Käyttäjän jees h-valta kirjoittamat vastaukset
-
Mm.eilen oli nähty susi Kokemäellä asutuksen lähellä ja kulkenut talon pihan läpikin. Mutta ei ollut käyttäytynyt mitenkään uhkaavasti vaan oli paennut nopeammin kun asukas meni ulos.
Sai vielä perään otettua kännykällä kuvankin. Selkeästi nuori susi siinä jolkutteli metsään.jees h-valta 19.2.2013, 14:35No enpä ole kenenkään lasten tai aikuisten uhkien tuntija enkä myös siksi voi ketään alkaa neuvoa mutta äkkiseltään näin voisi kuvitella.. Mutta kunhan ei anna lupaa mennä potkimaan nukkuvaa karhua persuksille.
jees h-valta 19.2.2013, 13:48Kumma kyllä,susiakin on ollut paljon enemmänkin kuin nyt salametsästyksen rehottaessa. Ja varmasti on lapsia leikkinyt ja touhuillut yksin ulkosalla, kuten itsekkin olen pienestä pitäen maalla tehnyt. Mikä ihmeen hysteria niistä nyt on tullut?
Yhtäkkiä on joka päivä lehdissä kun näkyi jälkiä taas siellä ja täällä.
Joku ihmisen toimissa on nyt muuttunut. Ei susien. Ne käyttäytyvät suht samoin kuin aina ennenkin.jees h-valta 19.2.2013, 12:38Kuka yleensä laskee missään pieniä ulos yksikseen,kaupungissakaan?
Suden ansiolista on nolla ihmisten syönnin suhteen joten turha hysteria pois. Mitkään 1800- luvun tilastoinnit eivät ole luotettavia koska ihmiset jättivät eitoivotut lapsensa heitteille ja katosivat ”suden ansiosta”.jees h-valta 19.2.2013, 11:55No nyt sieltä alkoi asiantuntijan juttua tulla Peteltä.
Juuri noin olen myös mieltänyt asian. Alikasvoskuusikosta on omassanikin kyse ja juuri tuo pistemäinen pienialainen lahopesäke enempi kuin tuttua. Vain leppien lähellä oli terveempää.jees h-valta 19.2.2013, 10:34Eihän niitä susia muut uhkaa kuin metsästäjät.
jees h-valta 19.2.2013, 10:11Tottahan nyt metsänomistajan ”edunvalvojan” kuuluu palkata sisällissotaa käyviä Syyrialaisia polkemaan maamme metsurien työllisyyttä.
jees h-valta 19.2.2013, 08:20Eikös kaikki ole tavallisia ihmisiä ennen kuin rikolliseksi ryhtyvät?
Puuntakunen, ei ole rikolliseksi syntyneitä.jees h-valta 18.2.2013, 21:29Oudoksuttaa kyllä tuo peten hinku istuttaa kuusta juurikäävän saastuttamalle alalle. Eikö hän tosiaan tiedä että se seuraava sukupolvi on vielä paljon enemmän lahovikainen?
Olen juuri tehnyt nuoren metsän kunnostusta kuusikossa jonka tiesin sisältävän edellisessä polvessa lahoa ja tiesin sen olevan sitä myös tässä uudessa. Mutta nyt kun olen sitä harventanut lopulliseen ja todella mahdollisimman lyhyeen kasvukauteen olen todennut ongelman jopa paljon pahemmaksi kuin ennen.
Entinen karjalaidunmäki. Ja siitä edellisen omistajan rääpepäätehakkuusta kerkesi kehittyä jo uusi kuusisukupolvi jota en sitten ostettuani enää malttanut vetää uusiksi.
Oli lahokasa melkoinen silloinkin. Nyt hiukan kyllä kaduttaa mutta kun uudistettavaa oli muutenkin paljon niin annoin silloin kasvaa.jees h-valta 18.2.2013, 21:20Olen myös A.J-n linjoilla täysin. Parempi huonot konstit ja laiha sopu kuin ainainen riita ja tora ja tappovimma.