Käyttäjän jees h-valta kirjoittamat vastaukset
-
Jos nyt kuitenkin kateltais tulevaisuuteen eikä noita ”maailmansyntitaakkojen kanniskelijoita” aivan kovin vakavasti otettaisi. Jos puuhun tekee takaisin mieli (tai luoliin) niin mikä estää?
Hirvijahdin aikaan kannattaa olla kuitenkin varuillaan. Kun tuo sama ja hiukan vanhempi väinämöis-luokka ottaa tussarit narikkaan niin voi tulla ammutuksi vaikka ilveksenä kun hirveä piti kiikaroida.jees h-valta 8.12.2012, 16:47Siitä on kyllä jo joku vuosi aikaa. Nyt ne samat taimet ovat viitisen vuotta tuhdimpia. Aika paljon on ala kokonaisuudessaan muuttunut tälläkin aikaa. Tänään juuri viimeksi harmaalepikoita siivoilin ojien reunoilta polttopuiksi. Sekin kyllä kasvaa niin perhanasti.
jees h-valta 8.12.2012, 16:41Kyllähän akkusaha käy esim. loistavast sisätiloissakin tapahtuvaan sahailuun. Olen joskus alakerrassa pikaisesti jonkun trukkilavan silpunnut polttomoottorilla mutta kyllä siinä talli täynnä savua on sen jälkeen. Silloin on kaipaillut kyllä juuri tuonkaltaista apua. Kyllä sekin vielä hommata pitää. Hyvin latauspiste vain käden ulottuvilla ja akku täynnä valmiiksi niin jo sujuvaa on.
jees h-valta 7.12.2012, 20:21Näillä japsien viskolukoilla ei paljon kummoisia suoriteta. Mutta pääsee niillä hiukan tukkoista metsätietä. Itse mm. tänään ajoin kannonnostotyömaan läpi omalle palstan rajalle pelkällä takatuuppari-letukalla. Siinä hiukan kaipaili parempaa maanvaraa ja hiukan useampaa vetävää.
jees h-valta 7.12.2012, 20:16Äläs nyt masennu kuusmottinen mutta kyllä kannattaa aivan valtakunnan yleisiä aviiseja seurata. Kyllähän se oli monessakin.
Uutisissa TV-ssäkin.jees h-valta 7.12.2012, 19:29Petrille että juuri se on yksi asia joka löytyy tuosta Fordin isosta ”mörköstä”. Napalukot kytketään vanhaan malliin ulkopuolelta mutta toimii. Tasauspyörästön lukko on aika herkästi hajoava kapine.
jees h-valta 7.12.2012, 18:48Tamperelainen arvostelee tämän hetken tilanteen vatvomista.
Mutta jos ei tiedä tämän jahdin lopun tulosta niin kai niitä tulevia kannan säätely ja lainvalmisteluja on vaikea tehdä.
Pitää olla reaalimaailmassa johon lait myös säädetään.
Olen hiukan kriittinen pelkkään ”möykkäämiseen”.
Kun annetaan mahdollisuuksia myös torjua tuhoja. Jopa aivan ilmaiseksikin. Mutta kun pitää saada kaatua soffalle juuri päivän työpuhteen lopuksi. Oma tapani on vasta alkaa ohjelma kun vapaudun palkkaduunista.
Ja oma selkeä havainnointini tämän loppusyksyn osalta tukee harrastelijan ja suorittavan käsityksiä kannan laskevasta kehityksestä. Heillä on omat havaintoalueensa ja minulla omani.
Satakunnastakin löytyy hirvitihentymiä ja tiedän erään seuran joka on sellaisella päässyt esim. tänä syksynäkin suorastaan ”herkuttelemaan” mutta niitä ei ole monta.
Annan vilpittömän tunnustuksen metsästäjille tämän hetken tilanteesta jota petopolitiikkamme tukee. Pidettiin siitä tahi ei.jees h-valta 7.12.2012, 18:01Tuossa ajatellut vaihtaa Chevroletin Fordin Excursioniin.
Rupeaa löytymään maavaraakin jo hiukan kelpoisammin.jees h-valta 7.12.2012, 17:49Oudoltahan tuo tuntuu koiran ”potkaisu” pihalle ilman ihmisen läsnäoloa. Tapansa kullakin mutta omiini se ei ole koskaan kuulunut. Koira lähti aina lenkille isäntänsä kanssa. Asutusalueellahan tuo ei pitäisi edes olla mahdollistakaan.
Ne ketä sen tekevät vastuussa koirastaan laskevat sen aidatulle pihalle. kuten omakin jälkipolveni. Ja mitään ei ole sattunut vaikka asuvat aivan ilvesten suosiman kallion juurella.jees h-valta 7.12.2012, 17:24Olen vahvasti sitä mieltä ettei metsästäjillä aivan kuivat rehut voi olla kaalissaan jos niitä koiriaan susille syöttävät.
Metsästyskoiran laskeminen irralleen susien reviirille on lähes varma koiran kuolema. Asia jonka kyllä pitäisi tietää. Vai onko sittenkin riskipeli vain myönteisen sudenkaatoluvan tavoittelua?