Käyttäjän jees h-valta kirjoittamat vastaukset
-
Niin sitten kait. Niitähän ”suojautuneita” tässä on tullut polteltua kymmeniä runkoja kelokuusia. Aivan hyvän vihreitä olleet sitä ennen. Sitten vain toteat että ahaa, tuossa taas kuiva. Kyllä kuusen turmio on pahenemassa, ollut jo useita vuosia. Mutta eihän se tappiota ole kun pirtti lämpiää nytkin sellaisilla, lähinnä kyllä käyttövesi mielessä. Tuppaa vain lämpö väkisin hiukan pattereistakin.
jees h-valta 26.5.2022, 19:48On tämä asenneilmapiiri muuttunut minunkin palstoille tulon ajoista. Silloin kun tuli hiukan pidettyä samaa kuin aloittaja. Silloin ällämölö oli kyllä melkoinen. Mutta tosiaan yhtään kuusta en ole koko metsäurani aikana istuttanut. Poikkeuksena yksi joltain metsätapahtumalta jäänyt UPM:n lahjoituskuusi. Jokusen siirron olen Kaakonkulman mökiltä tuonut H-valtaan kun ovat siellä olleet kasvatusongelmaisessa kohdassa. Mänty, h-haapa, rauduskoivu, siinä ja siinä myös järjestyskin jolla on alettu. Viime viikolla noin 2500 männyn tainta juuri viimeksi. Suoturvesaroille.
jees h-valta 18.5.2022, 07:08Minä en ole hoitosopimusasiakas vaan aivan sopimusasiakas vain. Mutta silti bonuksia tulee aivan mukava potti vuosittain. Ja se muutama tonni pihkatapin kilpailutuksesta otetaan taas ennen vuodenvaihdetta hinnantarkistuksena.
jees h-valta 18.5.2022, 05:55Muutama satanen tuli taas pyytämättä ja yllättäen viime viikon lopulla ihan vanhoja puukauppoja lisäbonustettuna. Kun lähtee ennakkoluulottomasti ja sairasta ennakkoluuloisuutta ja harhaisuutta välttäen peliin mukaan on voittoja tiedossa. Turhat vehtaamiset saa unohtaa.
jees h-valta 18.5.2022, 05:46Mahtasko olla kuitenkin Suomi. Konkurssiin.
jees h-valta 17.5.2022, 19:54Haavikko olisi lähtenyt tehtaalle lähipäivinä mutta paras pesimäaika niin päätin ettei vielä vaan vasta keskikesän tai mieluummin syksyn puolella. Myös maastoon olisi tullut rumaa jälkeä. Myös kesän kasvu otetaan mieluummin vielä talteen. Sopi Groupille, mukava ostaja.
jees h-valta 17.5.2022, 07:00Hinnantarkistus avittaa siihen ettei tartte niitä hintapiikkejä kaivella ja kytätä. Minulla on aina myydä sekä kuitua että tukkia. Joka vuosi. Enkä tee viittä kauppaa vuodessa vaan yleensä kaksi. mutta kun on kesä ja talvikohteita saattaa huonon menekin aikaan avoimia keritä kertyä jopa viisi yhteen vuoteen. Toki nyt taas tilanne täysin normaali koronan jälkeen. Sumat on purettu.
jees h-valta 17.5.2022, 06:58Erikoispuut ovat oma juttunsa ja niissä hankinta hyvinkin ymmärrettävää. Minullakin osaamista löytyy siihen riittävästi ja kalusto omasta takaa korjuuseen. Mutta en kuusi-tai mäntytukkia kyllä hevin lähde tekemään vaikka aikaa kyllä olisi jo nykyään. Kun ilmaistyö ei vain maita. Vapaaehtoistyökin voisi maittaa paremmin. Jos olisin Koskitukin alueella myös koivusta voisi tukkia hankintana tehdä. Niissä pääsee joinkuin palkoille.
jees h-valta 17.5.2022, 06:14Kaippa siihen kysyntää tarvitaan jos joku alkaa talkoilla tappiollista kauppaa tekemään. Kun on rehellinen itselleen on jo aika hyvällä mallilla puukaupoissa. Olen noita kahdeksankympin hankintatukkeja kyllä kuullut mutta kun niiden kanssa tulee kuluja vähintään parikymppiä mottia kohden. Onko siinä jotain järkeä?
jees h-valta 17.5.2022, 06:10Tolopan kertomus-ko omasta metsäelämästään? Minulla edellinen polvi ei kyllä ole kuluja ollut maksamassa. Olen metsänomistaja 1995 alkaen. Minä olen pääosin itse metsäni kasvattanut ja maksanut. Ostotiloissahan siitä maksetaan että joku muu on puuston kasvattanut. Itse olen sentään yhden puusukupolven kasvattanut taimesta päätehakkuuseen. Toki se päätehakkuu on vielä edessä joko tänä-tai ensi kesänä. Tuo A.J:n leimikoiden keskitys ei toimi koska kahdella eri paikkakunnalla toimitaan ja välimatkaa on niin paljon että jopa urakoijat ovat eri suunnalta. Useiden hehtaarien kokonaisuuksia tässä on tehty. Ei mitään pelinpitoa.