Käyttäjän husku550xp kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 31 - 40 (kaikkiaan 423)
  • husku550xp

    No nuista edellä maintuista painaa kumpikin 4,9kg ellet sitten tarkoita työpainoa jolloin ei taida löytyä kuin akkusaha valikoimasta.

    Sen verran tuohon sahan valintaan että valitse oikealla rungolla oleva saha, elä mitään muovisahaa. Jälkeenpäin varmasti tulee harmittamaan.

    Käsittääkseni et ole ammattimies joten vahinko tulee jossain välissä esim. saha jää puristuksiin puun väliin jolloin saattaa muovi-saha mennä palasiksi tai kompastut saha edellä kantoon ja sahan runko menee halki. Sitten tulee mietittyä uudelleen että olisiko pitänyt sittenkin ostaa oikea saha.

    husku550xp

    Shindaiwaa ei valmisteta enää noin isona tänäpäivänä.

    550xp olen myös omistanut. Listaankin nyt 550xp ja 261 hyvät puolet.

    550xp 2,8kw

    -Ottaa kiekat herkemmin. Tosin voi johtua kapeammasta ketjusta

    -Karsiessa parempi käsitellä

    261

    -Paino on kevyempi mitä mark2

    -Tehokkaampi 3,0kw

    -Vääntävämpi. Isommalla puulla huomaa selkeästi

    -Satoja euroja halvempi

    -Varmempi käyntisempi kuten m-tronic yleensä on autotunea parempi ollut.

    Omavalinta olisi tällä hetkellä 261.

    husku550xp

    Itse teen ammatikseni ja kokemusta on hyvin monesta sahasta. Tällä hetkellä käytössä on tuollainen 261 ja voin kyllä suositella, kunhan vain varmistat etteivät myy sitä vanhan mallin resua. Tuo 545 autotune oli ainakin täysi susi mutta mark2 ei ole kokemusta. Näkemykseni on että 201 tai 261 riippuen siitä, että kuinka järeätä puuta on ja että arvostaako tehoa vai ergonomiaa enemmän.

    husku550xp

    Vai että 600kg maasta ja useita kertoja. Maailman ennätys on reilu 500kg, niin että se tämän palstan tason jutuista.

    husku550xp

    Arton kanssa samaa mieltä. Museoon joutaa nuo vanhat romut. Vääntö aivan eriluokkaa näissä uusissa ja ennenkaikkea polttoainekulutus.

    Eipä nuista echoista voi enempää olla kokemuksia kun ei kummempia tällä alueella myydä ja mitään vanhan mallin paskoja en rupea edes käytetynä katselemaan.

    No joo. 262xp 3,5kw 5,8kg ja stihl 500i 6,3kg 5,0kw ja kahvojen ergonomia aivan toistaluokkaa, että se niistä vanhoista paskoista.

    husku550xp

    Sen verran on echoista ja shindaiwoista kokemuksia että, 501-sx on ollut joka oli täysi susi ja sitten ollut shindaiwalta vaakasylinteri sahat, jotka myös oli melko heikkoja esityksiä.  Tuo 261 maksaa miltei saman mitä 501 echo ja pieksee leikkuu tehossa ja ergonomiassa 100-0

    husku550xp

    Kyllähän se on niin että paras saha hinta-laatusuhteeltaan on 261 stilhi. 620e maksoin ja pieksee 100-0 echon romut

    husku550xp

    545 autotunea käytettiin töpsölin nokassa ja tunteja oli kertynyt reilu 600h. Ensimmäinen tulppa vaihdettiin 450h kohdalla tosin ei sillä ollut käyntiin mitään merkitystä joten vanha tulppa toimii varatulppana.

    husku550xp

    No jos nuo kolme on vaihtoehdot niin ehdottomasti 241. Echoja ollut 3kpl 501,361 ja sitten  ylähkahvasaha ja jokainen ollut täysiä paskoja. Tällä hetkellä on myös tuo 543 josta en myöskään tykkää. Ihan hyvä se on ottamaan kierroksia ja kiertää mutta vääntöä siinä ei tunnu olevan. Stilhin m-troniceja ollut useampi ja tyytyväinen olen ollut. Ainoa mitä niistä menee silloin tällöin on magneetti venttiili joka ei ole kallis osa. Minun suositukseni on että kyselet myyjiltä tiukan hinnan sille vanhalle 550xp:le, siinä on kunnon saha jossa on potkua ja käsiteltävyys hyvä. Itse saisin tällä hetkellä hintaan 600e.

    husku550xp

    Mulla ollut kolmatta vuotta. Yksi jousi mennyt poikki ja sekin oli omavika kun kaaduin kivikossa pahasti ja otin sahalla tukea maasta. Magneetti venttiili vaihdettu ei muuta vikaa. Ammatti käytössä on

Esillä 10 vastausta, 31 - 40 (kaikkiaan 423)