Käyttäjän jees h-valta kirjoittamat vastaukset
-
Kyllä niitä pelureita alkaa ilmaantua aika pian Erdoganin ilmoituksen jälkeen. Voi tulla kaksi klikkiä jotka rikkovat Naton yhtenäisyyskuvitelmaa. Jota ei todellisuudessa ole koskaan ollutkaan. Turkki osti Venäjältä it-järjestelmän josta jenkki meinasi repiä pelivälineensä. Aina silloin tällöin myös muuta kähinää joka taatusti leimahtaa herkästi juuri tällaisen alla.
jees h-valta 13.5.2022, 18:36Seliseliä tyrkkää. Turkki on aivan samanlainen Nato-maa kuin siellä muutkin ovat. Ja jos se sanoo että ei niin se on ei. eikä tämä ole ainut maa joka niin tulee sanomaan. Täällä palstoilla, kuten koko suomen keskustelussa tuntuu vain että Nato-kiima on vienyt kaiken järjen päästä ihmisiltä. En edes paljon telkkua viitsi avata kun ei muuta hoeta kuin Nato,Nato,Nato… Siis niin sairasta ja ylimennyttä kuin vanha kiljupytty. Meitä ei kansakuntana uhkaa mikään eikä ketään kuten kait on aika monet kerrat myös todettu. Puolueettomuus ja liittoutumattomuus on sen taannut. Nyt olemme syöksymässä suorastaan kiihkolla täyteen epävarmuuteen mitä tulee naapuruussuhteisiimme. Ruotsissakin jo hiukan sentään jarrua mutta finski painaa täysillä pää edellä ”karjalan mäntyyn”.
jees h-valta 13.5.2022, 17:44Volkkarit kipuilee niitten jakopäittensä kanssa. Kipeää on toiminta kun sitä on jatkunut jo vuosikymmeniä.
jees h-valta 13.5.2022, 17:41Koitahan sauhuta vain omasta puolestasi Jätkä. Täällä on vielä jotain askarettakin silloin tällöin ettei kerkeä roikkua aivan vuorokausitaksalla Metsälehden keskustelussa. Mutta jos nyt tällaisen pienen piristyksen suotte Nato-onnelaanne: Turkin Erdogan on ehdottomasti kielteisellä kannalla Ruotsin ja Suomen Nato-jäsenyyteen. Hänen mielestään molemmissa on jo terroristisia järjestöjäkin aivan liikaa. Ehkä hän laskee mukaan myös Metsälehden keskustelupalstalaiset, heh heh!
jees h-valta 12.5.2022, 21:56Nyt siihen arvon alenemiseen vaikuttaa kyllä esim. polttoaine jolla auto kulkee. Äsken juuri tuli eteen Passatin 2,0ltr:n dieselin hinta. 2016vm ja 12450 hinta. Mielestäni on todella pudonnut. Mutta ei varmaankaan muusta syystä kuin polttoainesyystä.
jees h-valta 12.5.2022, 21:29Yleensä se peruste löytyy myös melko kovasta uuden hinnasta. Jolle ei aina löydy perusteita. Olen sanonutkin täällä että esim. saksalaiset autot ovat vanhakantaisia aika monessa merkissä ja mallissa. Ei saa kovalle hinnalle kyllä vastinetta. Olen itsekkin kuvitellut niitä laadukkaiksi. Ajanutkin useita vuosia. Mutta kuvitelma on vain sitä ja muutkin maat osaavat tehokkaaan ja hyvin ajettavan auton rakentaa. Hintalappu vain edullisempi. Usein myös varustelu parempi muilla.
jees h-valta 12.5.2022, 20:27Minä en ainakaan ole koskaan toivonut edes kattoikkunaa. Jätkä tavallaan oikeassakin, olin hiukan hybridin lumoissa kyllä mutten enää. Ihminen kait saa järkiintyä. Se mikä harmittaa että näin Stokkan mainoksen täyssähkö-3008:n todella harvinaisen edullisesta hinnasta. Silti en toiminut. Noh, paljon porukkaa toimi ja ajelee jossain kohtaa vuotta alle kolmensadan kuukausimaksulla hienolla täyssähköautolla. Minulla vain kun ei aivan ollut auton vaihto niin kovasti tapetilla.
jees h-valta 12.5.2022, 19:50Visa meinasi että jälleenmyyntiarvo tärkein. Entä jos aikoo pitää autoa kuitenkin vielä ainakin toiset viisi vuotta? Kun on itse ajanut ehjästi auton sisäänajon ja auton kaikki arvot hyvällä mallilla niin enpä tiedä onko enää kymmenen vuoden ikäisen auton jälleenmyyntiarvo aivan ykkösasia. Uskon nimittäin edelleen ettei isoja remontteja ole seuraavaankaan viisivuotisjaksoon edessä. Kun edes jarrujen kulumat eivät juuri minkäänlaisia. Kolmen prosentin maksimiheitto jarrudynamoarvoissa. Käsijarrusta sähköisenä kuullut kauhutarinoita ensikatsastuksiin. Tässä tuli erikoismaininta että lukittui jarrudynamolla. Glan kommentti iloinen asia. Hänhän nyt onkin ainut joka on hiukan jopa uskonut nykyranskalaisten laatuun. Akun laatukin yllättää. Viisi vuotta ja erittäin neutraali startti edelleen kevään kovilla yöpakkasillakin. Muistutan ettei autossa ole minkäänlaista esilämmitintä moottorille. Nyt omaan kaksi autoa joista kummllekkaan ei tullut mitään korjattavaa katsastukselta. Eli kyllä jenkkikin laadukkaan auton tekee, kieltämättä. Kunhan ei ole kauaa suomen olosuhteissa ajeltu. Sillä nyt mittarissa 275000km. Starttimoottori on ainut nyt minun aikana tullut ongelma ja se maksoi 170 euroa. Meni juuri hiljan ja epäilenkin että kova talvi ja E85 hiukan pidemmillä starteilla verottivat loppusuorilla olleen starttimoottorin. Mutta hyvä kaksikko, toinen mahtava kuljetusauto, toinen taas erinomainen ja taloudellinen jokapaikan matka-auto. Aamulla männyn taimia istuttamaan mutta nyt traktorilla ensin taimet jakeluun saroille metsäkärryllä. Onneksi nyt H-vallassa, ei pitkä ajelumatka.
jees h-valta 12.5.2022, 09:10Ai juku, taisi kolahtaa, volkkarifanille? Ei kilometreissä kuulemma suurtakaan eroa. Sattunut varmaan maanantainivel. Ehkä raskas dieselmotti nokalla myös kuluttaa niveliä. Leveät renkaat ja muuta kivaa. teettää kulumaa enemmän. Tämä viimenen oli arvaus.
jees h-valta 12.5.2022, 05:45Muistelisin että tämä keskusteluketju on hiukan näitä autoasioitakin käsitellyt. Väliaikaraportti Peugeot 3008:n sadantuhannen ja viiden vuoden kestotestissä kuluttajan normaalissa ajossa. Eilen katsastettu täysin virheettömänä ja keväällä aiemmin tehty isompi vuosihuolto eli nokkahihna vaihdettu. Mitään vikaa ei koko aikana joten sanoisin ettei noita ranskalaisautoja aivan kauheasti mollata tarvi. Mutta katsastusmies päättelikin että viimeksi hänellä hylkyyn meni saksalais-Passat jonka alapallonivel melkein putosi jo kuopastaan. Tällaista tällä erää.