Käyttäjän jees h-valta kirjoittamat vastaukset
-
Tuohan se karmein harmi on juuri turvemailla varsinkin.
Pehmeästä pohjasta nyhtäisy vetää taimen kuiville vuorenvarmasti. Ja ei voida millään olettaa eikä vaatia että olisit joka vuosi poistamassa hieskoivun joukosta pois. Eikä sitä oikein kaikkea voi kun se täyttää aukkopaikat sopivasti.jees h-valta 23.10.2012, 10:04Kun meillä olisi mallia tarjolla voisimme myydä sinnekin lainsäädännöllistä osaamistamme…..
Kurillistakin voisimme opettaa metsästysseurueille…jees h-valta 22.10.2012, 20:19Kyllä se taitaa peteltä unohtua yhtä säännöllisesti ettei hänenkään eikä suorittavankaan ohjeet ole yleispäteviä kaikille. Itse henk.koht. en edes haalisi sellaista metsää jossa en säännöllisesti pääse käymään tarkastamassa omaisuuteni ja toimien tarpeet.
Pisin on kahdekasnkymmenen kilometrin päässä ja sielläkin käyn ainakin pari kertaa kuukaudessa. Talvella ehkä hiukan harvemmin.
Olen senverran suuren määrän polttorankaa kuluttava (200neliötä lämmintä) ettei sen jättäminen jostain ensiharvennukselta ole enää aivan ilmainen polttoaine. Koska pyrin sen polttoaineen pitämään mahdollisimman vähäkustanteisena jota taloni lämmitykseen käytän. Joten teen sen itse harventelemalla ja kuljettamalla omalla kalustolla. Aloitan yleensä omalta tontilta ja vedän muutaman vanhemmasta päästä olevan tonttikoivun nurin ja sitten loput hiukan pienempääkin harvennussälää. Ja niitä puita piisaa tontillakin vieläkin viidenkymmenen ja sadan väliltä.
Minultakin kyllä haaskaantuu maastoon poltinkelpoista kun kaikkea ei edes kulu siltikään.jees h-valta 22.10.2012, 18:48Joko päikkärien jälkeen taas leikitään sitä poista ketju kiusaksi…-leikkiä?
Alanks mä vai sä?jees h-valta 22.10.2012, 18:44Joskus yllättyy myönteisestikkin. Odotin männikön tyvitervastaudin kuivattamasta 0,3ha:n alasta joka oli jo kuivunut niin että kuorikin irtoili lähinnä muodollista korvausta. Lisänä muutama tuulenkaatokuusi jotka Tapanista jo nurin olleita.
Kun ei ostavaa firmaa minun tarvi mainita sanon vain että tuli jytky siihen nähden mitä odotin. Mutta en hirveä enempää kehua etteivät ota seuraavassa hakkuussa takaisin korkojen kera.jees h-valta 22.10.2012, 18:38Oma sensuuri nähkääs!
jees h-valta 22.10.2012, 18:37jaa että mikä .ulkku?
jees h-valta 22.10.2012, 14:54Eikös tuota sähköistä kauppapaikkaa pitänyt jonkun perustaman?
Oliko MTK vai mikä, en muista. Mutta ei siitä vielä järin kauheasti aikaa ole kun siitä keskusteltu täälläkin.jees h-valta 22.10.2012, 14:49Joo, ei muuta kuin kaikki ilvekset vain lahtiin. Käytöshäiriöisiä ne kaikki on ja susia huomattavasti vaarallisempia. Jo toinen tapaus kun kävi ihmiseen kiinni sadan vuoden säteellä.
Hirvittävä juttu. (Paljon hirveä hirvittävämpi).jees h-valta 22.10.2012, 10:27Yleensä metsäradiossa ei ole ollut juuri mitään. Nyt kuitenkin tämä haastattelujakso jossa on ollut useita metsävaikuttajia on ollut edes hiukan mielenkiintoa herättävä. Tämäkin on jatkoa siihen.
Asiaa ja tiukasti asiaa toivoisi siltäkin ohjelmalta eteenpäinkin. Jotkut suojelupipertäjäthän siellä pääasiassa on meuhkanneet ja loput jotain vanhojen muisteluksia jostain sotien jälkeen ajoilta. Ei niitäkään aina jaksa kuunnella.