Käyttäjän jees h-valta kirjoittamat vastaukset
-
Riistakeskus teki selkärangallisen päätöksen ja torppasi uudet kaatoluvat. Ja tämä kuntaherravaltuusto sai turhaan veronmaksajien tarjoamat pullakaffeet. Ei myötätuntoa kitinöihin.
Nyt ollaan oikealla linjalla ja pulinat pois. Jos ei tuo puoli Satakuntaa pärjää seitsemän suden kanssa niin muuttakaa sinne kehäkolmosen sisäpuolelle turvaan.jees h-valta 9.1.2013, 17:43Kuten täällä olemme nähneet motomiehet tuppaa kitisemään jos paljon tavaraa ja laihaa. Parempi pudottaa määrää tuonne kahden tuhannen nurkille per ha.
jees h-valta 9.1.2013, 17:41Turvemailla hieskoivu aivan erinomainen täydennys yleensä aika surkeiden männiköiden (syötyjen ja mutkaisten) joukkoon ja e-puuna tietysti aivan pistämätön jolloin myös nykyhinnoilla kannattaa jo harvennellakkin hiukan tuosta määrästä. Aivan normaali kasvatuspuu joka järeytyy kun saa hiukan tilaa ympärilleen.
jees h-valta 9.1.2013, 17:36Kyllä tuon Janin kaltaisia ”poikkeuksia” on osunut minun sekä H-vallan että Siikaisten palstoille aivan mukavasti. Kuten joskus olen maininnutkin. Siikaisissa sekana kuusien ja mäntyjen kanssa.
Suoria ja komeita hieksiä. Järeämpinä kuin harvennettu kuusikko ympärillä. H-vallassa olen niitä systemaattisesti kasvatellut h-haavan seassa ja siellähän ne kirivät aivan hurjasti kovaa kasvavan puun vauhdissa. Tuo peten asenne on muinaismuistolain nojalla kunnioitettavaa muttei muuten kovin hääppöistä ainakaan faktamielessä.jees h-valta 9.1.2013, 12:36Vaan kun ei ole kasvanut. Pitääkö sinne muunnettua totuuttakin lähteä vääntämään? Kaikki on tiedossa ja tilastoissa.
jees h-valta 9.1.2013, 10:44Kyllä tuo Leevinkin ristiveto hiukan kummastuttaa. Väliin piperretään niin per…eesti ja väliin kasvatetaan yksoikoista puulankkua. Vaikka rakentaaminenkin on paljon muutakin kuin runkoa.
jees h-valta 9.1.2013, 10:42Tuo A.J:n järeä lahopuukin edistää hienosti juuri tuota Tapionkin peräänkuuluttamaa metsämaisemaa. Johon he antavat (petellekin) koulutusta jos on kokonaisvaltaisuus metsien käsittelyssä jossain kohtaa sattunut unohtumaan. Metsä ei ole vain havupuita. On paljon muita vaalittavia arvoja (ja aivan taloudellisestikkin).
jees h-valta 9.1.2013, 10:30Mitähän eväitä se pete nyt on syönyt kun noin närästää.
Eihän me tiedetä mitä edes vuoden päästä ”vonkataan” metsistämme saati muutaman kymmenen vuoden päästä.
Voi olla ettei nämä nykynäreemme kelpaa enää edes p..seen pyyhintään. Tuo sama ”mettäläisyys” näyttää vaan vaivaavan edelleen. Uudistuminen siellä ajatusmaailmassa on metsäläisille kiellettyä näämmä.jees h-valta 9.1.2013, 08:26Nyt olen aivan yhtä ”äimänkäkenä” kuin Tanelikin tuosta raivurin kommentista. En sen vuoksi että mitään ”pipertämisiä” kaipaisinkaan mutta tuo erikoispuilla rahaksi lyönnillä.
Osoittaa ihailtavaa oman tien kulkijan roolia jossa on vain otettu huomioon asioita joita yleensä esim. taimikon raivaaja ei ajattele pätkän vertaa. On tosiaan olemassa markkinat enemmän kuin kolmelle puulajille. Ja en enää edes uskonut että sellaiseen epeliin törmäisin edes täällä valtakunnan saitilla joka tämän olisi mieltänyt toimintamalliinsa. Itse olen katunut enemmän kuin paljon kun vedin yhdeltä pihlajaa paljon sisältäneeltä sekataimikolta lähes kaiken sen pois. Hirvien jatkuva laidunnus oli silloin syynä ”vieterin” katkeamiseen. Nyt ne olisivat tosi hyvä lisä aukkoiseen ja huonoon mänty/koivusekametsään.jees h-valta 8.1.2013, 21:24Vai kasvaa antonin hieskoivut hitaasti?
Olisko kasvattajassa vika?
Kyllä täälläpäin ainakin hieskoivun kasvu alkuvuosina aivan pärjää moneen lehtipuun lähtöön. H-haapa pudottaa sen kyydistä mutta pienellä etumatkalla sillekkin pärjää puhtaassa kasvukisassa yllättävän hyvin.