Käyttäjän jees h-valta kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 20,001 - 20,010 (kaikkiaan 21,543)
  • jees h-valta

Meillähän on kyvykäs Riistahallinto joka hoitaa suojausrapeet Leevi sinunkin lehtipuutaimikollesi. Tee niin kuin minä äläkä tee niin kuin jotkut tekee: Makaa sohvalla ja itkee liioista hirvistä. (Vaikka kasvattaa havupuita).

jees h-valta

Ja jos maanantainäkymä vielä harmaakaihinen voin avittaa että monikäyttö-osion alla on seitsemän pinnassa olevaa aloitusta aiheesta.

jees h-valta

Vahvasti Moskun linjoilla. Kyllä liikakin alkaa olla joskus liikaa.
    Onhan noista ”kantturoista” jo turistu. Ja äänekkäin on erityis a siantuntija Anton joka paahtaa lehtipuun tärkeydestä ja kasvattaa kuusia. Että sellaanen tuntija vai olisko tun… pöyhittävänä.

jees h-valta

Tästäkin näköjään pyritään vääntämään niin erityisammattisilmää vaativa toimlaji. Mielestäni ikänsä puita katsellut pitäisi nähdä kyllä mikä on elinvoimainen ja mikä ei. Vai onko olemassa jo j.k.-kasvatusleirejä.

jees h-valta

Ajastaan ohi olevaa optimismia Tanelilla.

jees h-valta

Puita yleensä.

jees h-valta

Joskus pieni kevyt perehtyminen ja kerran edes kärsivällinen paikalleen asetus ja KATSOA missä asennossa se meni kiinni voisi antaa sen ahaa-elämyksen sen korkin erinomaisuudesta ja todella pikaisuudestakin. Olen koko sahaushistoriani sahannut Stihleillä ja tuo korkkien muuttuminen jenkatavarasta näihin oli mielestäni erinomainen uudistus.

jees h-valta

Milloinkahan Iron aloittaa sen ”asiallisen keskustelun”?
    Voisin sitten vaikka kommentoida sitäkin harvinaisuutta.

jees h-valta

Ilmeisesti täällä puhutaan aika vanhasta Stihlin mallista. Itse sahailin tuollaisella varmaan lähes kymmenen vuotta sitten.Onhan tuo luonnollista koska noissa hurrien rimpuloissa ei historiaa tule.
    Kymmenen vuotta vanha husku on löytynyt sattumalta käyttämättömänä jos se vielä käy ja kukkuu.

jees h-valta

Ja se haitta oli mikä?
    Estyikö käyttö jotenkin? Tuliko liikaa valoa? Häiriintyykö naapurit?
    Paraniko vai huononiko maisema? Ja jos niin kävikö senkin joku puolueeton maisematutkija toteamassa?
    (Puutarhaspesiaalit eivät kai käy kun oli ilmeisesti kyse luonnontilaisesta pihamiljööstä.)
    Oliko haitta korjattavissa vai peruuttamaton? (Puuthan kasvavat uudesti) Risuthan saa siivottua ja vaikka poltettua.
    Mihin ihmeeseen korvaus perustui? Käsittääkseni oli kuitenkin kyse puhtaasta vahingosta joko epäselvien rajojen tai maankäyttöoikeuksien suhteen. Kai nuo muut ajatukset alkavat liipoa jo panettelua jos ajatellaan että tehtäisiin tietoisia vahinkohakkuita. Niin paljon on käyttämätöntä hakkuureserviä sentään joka puolella maatamme. Tuon välikäsien käytön olen itse jo aikaa tuominnut huonona maan tapana joten siihen ei sen enempää. Sehän ei vastaa mistään eikä kestään.

Esillä 10 vastausta, 20,001 - 20,010 (kaikkiaan 21,543)