Käyttäjän jees h-valta kirjoittamat vastaukset

Viewing 10 replies - 18,871 through 18,880 (of 21,036 total)
  • jees h-valta

    Kun tuota kuustosta näyttää edelleen vaivaavan halu nälviä jatkuvasti jatkamalla turhaa lässyään totean vain ensin siitä asiantuntemuksesta. Ensinkin en ole ruokkinut ilveksiä säännöllisesti enkä edes epäsäännöllisesti vaan täysin satunnaisesti. Niillä on kyllä niillä nurkilla ruokaa yllinkyllin kauriista lähtien monensortin vipeltäjiin. Tein pieniä härsyruokintoja vain että sain ne rohkaistumaan myös käymään aidan sisäpuolella näin talvisin. H-haavikossa on nimittäin asustanut täysin vakiintunut kauriskanta aidan sisäpuolella ja olen vain yrittänyt hiukan niiden oloa epämukavammaksi. Nyt tosiaan ilves oli käynyt vielä siivoamassa esiin tulleita rippeitä ja se on hyvä. Pidän todennäköisesti aidan virrattomana jos ne alkavat viihtyä alalla.
    Tämä taas tälläerää ja nyt kuustonen voit taas vetäistä puolenkymmentä kutistejuttua päästäsi perään. Se helpottaa ahdistusta. Uskoisin.

    jees h-valta

    Nyt alan kyllä epäillä hiukan miespoloa väkevämmän osuutta mottisen tulkinnoissa. Ei minun tarvitse perääntyä piiruakaan totuuden julkituonnissa.

    jees h-valta

    Ja muistuttaisin kuusmotti että ehdotin jo aikaa tuota Japinen nyt ehdotusta joka ei sitten vielä sinulle kelvannut. Olen edelleen valmis lopettamaan mutta en siten että sinä jäät tänne rehjaamaan minun kustillani.

    jees h-valta

    Olen kuusmotti yleensä aika monessa taustoittanut tietolähteeni joten ei vakuuta arvostelusi. Malka painaa omaa silmää tai sen taustamassaa. Viimeksi kertomani Euran ammuskelija oli viranomaisten tietoa joka oli jo annettu julkisuuteenkin.
    En juoruile muusta kuin kokemuspohjaisesta jota pitkältä työuraltani maaseudun arjesta on mukaan lähtenyt. Enkä niin että joku tunnistaisi kertoneensa. Karua vain on ollut kuulemani ja koska olet ottanut nk. itseesi se ilmeisesti painaa sinua henk. koht.
    Valitan ja pahoitteluni siitä. Mutta itsensä kanssa voi olla sinut ja sen voi aloittaa minä päivänä hyvänsä. Tämä vinkiksi.
    Olen vähennellyt kenttätyön osuutta varsinkin nyt kun lämmitysjärjestelmät ovat uudessa murroksessa ja olen hiukan vierastanut tätä ”pumppuhysteriaa”. Kun samalla tehdään turhautuneita laiskaperseitä aina vain lisää jotka sitten purkavat mitä kummallisimmilla tavoilla tarmoaan.

    jees h-valta

    Ja mitä mielialoihin omalta kohdaltani tulee olen hyvinkin vaikuttunut illan metsäkierroksen näkemistäni. Iso pöllö tai huuhkaja lotkotteli ihan melkein päin mutta kurvasi viimehetkellä ylös. Istahti sitten pienen matkan päähän kuusen alaoksille mutta kun ei ollut kiikaria ja aurinko paistoi vastaan en tunnistanut.
    Ilves oli myös kolunnut pienimuotoisen ruokintapaikkani perusteellisesti ja jotain varmaan suuhunsa vielä löytänytkin vaikka en juuri viimeaikoina enää ole mitään vienytkään uutta popsittavaa.
    Eli vilkasta kevään luontoelämystä haavikon keskeltä ja se lämmittää aina mieltä.

    jees h-valta

    Siis? Olisi kiva ymmärtää kysymys ennen vastausta. Mistä ihmeen hysteria-vai listeriasta se kuusmotti nyt höpäjää?
    Miten se ilmenee ja missä sitä esiintyy?

    jees h-valta

    Jos ei nyt kumminkaan nykymuotoistakaan vielä aivan lähivuosikymmeniin kuopattaisi sinne tiensä päähän joka S.J:n mukaan häämöttää. Aivan hyvin se porskuttaa ja nyt jopa kohenevilla katteilla.

    jees h-valta

    Metsänvartijalta jäi vielä yksi aika olennainen mainitsematta. Taitaa mennä niin että 700 kpl kuutioisia kuusia on palstalla 70 vuoden päästä aikaisintaan. Väliaikako pettua pureksitaan?

    jees h-valta

    Länsi-Suomessa e-puukaupat ovat kovasti korjaamassa kuidun kysyntää ja hintakin taitaa lähteä vain nousupuolelle jossain kohtaa.
    Hinnaneroahan ei juuri nytkään enää ole.

    jees h-valta

    Tuohon mhy-kytkykoplaukseen otti kantaa tämänpäiväisessä Maaseudun Tulevaisuudessa myös Etelä-Suomen Metsänomist.liiton pääll. Jarmo Hämäläinenkin. Hän näytti olevan täsmälleen samaa mieltä että vapaaehtoisuus MTK-liittymisessä pitäisi olla ensisijalla.

Viewing 10 replies - 18,871 through 18,880 (of 21,036 total)