Käyttäjän jees h-valta kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 19,571 - 19,580 (kaikkiaan 21,543)
  • jees h-valta

Torpparin kommenttiin ettei pidä paikkaansa. Aivan kelpoliksaa saa myös vieraalla teetettynä mutta ei tietysti minään käsitöinä.
    Aika harvasta metsätyöstä on jäljellä järkevää vieraalla teetetty manuhakkuu.

jees h-valta

Kaikeksi onneksi nämä ”vinksahtaneet” urhomme metsästäjät eivät sentään säädä lakeja. Ja tuo mitä tänään on uutisoitu tuskin antaa muidenkaan myötätuntoa isommin.

jees h-valta

Luin juuri vanhojen lehtien historiasta kun vuonna-63 meininki oli lähes täsmälleen nykyisenkaltaista. Suurena yleisötilaisuutena Satakunnassakin metsästäjät menivät karhun talvipesälle ja herättivät emon ja kylmästi ampuivat sen talvipesän suulle. Ja perään kolme pentua samalla tavalla. Ja yleisö piti heitä suurina sankareina. Tätä suurta tilaisuutta silloin ihasteli satakunta henkilöä turvallisen välimatkan päästä tietysti. Ei siis ihme sinällään jos asenne on täysin kieroonkasvanut. Tarvitaan aivan uusi sukupolvi ja luonnoneläinten aivan uudenlaista kunnioitusta.

jees h-valta

Olen ollut seurassa mutta lopettanut todettuani ettei se porukka ole minun aaltopituudellani. En silti heitä henkilöinä moiti vaan sisämähkyisyyttä on vain siedetty ja ruokittu liian kauan.

jees h-valta

Mielestäni kaikkien metsänomistajien etua ajaa parhaiten että tällainen motokuski pysyy siellä ison firman leiviskällä eikä oikein olisi väliksi yrittää sepittää omia sääntöjä jo kertaalleen firmoissa vallitseviin käytäntöihin. Mitään ongelmia ei ole koskaan omallekkaan kohdalle osunut vaikka motokuskejakin on ollut palstoillani kymmeniä. Toiset paremmin raivatuissa ja toiset huonommin. Kuten tämänkintalven osalta tehdyissä en ole raivaussahaan pidellytkään. Tosin ei tällaista ole ostajakaan pyydellyt. Nyt viimeksi olin kolmisen tuntia moton kopissa mukana ja hyvin näytti puut puskastakin löytyvän. Kaikkien puukauppojen (joita olen tehnyt kymmeniä) (motohakkuuaikana kaikki) niin koskaan ei ole tarvinnut riidellä raivauksen laadusta tai sen puutteesta. Tämä suorittavan aikomus päästä ajelemaan puhtaalta aavikolta sopivan suuria puita päätehakkuuna voi olla ehkä totta jossain eucalyptusviljelmällä, ei täällä.

jees h-valta

Tuo suorittavan salametsästäjäraukkojen ihannointi on suorastaan ällöttävää.

jees h-valta

Voi puuntakunen kun se petoyhdysmies on niitä aivan samoja metsästäjiä.
    Eikä tunnista jälkiä yhtään sen paremmin kuin ne muutkaan siellä laskeskelleet. Pehmeässä pakkaslumessa on ilveksen ja suden jälkien ero aivan, voisi sanoa että mahdoton tunnistaa. Ja tänätalvena ei juuri muunsortin hankea ole ollut kuin pehmeää pakkashöttöä.

jees h-valta

Glalle vielä. Aivan juuri. Rehevää ja vanha lannoitus pohjana vaikuttaa varmaan vieläkin. Se kyllä tuotti myös taimivaiheessa paljon ongelmia. Mutta 100 mottia siltä alalta pitäisi lähteä. Katsotaan sitten kuis käy.

jees h-valta

Ilman muuta pienemmillä puilla kuin kymmensenttisellä pitää turvarajaa pitää. En silti itse lähde lainkaan kesällä kuusta kaatamaan. Aika pieni näre pitää olla.

jees h-valta

Tanelikin on oivaltanut taajakasvatuksen idean. Yleensä ottaen silti aika monet laadukkaat nykymänniköt ovat juuri niistä harvennettuja. Aika kummaa ettei tuo tänäpäivänä silti ole itsestäänselvyys.

Esillä 10 vastausta, 19,571 - 19,580 (kaikkiaan 21,543)