Käyttäjän jees h-valta kirjoittamat vastaukset
-
No niin. Putin on pelin pelannut juuri niin siististi ettei verta turhaan vuodatella. Kyllä siitä Krimin lähimaisemista alkaa vahvasti Venäjän federaation lisäalueita tulla kunhan mennään tämä itsenäisyysepisodi ensin. Hyvää on juuri se ettei sodita yhtään enempää. Todennäköisesti tilanne rauhoittuu ja länsi vetää tukijoukkojaan ja kalustoaan Ukrainasta pois. Mitään heille mielenkiintoista ei enää tapahdu. Sotaahan sieltä olisi haluttu.
jees h-valta 21.2.2022, 08:50Aika monessa asiassa paljon paremminkin kuin esim. meillä suomessa mutta tuskin meidän kannattaa tästä markules jatkaa. Tiedät aivan hyvin että Venäjällä on köyhiä, on keskiluokkaa ja on rikkaita. Aivan kuten meilläkin. Mutta lisäksi siellä ollaan edellä monessa teknologisessa ja kulttuurisessa toiminnassa. Myös sotilaallisessa toiminnassa. Joten jos mielii lisää pappasi kaltaisia uhrauksia on varmin tapa lietsoa vihaa kotimaassamme aina sodan partaalle ja sen yli. Silloin taas alamme sen touhun alusta ja suursuomea emme siltikään sieltä tule saamaan. Vain paljon murhetta ja mahdollisesti uuden hallinnon meillekkin.
jees h-valta 20.2.2022, 21:17Hyvä tavoite Timpalla. Kyllähän tuo on ehdotonta saada hyviä metsiä kasvuun jaksollisella menetelmällä mutta sitä aukkovaihetta voi hiukan pehmentää esim. maisemasyistä ja ehkä myös pikkaisen ensiharvennukselle haetulla krouvimmalla puutavaralla. Eli hiukan enemmän jättöä ja poru aukoistakin olisi ehkä hiukan pienempää. Se ei oikeastaan ole keltään pois. Muokkaajatkin kyllä pystyvät toimimaan hiukan peitteisessäkin toisin kuin täälläkin usein väitetty on.
jees h-valta 20.2.2022, 19:07Muistaakseni Jovain tuolla aiemmissa jutuissa joskus mainitsi jk.n ja jaksollisen yhdistelmää. Aika lähellä sitä olen yrittänyt pitää metsieni hakkuut eli jätän aukolle aina huomattavasti enemmän puita kuin normipäätehakkuussa. Tuo vaatii vain alkuun hereillä oloa eli motokuskille ohjeet selkeästi mitä pitää jättää vielä pystyyn. Yksi puulaji joka on hyvä ampaisemaan on juuri kuusi kunhan se ei ole niin iso että tuulet sen heti kaataa. Alle kuitukokoiset selkiää hyvin ja hiukan jopa isommatkin ryhminä. Koivua myös pitää jättää aina, kuten muitakin lehtipuita. Ei hirmu isoina koska tuuli vie ne kuitenkin.
jees h-valta 20.2.2022, 18:32Olen kyllä kilpailuttanutkin. Joskus myynytkin UPM:lle enkä tosiaan hinnan takia vaan koska heiltä tuli hakkuu naapuripalstalle ja minulla sattui olemaan pieni palsta sen takana ja isoilla kuusikörmyillä varustettuna. Meni mukavasti siinä samalla. Sikäli hyväkin kauppa kyllä. Myös pari risufirmaakin on tullut koettua. Näitä aegoliuksen osakkeiden ostoa vastaan minulla ei ole mitään, tottahan lisäosakkeita saa ostaa kun hehtaarikohtaiset ovat täyteen maksetut. Itse en noita niin kauhean kovana sijoituksena pidä että sitoisin niihin pääomiani. Tapoja on erilaisia ja se on rikkaus metsäalalle.
jees h-valta 20.2.2022, 18:27En ole heti ilmoittanut aloittaneeni haavan kasvatusta. Kyllä se oli 2000-luvun vaihteessa enkä ole varmasti harhauttanut moisella tiedolla. Männyn istutus oli ensimmäinen istutustyö ja se meni vielä edellisen omistajan tekemään aukkoon. Jätkän omasta historiastaan kertoiluun en ota kantaa. Surkuhupaisaa varmaan on ollut.
jees h-valta 20.2.2022, 18:24Tuskin Kekkosen tarvi niitä viinoja ostaa. Kyllä itärajan takaa tulevat vierailijat ne on mukanaan tuoneet. Slovakia onkin Venäjän veljeskansoja joten kait kaksi mitalia itämaille kelpasi.
jees h-valta 20.2.2022, 10:14Minun ei tarvitse siirrellä mitään risuja tai muitakaan minkään hintoihin. Eikä niitä verratessa kuulu siirrelläkkään. Koska risut ovat aina vähintään latvusmassanakin 5-7 euron arvossa/kuutio. Lisäksi bonukset ja hintatarkistus. Niin että mikä se ero oikeasti sitten enää olikaan? Ole ees itelles rehellinen aegolius.
jees h-valta 20.2.2022, 10:10Alkaako siellä seuraava sekoilla. Visa vetelee aivan omiaan. Ei ole yhtään haavikkoa yli 21 vuotta vanha. Tuo kuusikko jota kuvissa olen kertoillut on 27v. Joka tosiaan nyt kakkosharvennetaan todennäköisesti tulevana kesänä.
jees h-valta 20.2.2022, 10:07MaalaisSepon kommentistahan tuon voi lukea miten länsijohtajat saa valehdella mielin määrin ja silti kaikki hyvin. Vain idässä on pahikset ja niiden infoa ei tarvita. Aika kalsealta tuntuu. Miksi pitää vain Naton hännystelyn vuoksi pitää tällaista Ukraina-hyminää kun emme ole millään lailla osallisia sihen kahinaan. Mutta tällä rienauksella voimme sitä kohta kyllä olla.