Käyttäjän jees h-valta kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 19,931 - 19,940 (kaikkiaan 21,543)
  • jees h-valta

A.Jalkanen, koska tässä ketjussa ei vielä noita imbesillejä jauholakkeja ole ilmaantunut häiriköimään ja louskuttamaan kuin kyläpiskit niin olen juuri sitä mieltä että muutos osuuskunnaksi olisi erittäin tervetullut uudistus mhy:lle. Ensin maksetaan hehtaarivaste. Ja sitten vain työllä ansaitut laskutukset. Ja voisihan sinne täkyksi laittaa korkotuototkin. Osuuskunta yleensä pystyy erittäin kilpailukykyiseen hinnoitteluun. Organisaatio on yhtä kuin tehtäviä tekevä väki ja jää turhat kokoustamispullamössöt varistelemati rinnuksille. Silti en lupaa kuin korkeintaan kovaa kilpailua ja soukkaa tulosta.

jees h-valta

Tietää, mutta en taida nyt kertoa. Nuo aiemmat kommentit vahvistavat käsitystäni aivan saakelin taantumuksellisista metsätalouden harjoittajista. Jani kyllä aivan ok mielipiteillään.
    Märehditään että pitäisi muuttua ja samat kuppethan siellä asioita on hoitavinaan kuitenkin. Palkollisinakin saati yleensä myös samoilla edustajilla valtuustoissakin. Harvemmin siellä uusia nassuja näkee. Yhtään ehdotusta vapaan kilpailuareenan valloitusuhosta en kuullut. Kehutaan vain kuinka edullisia ja hyviä me ollaan. Miksi sitten tyytymättömyys on jo nyt ajanut sieltä ulos metsänomistajia. Kun katseltiin grafiikkaa vuoden puukaupoista pitkät pyväät osuivat niihin palvelusopimusasiakkaiden ”tärkeisiin” kuukausiin. Niihin kommentti oli vain väheksyvä hymäys että kai ne sitten kauppoja ovat tehneet. sitten yhteistuumaisesti korotettiin palvelumaksuja että saadaan kompensoitua ha-maksun vähennystä.
    Ja kun niistä 80% on sellaisia maksuja joita sopimusasiakas ei edes tunne. Ei yksinkertaisesti tule sellaisia.

jees h-valta

Juuri olin aidan sisällä H-vallan tiluksella päivän kuusikossa nuoren metsän hoidossa. Kun ajelin sinne naapuri siinä jo varoittelikin että viisi hirveä pelätti taimikostaan pois. Olivat käyneet muutaman kymmenen metrin päässä aidasta ja kiertäneet siitä Nakkilan suuntaan. Aita on kylmä joten aivan hyvin toimii ”ohjurina” ohikulkumatkalla olevillekkin laumoille. Naapuri syötti mäntytaimikkoaan jälleen kerran ja haavikko alle sadan metrin päässä selvisi jälleen nollatuho-toleranssilla. Se miksi myös kuusikko on aidan sisällä johtuu helpommasta aidan muodosta kun ruveta mäen syrjiä myöten kiertelemään. Kannattaa aina pohtia myös hirvien ”logiikkaa” noiden kulkusuuntien suhteen jos aitaa. Hirvi väistää helposti, takaisin palaa erittäin huonosti.

jees h-valta

Juuri noin kun Tarja yllä. Tuo on hyvä yhdistelmä jolla päästään loppuviimeksi jopa laadukkaamman mäntymetsän kasvatukseen kun näillä perinnetehotykkkien nuohoamisella.

jees h-valta

Saattaa joku tarvitakkin. Niiden palveluiden tarjoajana ei ole ry.
    (Rahastava ry.)

jees h-valta

Minä olen tähän varmaan hyvä aloittaja. Jos teen ehdotukset numerojärjestyksessä:
    1-kohta Metsäkeskuksen alueorganisaatio
    2-kohta Metsäpalveluyritykset
    3-kohta Puunmyyjä/eli puuntuottaja
    4-kohta Puunostajat/korjuuyrittäjät, kuten nyt.
    5-kohta Metsäpalveluyritykset.
    6-kohta Metsäkeskuksen alueorganisaatio

jees h-valta

Niin, tuo 0,5% oli tuo paikallinen jonka silmässä tuo mhy-malka rajoittaa näkyvyyttä aika pahasti. Ja vielä enemmän näkemystä.

jees h-valta

Anton nyt ei osta yhtään mitään. (Se pelkää huijareita kun joka kauppa perustuu pelkkään huijaukseen).

jees h-valta

En väitä etteikö huononäköisiä motokuskejakin saattaisi olla mutta uskon että 99,5% pystyy kyllä kelvollisesti suoriutumaan puuston valinnasta. Kun sille motorisahamestarillekkin joskus käy joku huomiokömmi. On turha kuvitella että metsänomistajat nyt sankoin joukoin lähtisivät merkkailemaan jäämäpuita. Naurettavaa, sanon minä. Olen kyllä vahvasti sitä mieltä moton kopissa jonkun kerran istuttuani tuntikausia ja työtä seurattuani ettei sitä enempää kyllä jalkamieskään viitti yksittäisiä puita ruveta syynäämään joka kantilta. Näkyvyys on hyvä ja ei tipu edes lumi silmille.

jees h-valta

Onhan niitä jalostuneempiakin ulkolämmityskontteja. Esim. juuri Aritermilla. Biokattilalle etenkin.

Esillä 10 vastausta, 19,931 - 19,940 (kaikkiaan 21,543)