Käyttäjän jees h-valta kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 131 - 140 (kaikkiaan 21,534)
  • jees h-valta

    Kolme prossaa saa jo rahan makuuttamisesta tililläkin. Joten aika helppo on löytää kuusikon tuottoa parempaa tuloa. Konsta todella oikeassa!

    jees h-valta

    Olihan se noin 34000 euroa tuolla varustuksella siis 2017 ostaessa. Oliko se nyt arvokas, mielestäni aika keskihintainen tai jopa alle katumaastureissa. Käyttökuluiltaan ollut erittäin edullinen. Aika halpoja kiesejä on Visa ajellut jos ei sitä rahaa enempää ole kulutellut noilla vaihdoilla. Dacialla varmaan nyt sitten ajelee. Yksi syy ainakin on ettei ole kiire vaihdella kun esim. juuri pösöön ei ole tullut mitään mullistavaa tuon mallin markkinoille tulosta silloin 2017 . Otin silloin lisävarusteena ledivalotkin joten pimeälläkin näkee. Auto on tuntumaltaan se sama pösö edelleen eikä mitään repsotuksia tai kitinöitä tai kolinoita. Nyt mittarissa 141000km ja alkaa taas muistutella kevään huollosta. Laitatan yleensä samalla kesärenkaat alle kun ne ei edes veloita siitä huollon yhteydessä. Nuukelivikaa senverran, Heh! Nostokoukku noita sähköauton hirvityksiä, todella, onko järkee lisätä auton omamassaa niin että sen energiasta lähes kaikki menee massan liikutukseen.

    jees h-valta

    Edelleen mehtäukko oli kyse talousajattelusta, ei mistään tyhjän työn hankinnasta. Riittävästi metsäpinta-alaa tuntuu olevan kun ei nytkään manuna kerkiä kaikkia palstoja saada kasvukuntoon.

    jees h-valta

    Kyllä kelpaa Puretecilla pöristellä menemään edelleen. Nyt kun uusi moottori laitettiin nokalle noin 110 000 km:n vaiheilla on uuden moottorin öljyn kulutus loppunut eikä juurikaan ole konehuoneessa enää jaksanut kurkkia. Ongelma oli jakohihnassa ja se aiheutti öljyn kulun tukkeentumista. Mutta kun ongelma takuuna korjataan niin miksi pitäisi kiukutella? Olen ajatellut ajella tuolla vielä ainakin pari-kolme vuotta ja seuraava satatonninen alkaakin sitten häämöttää. Auto ei ole välillä tarvinnut mitään. siis kerran vuodessa noin neljänsadan euron huolto. Edes auton jarrut ei ole tarvinnut mitään. Nyt seuraavan katsastuksen vuonna 2026 uskon sujuvan edelleen hyvin vähillä rempoilla. Kokonaisuutena vähävikaisin ja huolettomin matka-auto jota minulla on ollut. On ollut saksalaisia bemareitakin kaksi kappaletta.  Tankillisella ajelee noin 700 kilometriä joten pihikin kuin mikä. Tuo että takuu jatkuu vielä on tietysti hieno juttu mutta tuskin sama ongelma enää toistuu. Jakohihna on varmasti nyt testattu ja kestää vaihtovälin ilman nuhraantumista. Minulle tosiaan ainut kunnon matka-auto on pieniruokainen bensa-auto nk. katumaasturimallina koska en jaksa enää ryömiä autoon.

    jees h-valta

    Kokenut meinaa että kuusikko sataseen ikää. Mikään metsätalouden tutkimus ei kyllä aivan tuota tue ja siksi esim. lähes kaikki metsäyhtiöt, metsäsijoitusfirmat yms. hakkaa kuusikot-kin tuossa 50-70 iässä. Ne kun laskevat sidotun pääoman uudelleen sijoitustuoton yms. mukaan. Metsätalous ei minulla ainakaan olisi menestynyt jos olisin alkanut noita kokeneen tavoitteita noudattaa. Siinä olen kyllä Visakallon linjoilla vaikka hänen kuusikkonsa ovatkin hyvillä pohjilla ja kasvavat ”hirmuja”. Jo viiskymppisenä. Toki vanha kuusikko on komea katsella mutta kun siinä ajassa mitä niitä kovia loppuja kuutioita haetaan nuori metsä alkaa hipoa sen tilalle istutettuna ensiharvennusta. Tehokas kierto on aina ollut minulla ykkösprioriteetti. Ja Satakunnassa se on helppoa kun täällä kuusikot ovat todella surkeita- vertaan esim. Kymenlaaksoon-tai Päijät-Hämeeseen.

    jees h-valta

    Taidettiin hiukka maksaa ”piilotukea” kuusitukin hinnan päälle kupsalle. Toki hyvä niin!

    jees h-valta

    Tesla onkin aivan oma juttunsa ja jos joskus edes hetkellisesti mielenhäiriössä sähköautoon päätyisin se olisi varmaan Tesla tai Fordin isot sähköautot.

    jees h-valta

    Kalle oikeassa, ei sieltä pikalatauspisteiltä mitään alesähköä tarjoilla. Kyllä siellä on kate jopa parempi kuin bensa-tai dieseljakajilla.

    jees h-valta

    Noh, harvinaisuudet sikseen. Yleensä on aivan tavis 250-300 mottia/ha ja siitä tulee simppeleitä kasoja jos moton ohjeena on kasoille puinti. Perustan kantani siihen että yleensä kakkosharvennuksella määrä pudotetaan 120-140 motin huiteille/ha. Siitä 10 vuotta esim. ja lisää on tullut 80-100 mottia/ha. Jos viisitoista vuotta hiukka lähemmäs 300 pääteasento. Sitä paitsi sitä havua on aika vakio jos kuusikossa tai männikössä mennään. Siinä latvusten pituudessa ei pitäisi eroja tulla. Määrän heitto ei paljon läjissä näy. Nuo isotuottoiset on yleensä ensiharvennuksen jälkeen kasvaneita joita ei välillä ole harvennettu. Joissain maapohjissa kuutioita tulee, toisiin taas ei vaan enempi hoikkia ja riukuuntuneita.

    jees h-valta

    Hienoja monimuotopuita on mainittu. Mutta tosiaan kuten Gla totesi ei silti unohdeta ihan kotoisia havupuitakaan. Kyllä sekametsä kaiken kasvattaa. Enkä nyt tammeakaan kovin vaativana pidä, ihan omillaan sitä on tullut metsiini ja yleensä ne muutaman vuoden päästä jo ihan kelpo koon puualkuja ovat. Ok-talomme tontillekkin niitä on siunaantunut useampia vaikka en yhtäkään ole itse hommannut.

Esillä 10 vastausta, 131 - 140 (kaikkiaan 21,534)