Käyttäjän jees h-valta kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 19,911 - 19,920 (kaikkiaan 21,543)
  • jees h-valta

Suorittavan suppea näkökanta ei taivu mutta noita hänen kuvaamiaan männiköitä on harvassa. Kyllä taajakasvatuksella oikeassa pohjassa mänty kasvaa oksattomalla tyvitukilla ja silloin ollaan oikeassa laadussa kiinni. Siihen egoon sopii hyvin energia-asento ja tarpeellisella järeydellä aivan kelpoja tehtäviä koneellakin.
    Pieniin vaikka sitten ensin raivaus ja muutaman vuoden kasvatus ja sitten sama toimi.

jees h-valta

Nollarajasta en tiedä mutta jotain kuitenkin on vialla asenneilmapiirissäkin kun ei saada hommaa kunnolla pyörimään.
    Pelkkä tukien norkoilu ei ole terve pohja vaan sitä touhua pitää kehittää kustannuskestävälle pohjalle. Ja kantohinta metsänomistajalle säilyttäen. Kyllä muutkin polttoaineet luovat kustannuksia joten ei liene poikkeus että rankahake sitä teettää.
    Voisi koneketjut miettiä sinne e-puulle aivan oman koneensa vaikka jo muuten elämänsä ehtoopuolessa olevasta kalustosta. Tämähän on se metsänkäsittelyn kevein koneille. Tietenkin hakkuupää pitää olla tarkoitukseen sopiva ja kunnossa.
    Myös näillä kohteilla voisi käyttää ammattioppilaitosten opiskelijoita tiiviisti työharjoittelujaksojaan tekemässä. Koulusta vaan hyvä pohja simulaattorin kanssa toimien. Olen ainakin avoin omilla kohteilla näihin jutuihin. Olen niissä jo ollutkin kohdetyömaan tarjoamassa.

jees h-valta

Eikös se artokin ”pörrää” metsässä työkseen?
    Et tiemmä ole tullut petojen syömäksi?
    Miksi moinen rikollisten sympatia?

jees h-valta

Mistä puuntakunen kuvittelee että se kuuleminen jotenkin vaikuttaisi susien suojelun asemaan?

jees h-valta

Mikähän oli se sahuri joka oli pieni aika takaperin juuri Metsälehdessä ja oli erikoistunut haapaan?

jees h-valta

Niinpä olen minäkin metsäkupsan linjoilla. Paitsi jos toiminta selkeästi irroitetaan kaikista sidosyhdistyksistä ja perustetaan osuuskuntamuotoon josta H-vallan kriitikko ansiokkaasti avasi oman ketjunkin. Silloin olen ensimmäisten joukossa maksamassa hehtaarikiintiömaksua joko puukauppoja tehden tai suoraan maksaen jos se sallitaan.

jees h-valta

Mikähän on suorittavan käsitys ”ihmisasutusten lähellä” norkoilevista susista?
    Käsittääkseni Perhossakin lähdettiin moottorikelkka”safarille” jotta päästiin lahtiin. Ei niitä ihan kammarin ikkunasta ammuttu ainakaan. Jos tuolle linjalle lähdetään niin ei täältä kyllä löydy kolkkaa jossa sudet saisivat olla rauhassa.

jees h-valta

Anton se täällä vain kasvattelee taas ”lehtipuita”. Varo ny kummiski hirviä.

jees h-valta

Täällä valtakunnassa nyt edelleen vain luottamuskin on hyve jota voidaan vaalia. Tuo epäluulo sikiää vain asioiden tietämättömyydestä ja vähäisestä kaupantekokokemuksesta.

jees h-valta

Jos se on LMP vielä pystyssä olevaa niin kehottaisin ensin kaatamaan. Intoile sitten vasta tukin myynnistä. Vanha metsähaapa on lähes varmasti laho joten rajoittaa kummasti tukin myyntiä.

Esillä 10 vastausta, 19,911 - 19,920 (kaikkiaan 21,543)