Käyttäjän jees h-valta kirjoittamat vastaukset
-
Tanelille sen verran tästä aiheesta risusavottamies ja hänen tyylilajinsa. Siitä on edelleen lukijain kuvat osiossa tyyppiä näkyvissä.Pidän möläytyksinä tuontyyppiset heitot joita ei perustella mitenkään ja lähinnä vain itseään korostaakseen mainitaan että olisit tehnyt sitä tai tätä. Niin MINÄ olisin tehnyt.
Mutta tämä on minun mielipiteeni ja joku muu ja muutkin voivat olla toistakin mieltä. Tämä on pitkälti paisutettu esim. leevin toimesta.
Itse olen kyllä tottunut saamaan paljon pahempaakin kuraa silmilleni enkä ole kyllä silti alkanut siitä täällä kiukutella saati poistua pelipaikalta.jees h-valta 14.11.2012, 10:22Ja tokkiinsa niitä kymmensenttisiä ”rautakankia” kuljettelee repussa ihan mielikseen kuten porauslaitteenkin joka ei aivan ehkä akkupora-linjaakaan saa olla. Ehkä leevi nyt hiukan innostuu jo liikaa.
jees h-valta 14.11.2012, 10:03No ei nyt ihan niin pitkällä vielä olla. Mutta heidän lehtykäisensä pitäisi alkaa tulla. Tosin olen kyllä valmis myymään puuta lähes kelle vain joka asiallisesti maksaa. Viimeksi olen tehnyt kauppaa esim. Lassila&Tikanojan kanssa. (Energiapuusta ja kantojen nostosta). Mutta on tässä tulossa sentään Metsä-Groupinkin iltatilaisuus joten saattaa sieltä taas jotain kaupan jyvää jäädä itämään myös.
jees h-valta 14.11.2012, 09:53Kyllähän tuota tietopohjaa jo alkaisi olla kartoilla metsänomistajien metsistä. Mutta eipä tuo mitään ostoryntäystä ole saanut aikaan ostavissa piireissä. Vain kerran on Stora-Ensolta soitettu illalla ja toivottu puukaupoissa yhteydenottoa minulta. Sieltäkään ei suoraa ostoihmisen yhteydenottoa vaan vain välittäjä-tytön. Mitenkään väheksymättä miellyttävän persoonan soittoa.
jees h-valta 13.11.2012, 22:04Pähkäilijä oikeassa. Turve on nyt jo täysin kilpailukykyinen ja jopa halvempi kuin kivihiili. Muistaakseni Kankaanpään soiltakin ajettuna Poriin lämpölaitokselle se rekan sisältö on vain 1500 euron hintainen.
jees h-valta 13.11.2012, 17:42Valitettavasti suorittava on jälleen väärässä. Sen myös aika tästä muutaman vuoden eteenpäin tulee näyttämään. Mutta ehkä hän sitten pääsee jo pikkuhiljaa eläkkeelle ettei tarvitse kankeilla näppylöillä enää opetella uusia temppuja.
Tuo raivaussahaan tarttuminen ei juuri vaikuttanut tuon palstan kasvuvoimiin mitenkään mutta tuli kosmeettisesti katseltavampi.
Lehtipuu on siinä valtapuuna ja sieltä lähinnä vähensin vain pihlajaa ja pajua pois. Koivuista hiukan ryppäitä harvensin myös. Hybridihaapa päälaji.jees h-valta 13.11.2012, 17:10Hakkeen kiintokuutiosta saadaan tehollista lämpöarvoa noin 1,8 MWh. Tuohon hiilen hintaan verrokkina se olisi noin neljäkymppiä siellä laitoksella. Tuosta hiilariveron käytöksestä en hakkeella tiedä.
Toki se hiili on halpaa mutta olen silti jopa nykyisen tuetun kotimaisen kannalla. Ei tuo hiili kovin kestävää kehitystä ainakaan ole. Se raha menee ulos. Tuo hake sentään työllistää pitkän ketjun.jees h-valta 13.11.2012, 16:59Mitähän vesakkoa leevi tahtoo tarkoittaa?
Olen kyllä kasvatuksessa energia-asennon vankkumaton kannattaja koska se vain jo kuuluu yhtenä hakkuutapana muiden joukkoon. Ja tuottaa kantorahatuloja. Minun omissakaan taimikoissa ei ole mitään ylettömiä vesakoita. Ne on sitäpaitsi käyty Metsäkeskuksenkin toimesta läpi aivan viime vuosina.
Perkaustarpeesta ei ole ollut (näissä kohteissa jotka kasvatan energiaksi ) mitään vaateita. Kasvatustiheys on 3800-4000.
Siihen voi aivan huoletta vedättää ensimmäisen viisitoista vuotta ja sitten liiat energiaksi. Muita harvennuksia tehdään sitten aikanaan jälleen. Olen kyllä tietoinen eräiden taimien heinän joukosta kaivelusta ensimmäiset vähintään viisi vuotta tai armottomasta myrkyn lontrauksesta. Sitähän se Metsäkeskuksen kilpailukin yritti esittää. Että saattaa olla tarvetta kaivella taimia näkösälle ja poistaa vesakkoa. Hupaa, kun minulla on siinä kohteella neljä-viisimetrinen metsä kasvamassa. Toki kävin raivaamassa että pääsin kilpailuun mukaan.jees h-valta 13.11.2012, 14:00Mikä ilmaisu?
Sitähän juuri kaipasin. Sitä oli taas runsaasti Tanelin osiossa.
Sisältöä ja ilmaisukykyä.jees h-valta 13.11.2012, 13:27Jos tympäisee niin sitten se vaan tympäisee. Mielestäni ei ole ollut kyse mistään henk.koht. loukkauksesta vaan asiantilan toteamuksesta. Paljon pahempaa on palstahistoria nähnyt eikä siitä silti ole hernettä nessuun vedetty.