Käyttäjän jees h-valta kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 20,051 - 20,060 (kaikkiaan 21,543)
  • jees h-valta

Niinpä, tuo risubisneskin on ollut tietoinen valinta jo lähes kymmenkunta vuotta sitten. Eli silloin mietein varhaisperkauksen jäämätiheyttä ja olin nippanappa juuri kuullut sanan energiapuu silloin. Siitä päädyin liki neljäntuhannen taimikantaan aivan iteksein. Ja sillä lähes kaikki taimikot olen tehnyt.

jees h-valta

Onhan sekin hyvää bisnestä. Mutta sitä skaalaa voi aivan hyvin monipuolistaa ja silti vaarantamatta tukinkaan kasvatusta.
    Olen vain hommannut metsätaloutta ajatuksena myös itse hyötyä siitä elinaikanani. Ajatus on varmaan sellaisella eri joka on esim. perinyt metsänsä. Minulla on taas ajatus pyöräyttää aina mahdollisimman nopeasti sijoitettu pääoma plussan puolelle.
    Eli omat pois ja ”kaks kassaa”.

jees h-valta

Antonin muisti terävää laatua. Kyllä olisi mahdollisuus hakata nytkin relu kymmenvuotista haavikkoa. On tulossa ojitus sinne suunnalle ja myös harvennus on suunnitelmaan merkattu. 35m3 hehtaarilta voisi nypätä pois. Jota en ole vielä oikein osannut päättää. Kun vastapainona on tuleva versosuttu ja se ei tee näöllisesti mukavaa säväystä. Muuten aivan puhdas alusta johtuen muokkaamattomuudesta.

jees h-valta

Leevin arvio oikeansuuntainen. Kyllä minä olen valmis metsään sijoittamaan edelleen jos hinnaltaan metsätaloudellista metsää saa ostaa. Siihen mennessä sijoitan muihin suuntiin. Enimmäkseen kiinteistösijoituksiin kuitenkin. Joissa myös joskus aina tulee metsää aika mukava siivu mukana.

jees h-valta

Minulle on lain vaatimus aivan samantekevä koska uudistan aina heti kun mättäät ovat valmiina. Kuusikot uudistan h-haavalle ja silloin vakiintunut taimikko tulee välttömästi istutuksen jälkeen.
    Nehän ovat valmiiksi noin vähintään metrin mittaisia jo taimitarhalta tullessaan.

jees h-valta

Kyllä nyt ollaan aivan normisekametsässä. Koivu-kuusi-mänty, ja ikä suoraan Metsäkeskuksen juuri päivitetystä metsaan.fi palvelusta. Ja se kyllä pitää paikkansakin. En tiedä mistä 10-11v:sta Gla mainitsee. Neljätoistavuotiaasta tehdään hakkuu juuri tänä vuonna.
    Olisi ehkä pitänyt mainita että toinen samanverta lisää. (Sori epäselvä mainintani).

jees h-valta

En ole vastustanut pihoista poistoa. Tuo vain ei vastaa nykyistä kaahotusta että pitää saada ampua kaksi sutta tästä yhdestä laumasta. Jos lauma liikkuu metsäalueilla sen pitää antaa olla rauhassa. Jos lupa myönnettäisiin se tietäisi lauman perään metsästystapahtumaa joka ei ole tarpeen. Pihoissa ei voi ampua jolloin sitä käytettäisiin syynä metsäalueilla tapahtuvaan jahtiin.
    Silloin jahdin häirintä ja jaakaus olisi aivan suhteetonta toimintaa aiheutuneeseen hyvin kyseenalaiseen haittaan nähden.

jees h-valta

Olet varmasti hanhi oikeassa. Murhe on vain harvat tilivälit ja ihmisen rajallinen ikä. Siksi saanen antaa oman neuvon. Monipuolisuutta kehiin niin alkaa tiliä ropsahdella niin että sijoitusongelmat vaanivat nurkan takana.

jees h-valta

Janilla on terve itäsuomessa KOETTU elämä luonnon eläinten keskuudessa. Täällä olisi satakuntalaisilla paljon opiksi otettavaa sieltä. En väitä että sudet kuuluvat pihoihin kuleksimaan mutta tuo havaintojen määrä seitsemän suden aiheuttamana ei voi olla edes lähelläkään totuutta. Varsinkin kun lumi ollut maassa reilu kuukauden päivät. Mutta kuten olen väittänyt ja todettukkin on niin siellä kyllä on loppaus susia vastaan aivan omaa omituista luokkaansa.

jees h-valta

Ei tarvita,ei. Mutta ei sitä aina kaikki muukaan kulje meidän tarpeiden mukaan. Muillakin on ”tarpeita” kuin meillä. Esim. hirvimiehillä halu saada kaikki liha talteen maastosta. Ja kun tulee kilpailija pitää aloittaa helv….moinen show että saadaan kilpailijat listittyä pois kuleksimasta. Oli sudet sitten korvessa tai ruokintaplassilla koulun vieressä.

Esillä 10 vastausta, 20,051 - 20,060 (kaikkiaan 21,543)