Käyttäjän jees h-valta kirjoittamat vastaukset
-
Tuosta Oriveden karhun ampumisesta vielä senverran että törkeäksi metsästysrikokseksi tuo on tutkinnassa mennyt. Karhun pesä on ollut erittäin helposti havaittavissa ojanpenkalla. Eli häirintä on ollut tahallista. Ammunnan vaiheita tutkitaan.
jees h-valta 31.1.2013, 14:23Entistä varmemmin ja kauemmas MTK hätistää kaupunkilaismetsänomistajat. Tuo on aivan käsittämätöntä tekstiä maassa jossa vasta alkaa jokunen peto oikeasti luonnosta löytyä.
Yhteen suuntaan syvä kumarrus, toiseen yhtä tyly pyllistys.jees h-valta 31.1.2013, 11:19Vai että pitää puuntuottajat tappaa nälkään. Mahtaako olla ihan sovulla suostuvia?
jees h-valta 31.1.2013, 11:07Olisi vain tarvittu jo monta vuotta sitten.
jees h-valta 31.1.2013, 11:05Myös selvyyden vuoksi että tarkoitin juuri ihmisen väistövelvollisuutta kohdatessaan eläimen luonnossa. Ja kunnioitus taitaa kehittyä siinä mukana kun jonkun kerran pääsee edes näkemään. Harvemmin kyllä pääsee näkemään. Kuten olen kertonut kuljen paljon korvessa ja ainoastaan kaksi ilvestä olen päässyt näkemään keväthangella kierittelemässä ja hiukan sellaista pientä kiimatouhunkin alkua oli ilmassa. Kuljen vastaavissa olosuhteissa täällä sekä pohjois-satakunnassa.
Hirviä ja peuroja nyt näkee melkein joka reissu. Aika usein iltahämärissä tulee liikuttua.jees h-valta 31.1.2013, 10:29niin, vain yksi paikallinen Köyliössä pääsi toisensuuntaisilla mielipiteillä lehteen. Ja se lehti ei ollut Maaseudun Tulevaisuus.
Ihan maakunnan pääaviisi Satakunnan Kansa kertoili paikallisesta joka todella ymmärsi susitilanteen paikkakunnalla täydellisesti.
Mutta hän olikin luontoihminen joka oli yöpynytkin sen susilauman lähettyvillä kuusen alla ja kuunnellut niiden touhuja kuutamoisina
öinä. Yksikään näistä Eelan hännystelijöistä ei olisi tähän yksinään kykenevä.jees h-valta 31.1.2013, 10:24Ollaan kuin herraa vaan niin kunnioitetaan kanssaeläjiä niin luonnossa kuin täällä cityssäkin. Mutta erittäin mielenkiintoiselta kyllä tuntuu tervaHaudan asuinympäristö.
jees h-valta 31.1.2013, 09:40Eikä eläinten kanssa mitään mukavuusmatkailua tarvi harjoittaakkaan. Kyllä riittää kun sietää ja väistää.
jees h-valta 31.1.2013, 09:38Vastaan tervahaudalle ensin tuohon paimenasiaan. On karhuille hyviä paimenkeskuksia jotka antavat kyllä riittävän tällin. Mutta siihen puuttui viranomaistaho ja kielsi eli rajoitti tehoa.
Koska se oli myös ihmiselle vaarallinen. Minulla on parissa aidassa vielä sellainen ja ne toimivat puolitehollaan. Silloin en joudu vastuuseen jos joku sydänvikainen menee käpälöimään sitä.
En ivaile vaan olen itse asunut lapsuuteni juuri tuon saman matkan päässä kuntakeskuksesta. Nyt kaupunki. Ja sielläkin on muutakin asutusta. Silti katson että ollaan puhtaasti maaseudulla. Ja eläimiähän siellä meilläkin vieraili tavan takaa. Tosin ei näitä ”pahispetoja” koska noita ei yksinkertaisesti liiemmin ollut kun vihamielinen ihminen oli tappanut ne sukupuuttoon niiltä seuduilta.jees h-valta 31.1.2013, 09:06No johan on herroilla metkut ja kytkökset!
Jotain tuttua siinä eelassa tosiaan olikin.