Käyttäjän jees h-valta kirjoittamat vastaukset
-
Jokohan kuusmotti alkaa uskoa etten kuulu pipertäjäleiriin?
Aina kun on kyse vain tyhjästä meuhkaamisesta toisten vahingon kustannuksella en hyväksy. En myös hyväksy yhdenkään maaseudulla tapahtuvan elinkeinon alasajopyrkimyksiä.
Työllisyys maaseutupaikkakunnilla on kullan arvoinen asia ja ykkösvaalinnan kohde.
Ympäristöä hoidetaan ja vaalitaan mutta ei kaiken jyräten vaan yhteistyössä toimijan kanssa kehittäen.jees h-valta 15.11.2012, 10:23Heh, siinä voisi sängyn jalat lyhetä. Meinaan nassikoiden omatyöstöisä Mutta aika mielenkiintoinen tuo akkusaha juuri jossain mökin lähisahailussa olisi.
Aina viittisi meuhkata niin kauheasti.jees h-valta 15.11.2012, 10:09Kuten sieltä etelä-satakunnasta olemme pitkin syksyä kuulleet jo aika pieni lauma susia tekee kovaa tulosta hirvi-ja peurakannan säätelyssä. Paljon kovempaa kuin metsästäjät.
Siitä huolimatta metsissä riittää tälle laumalle hyvin vielä purtavaa.
Joten vouhotus ja suorastaan hysterian lietsominen omiin tarkoitusperiin kuuluvana pitäisi tuomita kovalla asenteella.
Ei tappolupaa susille.jees h-valta 15.11.2012, 09:38Niin että hesassa parkutaan kun pohjoisessa sutataan.
Paikalliset ovat aivan maltilla suhtautuneet mutta pitäähän sitä kaapunnissa mekastaa.jees h-valta 15.11.2012, 08:36Niin, mitä nopeammin saamme kaivoksen jälleen tehokkaaseen toimintaan sitä huojentuneempia voimme olla.
Vahingot eivät silloin lankea meidän veronmaksajien maksettaviksi. Ja ympäristövahinkokin jää pienemmäksi.jees h-valta 14.11.2012, 18:46Tämä kuustosen ilmaantuminen asiaan joka ei tietääkseni liippaa likeltäkään hänen ”pirtaansa” oli odotettavissa kyllä. Mitä tulee omiin kirjoituksiini olen kyllä aika pitkiäkin selostuksia asiani tueksi tehnyt. Yleensä. Mutta se ettei se kelpaa eräille on vain negatiivinen asenne kaikkeen tavantakaisesta metsämössöstä poikkeamaan.
Kuten olen usein maininnutkin jopa virallisesta metsämantrasta olen poikennut usein koska toimintatavoissani ja ajattelussani on selkeästi eroja, sanoisko että vähintään 90%:sti.
Olen perustellut ja selittänyt ja paljon. Nytkin pääasiassa suorittavan portaan kanssa erittäin hyviä keskusteluja. Hyvä väittelijä jonka kanssa juttu jatkuu ja rönsyää lähes päivittäin. Sitten on joku aina näitä jotka eivät ”elä” omista ajatuksistaan piiruakaan. Keskustele siinä sitten. Toki kuusmottinen on ollut poikkeus sikäli että hän on ottanut kantaa jopa kehittävästikkin ja väitellen.jees h-valta 14.11.2012, 18:32Leevi vain on onnesta sekaisin kun kehuin hänen puiden kaatotaitojaan.
jees h-valta 14.11.2012, 14:16Otahan nyt Timppa huomioon kuinka paljon on tullut taivaalta tänä vuonna ylimääräistä vettä jota ei ehkä kaikkea ole vain laskettu altaiden kokoon mukaan. Hetkelliset ”luonnonmullistukset” pysäyttää vaikka ydinvoimalan.
jees h-valta 14.11.2012, 12:57Ensinkin korostan ettei tämä ole ammattilais-näkemys.
Minä teen välillä kuitua rullamittakin mittalaitteena. Ja aika usein olen siihen tykästynyt. Pitää vain olla HYVÄ miel.keltainen pohjanauha. Ja hyvä takaisinvetojousi.jees h-valta 14.11.2012, 12:33Noo, ehkä sen jotain sinnepäin voisi tulkita.
Mutta lähden siitä ”viivalle” koska vain että mikä on taimikon tila nyt vs.esim. kuuselle istuttaen tehty vastaavana palstana.
Se oli nimittäin aivan täyteen valmiiksi vadelmapuskittunut ja heinikoitunut vanhan puuston aikaan. Hyvin rehevä pohja.
Nyt en juurikaan joutunut auttelemaan lehtipuuvoittoista taimetustani vaan se vain ryökäisi sieltä vadelmarytön sisältä parhaaseen kasvuun jota yhdelläkään aiemmista ei vielä ole ollut.
Samalla palstalla puustoa kyllä erittäin monipuolisesti koska hakkuussa istuin moton kopissa puolen yötä ohjeistamassa sen pienen puuston säästöä. Jäi kuustakin.