Käyttäjän Hiluxmetsuri kirjoittamat vastaukset

Esillä 5 vastausta, 1,121 - 1,125 (kaikkiaan 1,125)
  • Hiluxmetsuri

    Juu,

    261 on selkeästi puhdikkaampi kuin nyt hyvin käteen istuva 241, mutta painoa ei tartte lisää, sitä kun on tuossa keskivartalossakin 🙂

    Alkuasukasliike teki hyvän tarjouksen ja tuo 261 lähtee mukaan 15″ laipalla ja kahdella varaketjulla. Sitten onkin koko kalusto Stihliä. Kohta voisi Stihlin mainososasto lähettää mulle vaikka bensakanisterin ja viiloja 🙂 tai etelänmatkan 🙂

    Hiluxmetsuri

    Tuota kävin paikallisessa liikkeessä katsomassa. Painavahan tuo on verrattuna nykyiseen. Muutin mieltäni ja kattelin 261:stä. Tehoa enemmän mutta painoa 700g vähemmän. Päivän mittaan tuo ero on paljon 🙂

    Hiluxmetsuri

    Kiitos kommenteista. Tuosta laipasta vielä, tuota 362:sta taitaa olla saatavana pidemmälläkin laipalla. Minkä pituinen on vielä järkevä?

    Hiluxmetsuri

    Juu, hyvinkin oikeassa olet tuon oikean työtahdin suhteen. Tasaisella tahdilla homma sujuu ja jaksaa puuhata koko päivän. Ja jälkeä syntyy vain hyvällä sahalla ja hyvin teroitetulla ketjulla.

    Minulla on tuo ketjun teroitus jonkinlainen pakkomielle ja tykkään viilata sen niin teräväksi kuin suinkin. Ja siksikään ei kummoista hipaisua tarvita kun housuissa on reikä. Sahassa on ketjusieppo ja jarru.

    Pahimpia paikkoja on sellaiset rydöt, joissa on kaadettu isoja puita ja oksia on sinne tänne. Siellä kun liukkaalla taiteilet, niin saa olla ihan erityisen varovainen.

    Hiluxmetsuri

    Niin, tilanne oli sellainen, jossa lähes tyhjäkäynnillä oleva saha raapaisi pintakerokseen reiän ja yksi valkoinen kuitu tuli reiästä kurkkimaan. Ei ollut siis sellainen täysillä reiteen tilanne, jossa housut olisivat kyllä selkeästi vaihtokunnossa.

    Ompelin kankaat yhteen ja homma jatkuu, mutta uudet housut lienee hankittava, kun meinaa mulla näköjään aina tuo sama kohta eli vasemman polven seutu rei’ittyä ja aina samalla tavalla 🙂

Esillä 5 vastausta, 1,121 - 1,125 (kaikkiaan 1,125)