Käyttäjän jees h-valta kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 20,541 - 20,550 (kaikkiaan 21,543)
  • jees h-valta

Miksihän Fenno sun muut ydinloppaajat ovat vielä muutama vuosi sitten olleet ehdottomasti jatkuvan voimakkaan tarpeen lisäyksen takuuna?
    Nyt alkaa koko koalitiokin murtua murusiksi ja todennäköisintä onkin että Olkiluodon surullisen kuuluisa jää viimeiseksi kyhäelmäksi tuota lajiaan.
    En ole väittänyt olevani energiantuotannon erityisasiantuntija mutta eipä niitä sielläkään ole. On vain kaatuvan koalition kannatuspylväiden viimeisiä rippeitä kokoavia sooloilijoita.
    Olen näillä palstoilla kyllä enimmäkseen korjannut ”potin” näissä kinailuissa joten katsotaanpa jälleen ketä vie ja mitä vikisijät sitten selitteleee.

jees h-valta

Kuinkas monta lamppua siellä Japanissa sammui vaikka suurin osa maan ydinvoimasta ajettiin kertarysäyksellä alas??

jees h-valta

Nyt olisikin aika hiukan jälleen tarkistaa markkinoinni isoimpia ”huulenheittoja” esim. maalämmön kaikkivoipasta edullisuudesta. Sen edullisuus korreloituu pumppulaitteen laukeamisen aattoon noin karkeasti sanoen.

jees h-valta

Tampereella jo esimerkin meininkiä kun solmivat ison pelletintoimitussopimuksen Vapon kanssa. Pelletin uusi tuleminen alkaa olla tosiasia laitteiden teknisen käyttövarmuuden parannuttua.
    Se on erittäin edullinen omakotitalonkin lämmityspolttoaine.

jees h-valta

Onhan täällä edelleen hurmoshenkisiä joulupukkiin uskojia näämmä.
    Kuten n-merkki ja leevi esim. Suorittava voi olla huoleti. Ei olla turvetta kuoppaamassa yhden Niinistön lausunnolla. Kuten ei varmaan turkistarhaustakaan lopeteta kansalaisaloitteella. Vielä.
    Mutta kieltämättä on muutaman vuoden sisään tulossa pahimman ”viherkaihin” kannatuspopula päättämään joten uhkia kyllä on. Toivotaan siihen mennessä juohevaa energiapuun kulkua kannolta lähilaitoksille. Se tie kestää ja vetää.

jees h-valta

Fennon lausunnot ovat tasan yhtä kevyttä kauraa kuin kaduntallaajankin. Nykykapasiteettikin riittäisi vaikka kuinka pitkälle ja tuontisähköähän on lähes rajattomasti saatavilla kulutuspiikkeihin.

jees h-valta

N-merkille. Teollisuus ei enää koskaan ainakaan lähivuosikymmenenä nouse uudelleen entiseen loistoonsa.
    Tuskin koskaan. Muut maat vie ja me taannumme. Niinpä myös sähkön suurkuluttajat vähentyvät ja kulutuksen tärkein kärki häviää. Olemme vain yksinkertaisesti syrjäinen ja kallis maa.

jees h-valta

Nyt on vaikea käsittää kyllä risusavottamiehen ajatuksia.
    Tämähän on mökkiläinen jolla ei itse puukaupan kanssa ollut muuta tekemistä kuin olla naapuripalstan omistaja.
    Jos nyt itse olen hiukankin perässä pysynyt. Ei ole sen kummemmasta kusetuksesta kyse.

jees h-valta

Muutaman kyseisen kattilan myyneenä en ole moiseen törmännyt.
    Mitä lähemmäs turvaventtiilin termostaatin aukeamista viedään sitä enemmän tiedossa murheita.
    Tärkeää tietysti on että koko latauspiiri on oikeilla välineillä varustettu. Latauspumpun tulee olla 60 m/vp eli normaalia verkostopumppua tehokkaampi että siirtyminen varaajaan on riittävän tehokasta.

jees h-valta

Tuo suorittavan oikea-aikainen taimikonhoito on hiukan vanhakantainen käsite. Se on ajattelua yhden asennon metsän kasvatukseen joka tietysti pohjaa jo pitkään olleisiin käsityksiin.
    Nyt metsänomistuksen tarpeet ja ajatukset ovat monipuolistumassa ja oikeaa hoitotarveaikaa on punnittava tarpeiden pohjalta. Energiapuun kasvatuskin vaatii hiukan perkaamista mutta huomattavasti kevyempänä. Niin olen tehnyt itse jo kymmenkunta vuotta. Viimeksi juuri alkusyksystä Biowatin ostomies kehui hyvää pohjatyötä.

Esillä 10 vastausta, 20,541 - 20,550 (kaikkiaan 21,543)