Käyttäjän jees h-valta kirjoittamat vastaukset
-
Kyllä minä itsekkin männiköitä ja koivikoitakin kasvattelen samoilla alueilla joten hyvä tietysti jos elikot saadaan lahdattua samalta palstalta. Koitan puhutella paikallista metsästysseuraa ensin. Jos he hoitaisvat sen kyttäyspuolen.
jees h-valta 21.12.2022, 07:47Näkemys se on tuokin mehtäukko. Länsimediassa on aika paljon kaunistelua tilanteista Ukrainassa. Vuoden päästä tällä haavaa tilanne kääntyy Kiovassakin aika tukalaksi. Siksi rauha ja pian!
jees h-valta 21.12.2022, 07:44Tuossa Turun suojeluajatuksessa on nimenomaan kyse siitä että viherpiiperot pelkää heikkenevää vaikutusvaltaansa jolloin ilman suojelustatusta alue saatetaan jossain kaupungin rahan tarpeessa hakata. Suojelualueen purkaminenhan on lähes mahdotonta suomessa.
jees h-valta 21.12.2022, 07:23En aivan tältä luulemalta vielä usko haapavesaikon koko satakunnan hirvieläinkantaa ruokkivan. Ruko kyllä oikeassa, haapa ei aivan hyvin toivu pienenä syönnistä. Ainakin siitä tulee laadultaan huonorunkoinen ja siksi vioitus ei toivottavaa. Eilen kun motokuskin kanssa juttelin olisi haapa ja koivu nyt menotavaraa eli kuorma haapaa tai koivua tienvarteen ja samantein lähtee. Mutta katson nyt tämän ensimmäisen uudistusalan kohtaloa hiukanmatkaa. Jos näyttää huonolta on harvennettava uudistustahtia. Monen alan suojaukseen ei paukut riitä. Siksi tuo peurojen alinomaa laidunnus on ehkä pahin uhka sittenkin. Hirvet ovat helpompi riesa. Susiahan tässä on vartoiltu mutta ei vain kuulu eikä näy. Koirakorpeen mahtuisi hyvin parikin reviiriä. Luonnon oma kontrolleri olisi erittäin tervetullut haavikonkin suoja. Pohjois-Satakunnassa ne ovat alkaneet toimia jo aika hyvin. Tilanne haavoille nyt siellä suotuisa.
jees h-valta 21.12.2022, 06:11Pikainen rauhaan pyrkiminen on ainut tae että edes maa jää itsenäiseksi. Jossain kohtaa länsi nostaa ”kädet pystyyn” ja sen jälkeen koko Ukraina on Venäjän hallinnoimaa. On kummaa ettei Zelensky tätä tiedosta. Venäjällä uusia hyökkäysaaltoja riittää kyllä lähes loputtomiin.
jees h-valta 21.12.2022, 05:56Ruko oikeassaa. Niillä nyt Ukraian lämmittää kerrostalokoppejaan. piippu ikkunasta (siis entisestä) pihalle ja tuli kamiinaan. Pitäisköhän alkaa suomenkin viherpiiperoitten ennallistaa itsensä tämän sortin lämmittelijäksi.
jees h-valta 21.12.2022, 05:53On kyllä kummaa kun omalle kohdalle ei tällaista ”pilattua” ole kertaakaan sattunut. Sekin jota täällä muutama vuosi sitten lukijoiden kuvissa esim. Jätkä kauhisteli oli kuitenkin lakirajoissa joka mittauspisteeltä. Eikä ollut mikään suora linja jota mentiin. Olin silloin mittauksella mukana koska itse pyysinkin tarkastusmittausta. Satakunnassa ilmeisesti osataan paremmin.
jees h-valta 20.12.2022, 20:55Jätkä voisi rauhoittua tuon ryssävihansa kanssa. Mistä kummasta päättelet että siellä niin surkeaa on. Mene käymään Moskovassa niin voit hiukan joutua avartamaan näkemystäsi. Aika laadukkaasti siellä asutaan ja eletään ja töissä käydään.
jees h-valta 20.12.2022, 17:48Kävin tänään tarkistamassa hakkuun jossa olen männikön ensiharvennuksen itse tehnyt. Hakattavaa oli kertynyt jopa runsaasti nk. kakkosharvennuksella joten suositan enskaa mielelläni muillekkin manutyöksi omatoimisena. Silloin ei useinkaan varmasti malta vetää harvaksi heti ensiharvennusta. Tämä motokuski osasi hommansa ja kuviolle jää vielä kerran harvennettava hyvin kasvava männikkö jossa laatukin erinomainen. Toki tiesinkin ettei tältä motoketjulta huonoa jälkeä perään jää. Huokaisinkin heti tyytyväisenä kun näin että kuviolla pui Ponsse. Tiesin heti että oikea koneyritys.
jees h-valta 20.12.2022, 07:31Mitäs näyttöä Gla esittää samaisissa merkeissä? Vai on katastrofi jos ruho jää huonossa kohtaa maastoon? Aika erikoista maassa jossa pyritään lihan syönnistä eroon melkein puolipakolla? Miten kuvittelet sitten minun tai sinun antavan näyttöjä peura-tahi kaurisverotuksesta? Minä kyllä osaan ampua ja pienellä rakentelulla saan aikaan kyttäyskopin ja pimeänäkölaitteethan tähtäimiinkin on sallittuja. Esim. nyt avoimena olevalla haapauudistuksella olisi koko syksyn saanut useamman peuran hoideltua pois päiviltä. On vain ajan kysymys koska niin teen. Kohtuukaliiberin kivääri pitää hommata. Mutta nuhteeton saa kyllä luvan koska metsästyskortti on ja seuraankin pääsymahdollisuus on vaikka useampaankin.