Käyttäjän jees h-valta kirjoittamat vastaukset
-
No ni, nyt Leevi kertoilee vahvaa ASIAA!
jees h-valta 2.1.2013, 21:22Tällä erää sanoudun irti tuosta hirvikeskustelusta joka tosin ymmärrettävää tässäkin naurettavassa avauksessa.
On edes jostain asiastakin nyt keskusteltu.
Syy että olen tilanteeseen omilla palstoilla ja niiden välittömissä seuranta-alueilla tyytyväinen. Voisi jopa sanoa ettei H-vallasta ainakaan monta suoalueiden ulkopuolelta löydykkään. Hirviä.
Kaikenmaailman pienempiä sorkallisia on aika runsaasti mutta aika vähän harmia tuottavia nekin. Ruokein jopa itsekkin raasuja.
Tuo aita-asia on mielestäni asiallinen apu Riistakeskukselta ja hyvä turva laittaa esim. juuri tätä pikkasen terästettyä haapaa kasvuun. Markkina-arvoa huomattavasti varmemmin ja enemmän kuin monella muulla erikoispuulla joita täälläkin mainittu.
Mutta aamulla jälleen e-puukauppaa hieromaan joten pehkuihin nyt.jees h-valta 2.1.2013, 18:481870-luvulla ihminen oli eläimen tasolla eikä suojellut omia perillisiään (joita tuli vähintäänkin riittävästi) juuri ollenkaan.
Jopa ”huonompia” annettiin mennä hyvinkin kevyin miettein suden suuhun. Onpa ”pahat kielet” historiasta kertoneet että jopa tarkoituksella olisi vajavaisia sinne metsään kyörätty.
No, oli asia niin tahi näin tuo pelko näillä susimäärillä on lähinnä naurettava. Tulkoon lisää vain sen puoleen sieltä vihamielisiltä alueilta tänne Satakuntaan.jees h-valta 2.1.2013, 15:28Miisun kysymykseen (että mihin se nuori metsäman noita mömmöjä tarvii) vastaisin että huonon itsetunnon kohennukseen.
Kuten olemme täällä hänen kertomiaan lukeneet sitä itsetuntoa pitää vahvistaa myös yli-ihmistä täällä esittämällä.
Kun uskoo kaikki pilleripurkkien kyljissä ja mainoksissa olevat sadut niin satumaan sankari alkaa valmistautua suuriin koitoksiin ja popsii sisällöt.jees h-valta 2.1.2013, 14:32Sen verran nyt jo tiedän pete että pari kolmen metrin kuitutappia on jo saavutettu kahdeksassa vuodessa. Ei se kasvun huonommuus sentään kovin paljon damaattisempaa ole. Mitään muuta hybridihaapaa en ole saanut jäämään kasvamatta kuin ne jotka taimesta alkaen joka vuosi on syöty. Tai on hukkunut.
jees h-valta 2.1.2013, 14:14NohTaneli, millaiseen oikeudelliseen lopputulokseen nyt faktojen jälkeen itse uskot?
jees h-valta 2.1.2013, 12:12Puuntakuselle tuosta eurooppalaisesta käsityksestä susista.
Kyllä ne suomalaistenkin murheet lähinnä ovat paljolti liioiteltuja uhkia. Aika paljon sudet ovat juuri siellä erämaissa.
Tuo jahti-innokkuus (laillisesti ja laittomasti) on sensijaan aivan kotikutoinen ominaisuutemme. Karusti tämän paljasti täällä Satakunnassa Köyliön kaahotus. Kun asia tutkittiin sudet olivat aivan siellä omilla asuinseuduillaan ja niitä oli juuri se yksi lauma joka pitikin. Kaikki muu oli suoraan sanottuna silkkaa sontaa ihmisen leipälävestä.jees h-valta 2.1.2013, 09:53A.Jalkasen linjoilla. Jo on tumpelo mies jos ei nykypäivänä kaveria itelleen löydä. Kyllä tuo nettimaailma on aivan hyvä pohja tutustumiseen ja siitä eteenpäin pitäisi sitten löytyä muutakin kuin uhoa. Sitä elämänymmärrystä ja ihmisen kanssa elämän opettelua NÖYRÄLLÄ mielellä.
jees h-valta 2.1.2013, 09:42Olen nyt tarkoituksella istuttamassa lähikeväinä tuolle männyn tyvitervastaudin tuhoamalle alalle hybridihaapaa. Mutta tulokset kasvun suhteen on kerrottavissa tietenkin vasta monien vuosien jälkeen. Mutta uskon että karuhkokin pohja käy kunhan se hyvin mätästetään. Minulla on aiemminkin jo männyn kasvupohjissa mutta silloin muokkaamattomaan istutettuna. Sekin on kasvanut ensimmäiset kahdeksan vuotta kohtuullisesti mutta kyllä se pituus-ja vahvuuskasvussa hiukan jäämässä on parempien pohjien kasvuille. Eri asia on kuinka paljon se vähempi kasvu sitten merkitsee jos haluaa jotain kasvattaa ongelmamaaperässä.
Olihan Metsälehdessäkin juttu öljyllä saatuneen alueen puhdistuksesta hybridihaavan kasvatuksella. Sehän tavallaan rehevöittää itse myös karua maaperää lehtimassallaan joka on niin suuri että siihen jää tavallaan pieni kerros vielä pitkälle seuraavaan kesään. Mustarastaiden touhua oli jokukerta hauska katsella kun ne madostivat tuon kerroksen alta. Välillä oli vain lehtimassakerros liikkeessä kun ne paineli siellä.jees h-valta 2.1.2013, 08:51En yhtään ihmettele että Miisu on työssään myös luottamusaktiivi. Niin sydämmellä herkästi kiihtyvää sorttia hän on mitä kokemiinsa epäkohtiin tulee. Todella hieno piirre!
Tuohon aloitukseen en viitsi kantaa ottaa kun se puristaa aivan muualta kuin itse aiheesta.