Käyttäjän jees h-valta kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 19,621 - 19,630 (kaikkiaan 21,543)
  • jees h-valta

Nuori isäntä maalaa nuoruuden innolla ja se on hyvä se mutta ehkä hieman lähempänä maanpintaa olisi turvallisempaa leijua.
    Hiukan liian korkealla ja kovaa vaikka olen toki itse pitänyt aina edistyksellisistä näkemyksistä.
    Mutta nuo omat puunvientihössötykset ja omat etujärjestöt eivät vain toimi eivätkä koskaan tule toimimaankaan. Ei myöskään mhy-organisaatiolta. Hiukan kovempia ”luita” tarvitaan vientikaupan bisneksen avaamiseen. Siellä tulee helppo avaus kyllä mutta hyvin vaikea lopetus kun huomaa että tuli myytyä ja luvattua hiukan liikoja. Varsinkin kun siellä ei ole tarjolla yhtään ”kääntämätöntä kiveä”.

jees h-valta

Japine varmasti oikeassa. Tuskin laittaisin minäkään. Kun ne jotka maaseudulla asustavat sieltä kuitenkin jatkuvasti autoilla sohlaavat asiaa sitä ja asiaa tätä. Silloin voi kyllä heittää sen nassikan kouluun siinä samalla kun hakee sen aamusauhutteluaskin sieltä kirkonkylän ärrältä. Sen verran seuraan maaseudun asujienkin elämää että rohkenen väittää että turhempaankin ajetaan kun se kullannuppu sinne kouluun. Tai päiväkotiin tai kerhoon.

jees h-valta

Taneli oikeassa noissa isompiin leimikoihin pyrkimisen tarpeissa.
    Mutta pieniäkin voi niputtaa jota minunkin kohdalla on Metsä-Group esim. mielestäni oivallisesti harrastanut. Eivät ne tule minun leimikkoon pelkästään vaan lähistöltä aina useampi kerralla tehtyjä.
    Hiukan vaatii omaakin kärsivällisyyttä varrota mutta nyt on alkamassa lähipäivinä jo toinen tämän kevättalven hakkuu ja pieni ala nytkin. Edelliseltä tuli vajaa sataneljäkymmentä mottia muistaakseni ja nytkin seuraava vain reilusti alle sadan. Tämä kauppa tehty jo viimetalvena ja vartoillut naapuripalstan hakkuuta tai paremminkin siihen soivaa keliä. Mutta kun malttaa ja pitää kiukuttelut pois pelistä niin sujuu ja tosi hyvin.
    Kun opitaan yhteispeli se tuo molempien laariin.
    Vuotuinen hakkuu jää yleensä hiukan alle tuhannen motin vielä mutta siihen yleensä kuuluu jo kolme-neljäkin leimikkoa.

jees h-valta

Eli poisto olemattomasta on aivan kelvaton. Ei mitään merkitystä lopullisessa verotuksessa. Kuin että saa kinata jonkun virkailijan kanssa olemattomasta yrityksestä.

jees h-valta

Tee Ström oikeassa, jos ei puuta myydä nyt niin koska sitten?
    Aivan kelpo hintaa tukille ja silloin voisi kyllä myydä niin paljon että se valitus joskus loppuisikin. Silloin on tilanne vasta kohdillaan kun kaikki sahurit todistaa että nyt on vatta (lanssi) täynnä.
    Kyllä vielä parannettavaa löytyy ja pihtarien poskia saisi nyt kuumottaa.

jees h-valta

Asuttu ja asuttu. Niissäkin on olennaisia eroja. Suomi on asuttu harvaan ja nuo muut erittäin taajaan. Täällä kyllä susipopulaation aukkoja piisaa ja ihmisasutukset tulevat vastaan lähinnä vaellusretkillä. Sudet mahtuvat Suomeen ja me mahdumme täällä asumaan ilman konflikteja yksinkertaisesti unohtamalla sudet kuten olemme unohtaneet karhutkin. Ja piste.

jees h-valta

Ei tarvitsisi edes keskustella hirvien ”hoidosta” kun annetaan vain petojen hoitaa hommansa ja lisääntyä hyödylliselle tasolle.

jees h-valta

En sulkisi energiapuuharvennustakaan pois koska minulle ainakin vastaavalla matkalla tarjottiin latvusmassastakin 8 euroa kuutio.
    Tosin sitä tuli loppujen lopuksi niin vähän ettei sitä edes kerätty.
    Mutta kauppaa tehdessä tuo matka ei tuntunut olevan siinä yhtään mikään rasite. Jos kuitua ja e-puuta vaikka yhdistelmähakkuuna.

jees h-valta

Olen kyllä sellaisiakin ohjeita männyn siemenkylvöön lukenut että peittäminen olisi virhe. Mitenhän sitten lie.

jees h-valta

Ja katsokaapa niitä Thai-ukkoja kotimaassaan. Eipä kiireen kiemuraa muualla kuin liikenteessä.

Esillä 10 vastausta, 19,621 - 19,630 (kaikkiaan 21,543)