Käyttäjän jees h-valta kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 20,721 - 20,730 (kaikkiaan 21,543)
  • jees h-valta

No aivan, mutta tuota tuskin kukaan muukaan huomasi joten ei asiasisältö siitä ehkä kovin pahasti pieleen kammennut.

jees h-valta

Eihän sitä vielä kuuden motin kokemuksella kovin metsäisiä tai edes metsästyksellisiä kuvioita pysty hamottamaan. Sitä paitsi osallistumisprosentti jäi surkeaksi ja tulos vähintäänkin tulkinnanvaraiseksi. Mutta hyvä jos tyydytti. Maalaisjärjestä tuo ei kerro muun kuin Miisun osalta. Muilta lähinnä asenne jo valmiiksi beesattu. Eräällä taitaa mennä hiukan henk.koht. kiinnostuksenkin piikkiin. Mitä muitakin keskusteluja seuraillut.

jees h-valta

Mielestäni taas pitää juuri kirjoittaa kuten ajattelee. Ei siellä joku olematon kirjoitusvirhe nyt tee sitä eikä tätä.
    Kun kirjoittaa noin ajattelu muuttuukin kirjallisemmaksi. Helpottaa yhteistyötä aivokopalta näppäimistöön. Eikä tarvii muotoilla kohta ollenkaan. Minä ainakin vedän suoraan kaiken tekstiksi.

jees h-valta

Kun se suurempi murhe on ne sotkemiset. Ne lehtipuun lehtien kriipimisetkään ei niin kauhea haitta mutta kun sotkemalla menee kesällä paljon männyn pientä tainta pehmeän turpeen sisään.
    Ne on todella polkuja. Ei mitään sattumakuleksijoita.
    Eikä se suorittava nyt niin monelta taholta todistettu juttu ole tuo lehtipuun havutaimikkoon vetävä vaikutus. Taitaa useimmat todistajat olla juuri siellä metsästysporukan riveissä.

jees h-valta

Mitä olen nyt haapaa pystykarsinut kuivista olen joskus aina korkeaammaltakin hyppäämällä lyömällä tiputtanut oksia ja todennut tuon saman kuin Tanelikin että syvemmältä katkeaa.
    Ainut murhe että ehkä joskus hiukan turhankin syvältä että alkaa olla tuorerajassa katko. Eipä kait iso murhe mutta hiukan häirii kuitenkin vielä näin lämpimänä syksynä. Sienitautien pääsy hiukan avittuu.

jees h-valta

Suorittava erehtyy jälleen. Minulla ei itse asiassa ole pientäkään murhetta haapaviljelmien reunassa. Siellä kulkee hirvet aidan toisella puolella. Ja minun puolesta saavat kulkeakkin. Usein vielä naapurin rajankin toisella puolella kuten P-Satakunnan tiluksilla nyt viimeksikin tuoreita jälkiä. Minä opetan ne aitaamalla kiertämään. Ei tarvi edes ampua.
    Mutta on minulla muutakin metsäelämää ja siitä useimmiten enemmän murheen aihetta löytyykin hirvieläinten aiheuttamana.
    Eli puhtaita mäntytaimikoita kuten sekataimikoitakin lehtipuu/mänty seoksilla. Usein juuri turvekohteilla. Ja niissä kyllä karjaa esiintyy liikaa jatkuvasti.

jees h-valta

Paljon perusteita löytyy myös sille ettei arvostelijalla ole annostelu ollenkaan linjassaan.

jees h-valta

Ei kai meillä sentään mitään pienpuuongelmaa ole?
    Kun lakaisee maahan niin ongelma katoaa (maatuu) muutamassa vuodessa ja pystyssä olevat sen kun järeytyy.
    Mutta silti kannatan lämpimästi energiapuun keruun tehostamista ja toiminnan valtiovetoista kehtyskaarta. Yksi lisähakkuu tuo lisää särvintä.

jees h-valta

Kelpaileepa tässä palvoa kun on> kauhalla saanut>. Eipä ole tarvis silloin lusikoida köykäisiä ”pipertäjän” nokkoskeitoksia.
    Tulee vähemmän kitkerä olo. En kyllä jaksaisi muistella noin vanhaa historiaa mutta jos on keitot karvaisia voi olla kuralla lähes yliskertaa myöten.

jees h-valta

Niin ja motojakin kulki metsissä huononlaisesti joten siksikin se laskenta varmasti ontui.

Esillä 10 vastausta, 20,721 - 20,730 (kaikkiaan 21,543)