Käyttäjän jees h-valta kirjoittamat vastaukset
-
Ei minun sitä tarvitse heille kertoa. (se on edessä muutenkin). Olemme vain saaneet elää kymmeniä vuosia rauhassa vain hyvinkin vaatimattomalla diplomaattisella kommunikaatiolla sen hirmuvenäjän naapurissa. Miksi pienen maan pitää seota suurten asioihin? Puolustautua voimme toki jos meille joku hyökkää mutta noille pommituksille me emme edes mitään voi. Tuhoa tulee varmasti. Tämä yhtäköyttä EU.n kanssa on jo hirvittävät uhkansa näyttänyt. Nytkö vielä Natoa lisäksi?
jees h-valta 1.3.2022, 21:18Kyllä niistä sotatoimista aina seuraa samat kauhistelut millainen hullu onkaan kaiken takana. Sodassa harvemmin siviilit ilman kärsimystä selviävät. Myönnän täysin hyökkäyksen epäoikeellisuuden. On kuitenkin selvää että jokin syy laukaisi hyökkäyksen jota me emme välttämättä tiedä koska olemme lännen tiedonvälityksen varassa pelkästään. Ja tuskin sillä tiedolla enää mitään teemmekään. Mutta oletettavasti se liittyy juuri etupiiriajattelun kaltaiseen eli Naton uhka alkoi olla liian lähellä Moskovaa. Nyt sitten kilvan on suomessa samankaltainen kilpajuoksu menossa että kerkeämmekö ennen Natoon kun Venäjä alkaa kiristää otettaan. Niinistö on ainut joka hiukan yrittää jarrutella koska tietää ettemme mahda mitään täsmäpommituksille jotka sieltä palkinnoksi saamme. Tämä on minun murheeni, en halua että Suomi sotkeutuu sotahulluudellaan tähän konfliktiin. Olisi parempi ollut pysyä neutraalina. Myös maamme yritykset ovat nyt ongelmissa ja lomautukset ja irtisanomiset tulevat nopeasti taas kuvaan. Juuri kun alettiin päästä lupaavaan nousukauteen. Me emme ole aiemminkaan seonneet Venäjän hyökkäyksiin, Miksi nyt?
jees h-valta 1.3.2022, 20:07Viittaan heidän oman firmansa turvaan. Eihän minulla ole mitään tekemistä minkään puolen kanssa vaan kerron vain huolenaiheet päivän poliitikasta. Jotenkin minua kummastuttaa tuo kova halu mustamaalata neutraalisti ajattelevia trolleiksi. Onko täällä vallan seottu vai mikä nyt on Rane ja kumpp? Tulee vain aika että varoitukseni ovat varmasti tosiasioita. Ei Venäjä ole mihinkään kaatumassa eikä sen mahdollisuudet edes laantumassa. Valitettavasti Ukraina joutuu kärsimään äärettömästi mutta jos halutaan, sekin saadaan loppumaan. Siviilien kärsimys eritoten tulee sodan jatkumon myötä voimakkaasti pahenemaan. Ja se ei sitten jää Ukrainaan vaan alkaa myös aika josta pommeja alkaa tippua muihinkin Ukrainaa avustaviin maihin. Myös Suomeen. Noh, kun katselee noita mikä lie Per.. niin alkaa tuntua ettei taida maksaa vaivaa yrittää järkeä puhua jos taso roikkuu noilla kurilla.
jees h-valta 1.3.2022, 19:30Lähipäivät ratkaisevat Ukrainan ja monen muunkin valtion kohtalon. Myös Suomen. Jos Suomi liittyy tai aikoo liittyä Natoon tulee kostoisku olemaan paljon rajumpi kuin pelkistä aseiden toimituksesta. En haluaisi asua nyt Helsingin keskustan lähellä tai strategisesti tärkeiden sotilaskohteidenkaan. Täällä H-vallassa on turvallista, ei ne omiaan sentään pommita. (Norilsk Nickel esim.) Nyt olisi järjen käytön paikka. Rauhoitus päälle akuutin sodan ajaksi.
jees h-valta 1.3.2022, 07:27Vai miinakentät ja piikkilangat. Mistä miinat? Mitä hyötyä piikkilangasta? Olisiko kuitenkin diplomatia ja liennytys edelleen se varmin keino. Nyt olemme kyllä myös mustalla listalla koska toimitimme aseita Ukrainaan. Siitä on isku varmasti tulossa mutta ei se kyllä hyökkäystä varmasti tarkoita.
jees h-valta 1.3.2022, 06:17Mielestäni pitäisi, olisi jo aikaa pitänyt.
jees h-valta 28.2.2022, 21:23Pikkutukki, kerro nyt niistä paljastuksista meille ihan julkisesti. Minä ainakin itseni tiedän ja tiedän myös sen että trolliksi on turha haukkua koska en sellaista ole edes koskaan nähnytkään. Aivan samanlainen metsänomistaja kuin te muutkin. Minulla on oikeus mielipiteisiin aivan samoin kuin muillakin. Pitäisin mielelläni myös siitä rajaa miten rumalla kielenkäytöllä minua haukutaan. On myös oikeudellisia vastuita olemassa jos liikaa aletaan ilkeillä. Olen aika avoimesti kertonut asuin/työ/muutkin ominaisuuteni joten minun on helppo seisoa sanojeni takana. Pystyisin tämän tekemään ihan omalla nimellänikin mutta kun tämä tapa täällä on nimimerkeillä niin minulle samantekevää. Kuitenkin edellytän asiallista käytöstä edesvastuun uhalla.
jees h-valta 28.2.2022, 20:19Voi että ihan sylkee, eh,heh!
jees h-valta 28.2.2022, 20:04Pidetään Visa mielessä, ei lainkaan aivan tyhmää. Kyllä siitä bisnestä saisi muutaman vuoden sisään. Alkoholituotteita ei voi myydä mutta muut kyllä. Öljytuotteet voi mennä jo nopeastikkin uudelleen markkinoille. Pienellä alella.
jees h-valta 28.2.2022, 19:43Visa, nyt olen jäänyt jostain paitsi. En ole huomannut ideaasi. Olen aika huonosti kerinnyt seurata tätä sotatietotoimistoa jossa on vain yhdensuuntaiset mielipiteet sallittuja. Koitan seurata hiukan muitakin kanavia. Ja koitan tehdäkkin vielä jotain. Kuten ensi talven poltinpuutkin esim.