Käyttäjän jees h-valta kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 20,011 - 20,020 (kaikkiaan 21,543)
  • jees h-valta

Ei tarvi mitään vajaaksi jättää. kyllä olen monet kerrat lievästi ylitankannut ja korkin kiinni saanut. Ja öljy pursuaa edeltä nätisti ulos. Se öljykorkki vain pitää muistaa missä asennossa laittaa sen koloonsa ja kiertää se neljännes ja se on siinä.

jees h-valta

Edelleen komppaan suorittavaa ja tuo summa jonka hän omana arvonaan heitti on juuri kuten itsekkin arvelin. Kummasti ne putenkin paperit jo kerkesi hukkua ja tanelihan on hiljennyt täysin vaikka itse kehotti jatkamaan keskustelua. Mutta ilmeisesti nyt ollaan alueella ”jota ei varmaan koskaan voi kertoa” kuten hän ilmaisi. On se salaista. Loppuun käsitelty ja voitettu joten luulisi ”revittävän pellit auki” mutta ollaankin kuin pissi siellä jossain.

jees h-valta

Miten Iron perustelet ettei suorittavan vertailu liity mitenkään asiaan?
    Omasta mielestäni liittyy ja hyvin sopii liittää.
    Mielipiteen voi esittää vertaillen tai tyhmiä kliseitä heitellen. Kannatan ehdottomasti ekaa vaihtoehtoa. Vertausten kautta asioita on yksinkertaise(mpi´)-n helpompi ymmärtää.
    Jo ekoilta luokilta lähtien opetusteesi.

jees h-valta

Niinpä. Tuosta j.k:n puhdasoppisuudesta voi olla montaa tulkintaa ja olen kuitenkin höllän tulkinnan kannalla että lähinnä kaikki jatkuvasti peitteellinen kasvatus riittää ainakin minulle. Eli pienaukkojakin saa olla kunhan kokonaisuus vaikuttaa metsäiseltä.
    Ja pitäähän niitä ollakkin että saadaan sitä alikasvostaintakin sinne.
    Ja mitään rajaa ei tarvita kuin mo:n oma tulkinta onko nyt sitten mikä kasvatus menossa. Kun itse ne hakkuukriteerit sitten puuta myydessä annetaan. Kyllä pitää Janin tavoin ihmetellä tämän metsäväen jumittamistaipumusta. Mutta olen sen huomannut jo pidemmän aikaa.

jees h-valta

Uskon ettei ole helppoa enää tuolla tavalla tänä päivänä taloa polttopuissa pitää. Olisi ehkä oman palstan oston aika tai ostaa valmiimpana tavarana. (hake,klapit) Nyt kun kaikki puu on kauppatavaraa ainakin tienposkeen saatuna on helpompi myydä isommille organisaatioille kun kuunnella hinnasta vaikerrusta yksityiseltä.
    Pystyyn rankametsään tuskin enää helposti pääsee. Ei ainakaan täälläpäin. Jäljenhän näkee vasta kun on liian myöhäistä. Mitenkään ketään henk.koht. morkkaamati.

jees h-valta

Niin, kyllä tässä beesaan suorittavan kantaa ja ihmettelen noin kovaa metsäurakointiyhtiön korvausta. Vielä oikeudenkäyntikulut päälle niin jo tuli toisten kaupan käytännön suoritus kalliiksi. Vakuutus tietysti jonkin verran avittaa mutta tuhansia voi jäädä omiin vastuisiinkin urakoijalle. Vakuutuksien luonteesta paljon riippuu.
    Leeville vastaisin että tiedä sitten leikiksi pistämistä vaan lähinnä olen senverran pienyrittäjäystävällinen etten aivan kaikkea niele. Monenlaista jo kuullut ja nähnyt myös. Pyyntöhän oli aivan huikea. Mutta sillä nyt saatiin sitten paljon kun taivaita tavoiteltiin.
    Tyhmäähän ei ole pyytää mutta se maksaminen. Tämähän oli sopukorvaus joten sinällään kai sitten pienempi paha yrittäjälle.
    Tuon puut ostaneen osuus aivan ok kyllä.

jees h-valta

Eli suorittavan jutun tiimoilta voi myös päätellä että organisaatiolle riitti kun muodollinen metsänkasvatus saatiin toteutettua.
    Jälkihoitoa ei kukaan jaksanut miettiä sielläkään saati sitten neuvoa mitä voisi tehdä. Oma kokemus myös vahvistaa tätä.
    Kun kävin nk. ulkona syömässä niihin aikoihin niin sattui mhy-parivaljakko myös sinne. Kun tiesivät ja tunsivat totesivat vain että heille jäi jonkinverran männyn taimia. Et tulisi samantein hakemaan.
    Kun kerran alaa oli hain. Sain jopa pottiputken lainaan.
    Yhtäkään kertaa ei kysytty onko muokattu tai haluatko että muokataan. Istutin silloin suoraan muokkaamattomaan ja melkoisen rytönkin joukkoon. Lasku tietenkin taimista seurasi perästä.
    Taisi parivaljakko saada kätevästi päivän-pari istutukselta vapaata tuon oivalluksen myötä. Teetä toisille ja laskuta mitä et itse viitsi.

jees h-valta

Tuo Timon jälkimmäinen kommentti kuin suoraan omasta kokemasta. Nyt sitten luontaisesti syntyneeseen ja jokusen rivon männyn (istutetun) palstaan tein ensimmäisen hakkuusopimuksen. Energiapuuhakkuun jolla yritetään edelleen parantaa epäonnistunutta viljelyä kasvatuskelpoiseksi luonnon sekametsäksi. Niistä huonoista männyistä ei ole paljon muuksi tarjota kuin hakkeena lämpölaitokseen.

jees h-valta

Meitä on ilmeisesti hiukan ”kuljetettu” noista viimesummista päätellen.

jees h-valta

Näyttää kevyet aitaratkaisut (joksi myös akkupaimenen lasken) saavan tuulta pikkuhiljaa. Kun huomaa hyödyt (joksi lasken myös sen että mielenkiinnosta tulee useammin käytyä tarkistamassa taimikot) uskon että moni lisää niiden käyttöä myönteisten vaikutusten innottamana. Niiden kertomaa on myös hirvien kulkureitit ja paikat joista se sitten voi jopa sisään tunkea.
    Jäljethän maastossa häviävät erittäin nopeasti joten lisähavainnot eivät pahaksi. Jos taas nauha säilyy ehjänä on aita tehnyt tarkoituksensa täydellisesti. Joskus myös joku harmiton eläin katkaisee nauhan mutta senhän sitten näkee jo taimikon kunnossakin. Suositan päällekkäin kuitenkin enemmän kuin yhtä nauhaa. Silloin havainnot tarkentuvat.

Esillä 10 vastausta, 20,011 - 20,020 (kaikkiaan 21,543)