Käyttäjän jees h-valta kirjoittamat vastaukset
-
Visa heitti onneksi taas autot kehiin pitkästä aikaa. Nyt kun taas on asiaa ruotsissakin tutkailtu (hänen linkkinsä mukaan) on siten turvallista että hekin ovat samanlaisia tasapäisiä tylsimyksiä kuin suomalaisetkin. Eli kuten tunnustivat, japsiautot ovat tylsiä mutta juuri siksi vähävikaisia kun eivät juurikaan uudistu. Jos joku sitten sellaista ihannoi pidän kyllä hiukan taipuvaisena tylsimykseksi myös kuljettajaansa. Nyt kuitenkin olen ranskalaisautolla ajellut kohta kuusi vuotta ja täysin ehjä historia vikojen suhteen. Sinä aikana on kilometrejä tullut satakymmenen tuhatta. Huollettu kerran vuodessa ohjelman mukaan. Auto on moderni ja ja ajo sillä mukavaa ja leppoisaa. Olen valmis seuraavankin Peugeotin vielä ajelemaan tuon verran. Kaksi säikäytystä on ollut eli jakopään hihnan turpoaminen joka meni vaihtoon vain hiukan ennen määräaikaansa. Meni maahantuojan piikkiin. Siitäkin moderni auto pystyi varoittamaan. Toinen oli nyt ennen isoa huoltoa ilmaantunut öljyn alle alarajan putoaminen. Syystä että kilometrejä tuli vuodenvaihteen aikoihin paljon ja öljyt olivat jo loppusuorilla. Siitäkin tuli tietenkin varoitus. Nyt onkin varmuuden vuoksi öljyn kulumaseuranta tuhat kilometriä. Mutta en usko että poikkeaa paljonkaan edellisistä huoltoväleistä. Öljytilavuus vain on pienessä moottorissa niin pieni että pitkä vaihtoväli rassaa öljyn laatua. Moottori on edelleen pirteä lähtijä ja akkukin jo kohta tosiaan kuutta täyttelee. Bensapihiys on todella mahtava kun 1,2:n moottori turbolla ei paljon kuluta. Ei kaipaile piuhasulkeisia millään hybrideillä. Tämä taas tällä erää väliraporttina 3008:n kestosta.
jees h-valta 16.2.2023, 19:52Ihmettelen asiantuntijaa joka alkaa tarjota noin usein konetöitä samaan metsään. Aika heikko tilikin odottaa siellä kolmen vuoden päästä hakkuulta. Sanoisin turhakkeeksi. Mutta jos kunnon myrsky iskee tämän ensimmäien harvennuksen jälkeen on kyllä asiaa nopeamminkin uudesti hakkuulle. Päätehakkuulle.
jees h-valta 14.2.2023, 19:47Panu tuolla aiemmin jo kertoikin olennaisen. Normaali harvennus vaikuttaisi olevan tuloillaan. Ei mitään turhaa säätöä tarvitse.
jees h-valta 13.2.2023, 06:03Juu, Kiitos itseltänikin Kertulle! Aivan mainiota että piiperot näin avoimesti antavat kiitosta metsänomistajille. Kyllä se siitä!
jees h-valta 12.2.2023, 09:40Onhan ne jonkinlaisessa lähiyhteydessä mutta matkaa kuitenkin on. Ei siitä paljon etua olisi. Kun lähdet hikisenä metsätöistä ajat mieluummin kotiin samaa menoa kuin ruveta laittamaan varaajaa päälle ja odotella sieltä lämmintä vettä ja hiukan lämpöäkin pitäisi pitää silloin korkeammalla kuin nyt. Sitä paitsi se on nyt periaatteessa myyty kunhan ostaja saa raha-asiat kuntoon eron jälkeen. Eli lähiviikkoina kaiketi.
jees h-valta 12.2.2023, 09:36Satavuotta sitten tuollainen saattoi jotain estää, ei nykyään. Antaa olla rajojen auki vaan ja otetaan turismi turismina ja sodat sotina. Meidän ei tarvitse joka käänteessä seinälle hyppiä jos venäläisen näkee. Suomessa on aika paljon itärajan takaa ihmisiä. Jos ne kaikki olisivat vieraan vallan agentteja he varmaan olisivat jo kaapanneet vallan. Sotajurmut selvästi pelkäävät.
jees h-valta 12.2.2023, 09:29Noh, etäkohteet kieltämättä tuollaiseen ok. Mutta samalla tulee mieleen että itse kyllä tekisin sitten jo paikallisen kanssa metsätyöstä sopparin ja vähentäisin sen veroista. Tai myisin koko palstan ja ostaaisin likempää jos harrastaa pitää. Mutta kukin taaplaa jne. Minulla pisin kohde noin reilu 70km:ia suuntaansa ja sen juuri ajelee saman päivän ajoina. Mutta olen toki sielläkin taimettanut myös paikallisella toimijalla. Taloudellisesti menee aika lailla tasoihin. Nytkin tein taas sopparin niin ettei tarvii uusia aukkoja lähteä itse taimettamaan. Tänä keväänä vielä kertaallinen urakka siellä vartoilee omatyönä.
jees h-valta 12.2.2023, 08:17Sotimakoneissa on turha koreilla. Käytännöllisyys edellä niissä riittää. Ehkäpä nuo 1980-kartat vain kielivät ajoneuvoihin silloin jääneistä paperiroinista. Tuo lännen propakanda on joskus aina aika naurettavaa. Puututaan epäolennaisiin sivuseikkoihin.
jees h-valta 12.2.2023, 07:53Toivottavasti suuret metsäyhtiöt eivät näitä Tolopan neuvoja liiemmin noteeraa. Mites ne puut sinne Afriikkaan rourataan kasvuun?
jees h-valta 12.2.2023, 07:51Aha,noh sieltähän niitä ominaisuuksia tippuu lisää. Mitenhän tuon talouskeskuksen voisi perustella metsätalouden rakennukseksi? Jos ei omaa kalustoa jota siellä säilyttää (jos edes kelvollinen siihen) tai omaa metsätaimituotantoa.