Käyttäjän jees h-valta kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,171 - 1,180 (kaikkiaan 21,543)
  • jees h-valta

Kyllä jatkuu puilla lämmitys saunassakin. Eli O c/kwh.

jees h-valta

Jos vain jonkun saa moton kanssa teolleen niin oikea on Jalmarin ajatus. Siitähän sitä järeyttä sitten alkaa tulemaan. Olisi hieno kohde omaan työstöön moottorisahaharvennuksenakin. Mukavaa tehtävää tuo mänty, ei siinä hehtaaria aivan ylettömän kauaa tee manuna. Traktoritelouksena saisi vielä ajourat aika simppeleiksi. Myös pieni moto ja ajokone olisi tuohon sopivaa kalustoa. Kyllä osto lähtee paikanpäälle harvennuksiin-kin. Ala tuossakin senverran iso kuitenkin.

jees h-valta

Suorittava tuolla veteli minun hakkuideni suhteen mutkia ssuoriksi oikein kunnolla. Kyllä minusta e-puuharvennuksena tehty ensiharvennus ja toinen harvennus perään nyt hiljan pitäisi olla oikea määrä hakkuita päätehakkuuta silmällä pitäen. En ole koskaan itse joutunut mitään ”onkivapaviidakkoa” tekemään itse vaan hänen tarkoittamansa ala oli juuri viimeinen hakkuu jossa tietysti nyt se koko kuvio tehtiin, kakkosharvennuksena siis. Ei siellä koivikossa tarvinnut mitään edes raivailla vaan siinä moto teki kymmeniä motteja koivukuitua sen harventaessaan. Nyt sen metsän pääalat ovat kaikki aika hyvässä päätehakkuun vartoilun asennossa. On sikäli vielä hienoa että nämä harvaksi hakatut lykkäävät nyt komeaa kuusitaimikkoa alleen senkun kerkiää eli nopeuttaa koivikon hakkuun osiltaan nk. ylispuuhakkuuksi. Metsän prosentuaalinen kasvu huimaa mitä olen Metsäverkosta seuraillut. Siellä on voimaa kyllä koska edellinen omistaja loppuvuosinaan lannoitti sen vielä. Ihan muutama vuosi ennen päätehakkuutaan. Eli lannoitus jäi ikäänkuin varastoon.

jees h-valta

Noh, esim. Krimillä on nyt silta joka mahdollistaa asukkaiden huomattavan nopean mantereella asioinnin. Tuskin Ukraina olisi vielä pitkään aikaan ollut tuollaisesta kiinnostunut.

jees h-valta

On täällä Satakunnassa aika turvallinen olo sen suhteen että jos Venäjä meinaa meitä alkaa tykittää ei se ainakaan omistamiensa tehtaiden lähialoja voi pommittaa. Pitää työläistenkin elää jotka nikkelin erotuksen ja valmistuksen osaavat.

jees h-valta

Kyllä ne e-puuhakkuut onnistuu kunhan on asiansa osaavat tekijät. Esim. kuusipuskan pitää jättää pitelemättä kasvuun. Vain sitä haittaavat lehtipuut poistaa. Lehtipuut omilla aloillaan on helppo harventaa motollakin joukkokäsittelyllä. Mutta ei sitä kouraa kuulu sokkona keskelle kuusiryhmää rojauttaa. Pitää joku tolkku touhussa olla. Minulla kakkosharvennettiin juuri hiljan tuollainen palsta jossa enska tehtiin e-puuhakkuuna ja aivan hyvä kertymä sieltä nyt tuli minusta normaalin kakkosharvennuksen malliin. Kuusitukkia jopa enemmän kuin yleensä on tullut. Vielä nytkin jätettiin kuusivoittoisia aloja pitelemättä siihen asentoon johon sen viime talvena ennakkoraivasin. Tulee aika tasainen kova metsä jossa loppukertymä jopa parhaita minulla.

jees h-valta

Susien määrän ylärajaa ei saa edes asettaa. Niiden kanta saa vakiintua luontaisesti ravinnon tarjonnan mukaan. Joten ollaan vasta alkutaipaleella sen suhteen.

jees h-valta

Niin,Toloppa kerraankin oikeassa. Ei ole yksikään susi tullut ilmoittautumaan vaikka yleensä teen nytkin aika reippaan muutaman kilometrin lenkin keskellä Koirakorpea otsalampun valossa Nakkilan ja H-vallan rajan pinnassa. Nyt kyllä harvennan hiukan tahtia koska sain hirvilauman ajettua pois minulle ongelmalliselta alueelta. Uusi lumi helpottaa kontrollia joten nyt taas talvi etenee leppoisammissa merkeissä ja männyntaimistakin vielä 95%:ia kasvatuskelpoisia.

jees h-valta

Koko Eurooppa ja USA mahdollistavat kansanmurhan jatkumisen koska tietävät tarvitsevansa Harjavallan nikkeliä. Jopa Ukraina sitä tarvitsee. Ay-liike tuskin sulkee monen sadan ihmisen työpaikkoja ihan tuosta vain. Eri juttu olisi jos siellä ei noudatettaisi työlainsäädöksiä.

jees h-valta

Puuki tehnyt hyvän toimen. Eh ilman muuta omana metsurityönä, mieluummin tietty vielä ite tehden koska silloin ei varmasti ota liikaa. Metsuritkin vetävät välillä liian harvaan. Kyllä tuo manutyö on metsäystävällinen tapa ja antaa kakkosharvennuksella edellytyksen mototyön kannattavuuteen hyvän saannon myötä.

Esillä 10 vastausta, 1,171 - 1,180 (kaikkiaan 21,543)