mo maksaa nettona urakoitsijalle 58 %. Koneurakoitsija saa saman palkan kuin metsäyhtiöltäkin.

    Tärkeä pointti siihen, että metsäyhtiö haluaa tehdä pystykauppaa verovähennyksen lisäksi (tai vuoksi) on se, että yhtiö voi jakaa puun haluamallaan tavalla!

    harrastelija harrastelija

    Tuopa Volvon systeemi on erityinen! Huomenna täytyykin mennä katsomaan, kun s.postista tuli kutsu valtakunnalliseen Volvo kiertueeseen!

    Elikä kyseessä on ladattava hybridi, etupää menee bensalla ja tiukassa paikassa takapää tulee mukaan sähköllä mahdollistaen 4-vedon? Mnkalainen akku lienee kardaaniakselin korvikkeena? Se täytynee olla ladattava ja tehokas, koska muuten 4-veto hiipuu aika pian?

    Isolla Volvolla bensaveto normaalivedolla sattaa olla vähän syöppö, mutta sehän on Volvon omistajasta sivuseikka – hybridinä autolla on mainosarvoa!

    harrastelija harrastelija

    Oikeasti osakekurssit ovat piensijoittajille monesti miinusmerkkisiä. Lähimenneisyydessä Talvivaara oli ainakin Kainuulaisille riskin paikka. Suuri osa piensijoittajia halusi auttaa kotimaakunnan yrittämistä, työllistihän se satoja työntekijöitä.

    Itse pitäisin vakavaraisia sijoituksia parempana kohtuullisella korolla, kuten esim. vakuutusyhtiöt ja vaikkapa ML metsäpuolelta, vastaavaa löytyy myös  muistakin kohteista tuonne 5 – 10 %:n koroilla.

    Jos pikavoittoja on vailla, niin onhan se Lotto olemassa 🙂

    harrastelija harrastelija

    Tulin juuri kuorman viennistä polannetietä loppumatka pakilla, koska kääntöpaikkaa ei pihalla ollut ja kuorma piti kipata kentälle liiterin eteen. Pikkuperää piti Lantikassa käyttää, ettei kytkin menisi.

    Kyllähän taajamissa pärjää etuvetohybrideillä pikkukärrynkin kanssa. Päättäjät näkyvät päättävän enemmistön (äänekkäimpien) tarpeiden mukaan, eli keskustassahan pärjää ilman autoakin. Tietokoneilla pelataan pankkitilien kanssa. siirretään tililtä toisille tileille niitä tuottoja, mitä varsinaiset yrittäjät hankkivat ja kun metsästöistä puhutaan, niin luonnon ehtojen mukaisilla vehkeillä.

    harrastelija harrastelija

    Nyt autojen uudistuttua:  bensa – liikehybridi – plughybridi – sähköauto ongelmia näyttää tulevan peräkärryn vedossa? Eipä noita peräkärryjä taida liiemmin ollakkaan suuremissa taajamissa. Ongelma tulee taajamien ulkopuolella, koska peräkärryn vetoon tarvitaan nelivetodiesseleitä ja niitä rokotetaan entistä enemmän lisäveroille!

    harrastelija harrastelija

    Kun lukee noita vanhoja dekkareita, niin aatelisilla on aina sellainen pesämuna joka tuottaa korkoa tai osinkoa niin paljon, että sillä elää.

    ML on antanut laman aikanakin 6 % osuuskorkoa. Jos vuoden yksi hlö pärjää kohtuudella vaikkapa 30000 €:lla, eihän sitä tarvitse jättää metsärahoja kuin n. puoli milliä!

    Vakuutusyhtiö lupasi 8 – 10 %:n tuoton, joten sinne riittää 300 – 375 tonnia! Jos vielä nostaa vain pääomaa, niin ei mene veroakaan!

Esillä 10 vastausta, 551 - 560 (kaikkiaan 2,417)