Käyttäjän jees h-valta kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 20,031 - 20,040 (kaikkiaan 21,543)
  • jees h-valta

Ai se olikin Leevi kun niitä pönttöjä käy sinne minunkin metsiin roikottelemassa?

jees h-valta

Olen tuossa p-satakunnan palstalla ajellessani kiinnittänyt huomioni todella nuolemalla hoidettuun mäntytaimikkoon. Kasvu on kyllä hyvää,siinä suorittava oikeassa. Mutta sitä oksatureikkoa en huolisi ilmaiseksikaan katteltavakseni. Kyllä se laatu ainakin minulla on männyssä se oksaton runko-osa kun alkaa runkoa muodostua. Ja sitä ei noin hoitamalla tule.

jees h-valta

Voihan sitä vanha leppäkin varmaan kolopuuna toimia. Ainakin jätin pari sellaista juuri viime kuusikonharvennuksella pystyyn niissä toiveissa. Toinen niin iso ettei kädet ympäri yllä. Niin isoa harmaaleppää aikoihin nähnytkään. Ja omasta metsästä semmonenkin löytyi. Pitäisi vissin tikata eri kohdista lenkkejä tehdessä.

jees h-valta

Tässä ketjussa paljon hyviä ohjeita ja huomioita. Tuo pönttöjen kiinnittely metsiin on yksi murheenkryyni. Kun niitä tekee ”pipertäjä-aktiivit” ihan omin päitenkin. Ja kiinnityksessä milloin nylonnarua tai rautalankaa. Ja kun se pönttö sitten aikanaan maatuu sieltä roikkumasta tuo kiinnitin jää sinne puuhun tai sen sisälle kasvamaan. Kolopuut olisi paljon parempi kuin pönttöpöhlötykset. Vanhat koloisat haavat kunniaan. Muuta sitten ei tarvitakkaan.

jees h-valta

Missään nimessä ei muovia niin että on kasvavassa puussa.
    Selluerä pilalla jos pienikin muovinkappale tulee mukaan. Näin väittävät. Sähköyhtiö ei ainakaan minulle ole valittanut vaikka akkupaimenaitaakin suurjännitelinjan alla useita kymmeniä metrejä.
    Kai linjan raivaajat saattavat sen haittanakin pitää.

jees h-valta

Kyllä ihmisenkin toiminta vaikuttaa ja pahasti vaikuttaakin.
    Kiinassa on tästä oiva esimerkki kun savusumu aiheuttaa erittäin suurta terveydellistä haittaa. Ihmislle itselleenkin. Kyllä liikakansoitus nousevan elintason myötä tuhoaa ympäristöä.
    Ja kun joku alue muuttuu elinkelvottomaksi on suuri uhka että nämä kansakunnat alkavat levittäytyä uusille alueille ja tuho vain leviää. Sodat ja luonnontuhot alkavat paheta ja eroosio laajenee.
    Kyllä ihminen riittävästi tietää suojatakseen itseään ja elollista ympärillään. Tahtokysymys se vain on.

jees h-valta

Sinne ne tojotatkin kyllä menee aika lyhyellä käyttöiällä. Kun letukoita menee yksi paaliin niin siinä ajassa japseja suurinpiirtein kolme kappaletta. -91 vm. täydessä käytössä päivittäin ja juuri metsästä tultiin, tai paremminkin metsäpohjaan ajettua tieuraa myöten. Ja vielä muokattua sellaista.

jees h-valta

Mitä täälläpäin olen muovinauhasuojauksia katsellut on keltaista leveää nauhaa ja tuntuu kestävän aika monta talvea kuosissaan.
    Venyy muttei aivan maahan asti kuitenkaan. Olisko sitten sitä Uittokaluston tavaraa.

jees h-valta

Ja tuo antonin toteamus voisi olla sarjaa jossa ei tunneta luontoa kokonaisuutena. Aina löytyy haapoja, tammia, koivuja jotka ovat vain sattuneet joko selviämään vähällä tai ei ollenkaan syönnillä.
    Siksi olen myös onnistunut lievällä tuurilla yhden tiluksen h-haavikon saamaan hirvien ulottumattomiin ilman mitään suojausta. Se on tuurikauppaa kun luonnossa ihminen touhuaa. Mutta sitä huonoa tuuria voi pyrkiä vähentämään. Antonin pe..e ei nouse sohvalta joten se jää tuo lehtipuun suosiminen kaunopuheiden asteelle.

jees h-valta

Kyllä raivurikin voisi alkuun kokeilla ihan muovinauha-aitaakin. Minulla on nuo akkupaimenaidat isossa roolissa mutta alkuvuosina toki muovinauhoja käytin myös. Juuri tuo venymisongelma ja myrskyjen riepotus oli haittapuolia. Akkupaimen on hyvä mutta hiukan itse kustannettuna hintavampi konsti. Omani on Riistakeskuksen kustantamia.

Esillä 10 vastausta, 20,031 - 20,040 (kaikkiaan 21,543)