Käyttäjän jees h-valta kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 19,991 - 20,000 (kaikkiaan 21,543)
  • jees h-valta

Olin tässä taannoin pankin kutsumana jotain sijoitusneuvonnan kaltaista kuulemassa ja mietein siinä paussilla ettei ole nyt ketään rahanomistajan edunvalvojaa niinkuin metsänomistajalla on.
    Oli vain tyydyttävä kaupalliseen mantraan ja tehtävä itse johtopäätöksiä. Miksi nykymetsänomistajaa pidetään niin tyhmänä ettei hän muka pysty itse päättämään omaisuutensa hoidosta?
    Huonoilla sijoituksilla voit viedä itsesi lähes perikatoon. Huonolla metsänhoidolla et saa tuhottua kuin korkeintaan yhden puusukupolven. Miksi helkutissa tuo on katastrofi jollekkin yhteiskunnan taholle?
    Huomautan vielä että maassa on puumassan ylitarjontatila. Luulisi olevan sama vaikka polttaisit pystyyn kun vain et vakuutusyhtiötä kinua talkoisiin. Mihin mhy-edunvalvontaa todella tarvitaan?

jees h-valta

Tanelilta jäin kaipailemaan arviota omasta mielestään sopivaksi korvaukseksi. Oli jossain kohdin tuolla 70000:n korvillakin jo lukemat ja ainakin Leevi beesasi tuota summaa. Mikä olikaan Tanelin sopiva summa?
    (Enemmän tietävänä kuin me muut)
    Tuo suorittavan mielipide maan pinnalle pyrkimyksestä oli kyllä hyvä.

jees h-valta

Hyvä tilitys metsuri motokuskilta. Ja lisärikaksi rokkaan että onhan tämä nk. puolueeton organisaatio neuvontaankin eli Metsäkeskuskin vielä häärimässä joukossa sakeassa.

jees h-valta

Joo, jättäkää susille vaan. Paremmin niiden auttamana tämä nykyään on luonannut. Meinaan kannansäätely. Kaksjalkainen voi vähentää silloin kun nelijalkaiset lisää urakointiaan.

jees h-valta

Esimerkkinä huolten eriävyydestä voisin mainita viime kokouksen saldona erään metsänomistajan huolen aivan kokouksen loppumetreillä. Täällä Satakunnassahan noita voimalinjahankkeita piisaa ja Eurajoelta lisäjytkyä jaellaan meidän törsättäviksi.
    Kohdassa muut asiat hän lopuksi rohkaistui kysymään että ajaako mhy lainkaan näitä asioita. Toiminnanjohtaja vain pahoitteli että unohti kokonaan pois asialistalta. Kyllä kuulemma kuulolla ollaan. Mitään sen enempää siitä ei sitten ollut ja kokous loppui.
    Jäi varmaan luottamus omaan organisaatioon kovaan kurssiin.
    Jatkuvasta kasvatuksesta en ole kuullut vielä mainittavan edes.
    Saati neuvonnan innosta tai jopa koulutustyyppisestä toiminnasta.

jees h-valta

Kaupunkilaistuva metsänomistaja (esim.Kujala,sieltä tois.ketjusta) osaa kyllä itse kaupanteon ja päättää omaisuudestaan ilman holhousorganisaatiotakin. On se kyllä kumma ajatusmalli ettei noin yksinkertaista omaisuuden hallintatehtävää muka vieläkään uskallettaisi antaa metsänomistajan itse hoidettavaksi.
    Varsin usein se ajatus nimittäin liippaa erittäin paljon sivuun siitä mhy-mantrasta.

jees h-valta

Leevilläkin on vielä aikaa totuutella muuttuvaan metsämaailmaan.
    Olen tuota mhy:tä tarkkaillut niin sisältä kuin ulkoakin päin ja todennut ettei ole elinkelpoinen. Aikans se ottaa mutta noutaja tulee sille koalitiolle. Nythän se jo katoaa pienemmiltä paikkakunnilta yhdistymisten myötä ja vieraannuttaa tehokkaasti loputkin roikkujat.
    Nythän jo on paljon metsänomistajia jotka eivät käytä.

jees h-valta

Timppa se vaan jatkaa. Jos ei kieltoja niin ainakin holhousta ja rajoituksia.
    Mhy-järjestelmää (näin karusti sanottuna) ei tarvitse ketään.
    Se on järjestelmä josta aika on ajanut ohi jo aikapäiviä sitten ja uudistuminen on jo myöhässä ja ei siksi enää mahdollista.
    Minulla muuten ensimmäinen jk-koulutus jo takana ja sen järjesti jo viime syksynä metsäpalveluyritys jonka palveluja hiukan käytän ja jonka kevyt sopimusasiakas olen. Myös heidän lehdessään oli tästä artikkeli josta täällä Leevikin muistaakseni kommentoi.

jees h-valta

Kokemuspohja sanojen vakuudeksi liipoo pitkälti toista vuosikymmentä. Aina on luonant. Jos ei niin tällätään.

jees h-valta

Tuossa Timppa yllä vain haikailee komentometsätalouden perään.
    Eikö sitä ”herkkua” ole ollut jo riittävästi?

Esillä 10 vastausta, 19,991 - 20,000 (kaikkiaan 21,543)