Käyttäjän jees h-valta kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,131 - 2,140 (kaikkiaan 21,543)
  • jees h-valta

Olen nyt tekemässä kakkosharvennusta ja kuusikkoon on kyllä jätetty koivua. Vaan yhtään tukkia ei vielä koivusta tule, kuusesta kyllä. Aika harvinaist on kun koivulla on kova latvaläpimittavaatimus että siitä minunkin kuusikon 27 vuoden kasvatuksessa vielä koivutukkia saa. Näin on suhdanteet vain muuttuneet. Mutta jos kolmatta harvennusta käyttää kuten Visa niin siinä sitten kyllä. Itse en ole ajatellut vaan suoraan päätehakkuulle. Mutta voihan minun mieleni tuossakin asiassa vielä muuttua.

jees h-valta

Miksi Toloppa naapurimaissamme Ruotsissa ja Norjassa voidaan auttaa kalliin sähkön maksuissa? Onko meillä joku köyhien kyykytyskausi meneillään? Sinun korkojen hinkuaminen nyt ei juurikaan kansantalouden etu ole. Makuuttaminen tileillä on yhteiskunnan pahin syöpä. Käyttäisit ne roposi vaikka pirtinräyskäsi kunnostamiseen. Tai sähköauton ostoon, edes hybridin. Eikös tuollainen dieselin ladossa makkuutus ole aika turhaa touhua, eli kun et sillä siis malta ajaa kuitenkaan.

jees h-valta

No ei ainakaan palkkaa kannata lisää pyytää vai mitä Mm? Sillä muut kuittaa, motokuskit kai myötätunnolla.

jees h-valta

Kurkikin lähinnä lähti maalailemaan asioita lavealla sutilla kun vastausta ei tainnut olla. Polttoaineen hinta nostaa inflaation kiitoon ja sitä kautta palkansaaja kärsii jos ei kuittaa jo nyt korotusta palkkaansa. Hallitus ei pysty mitään eikä haluakkaan. ja kurjelle ilmeisen hyvä puolue Kokoomus ei halunnut edes välikysymykseen mukaan jossa persut polttoaineista kritisoi. Kas kun pitää mielistellä sossareita kun halutaan samaan seuraavaan hallitukseen. Sossaritkin osaavat nääs talouspolitiikan paremmin kuin Kokoomus. Kuten varmasti olet huomannut. Persuthan on jo Marin/Orpo kuitannut pois seuraavasta hallituksesta.

jees h-valta

Eipä vain potkaitukkaan kun potkaistiin liike alta. Harjavallassa ei nyt ole putkiliikettä joten aivan suotta mullittelet Mm. Olen sitäpaitsi ollut senjälkeen melkein vuoden Ulvilassa samalla työnantajalla joten ei sinun teoriasi aivan pidä kutiaan. Mutta hyvin olet suorittavan tyylin oppinut. Taitaa motokuskeilla olla joku yhteinen geeni jolla puolustaudutaan kun ei mitään sanottavaa asiasta ole.

jees h-valta

Tuolla logiikalla ei sitten koskaan palkollinen saisi elinkustannuksen mukaistakaan korotusta. Tietääkö kurki millä se työläinen siellä töissä käy jos kulut vie eikä pysty enää ostamaan autoa eikä tätä kallista polttoainetta? Ei tottavie, ei työläisen kuulu kyllä korkeasuhdanteessa alkaa paljon pesosia ja niiden loputonta vaikerrusta kuullostelemaan. Silloin on taottava kun rauta on nk. kuumaa.

jees h-valta

Jos ei satu menemään itelleen lakkoon.

jees h-valta

Tiedän kyllä palkkaturvan mutta esimerkiksi jo omillaan kotvan eläneelle se on aika hidas suorittaja mutta tuleehan se sieltä pyrokratian jälkeen. Eri vain pystyykö todistamaan palkkasaatavansa jos ei ole kirjallista sopimusta joustoajasta. Käsitän tuollaiset lausumat kyllä niiltä jotka eivät koskaan ole palkkatyössä juurikaan olleet mutta että sellaisetkin täällä vinkuu jotka itsekkin ovat olleet elintasoltaan riippuvaisia liittojen taisteleman palkkatason suhteesta elinkustannuksiin. Itse olen ollut palkkatyössä 45 vuotta ja koko siltä ajalta maksanut liiton jäsenmaksun. Ihan itse, en ole vaivannut edes työnantajaa sillä koskaan.

jees h-valta

Entäpä jos yritys olisikin mennyt alta konkurssiin. Sinne olisi hyväntekeväisyytesi mennyt saman tein. Miksi ihmeessä hyvin menestyvissä firmoissa nyt sitten pitäisi joustaa??? Ettekö seuraa yhtään taloustilannetta? Nyt vain on varaa maksaa palkkaa elinkustannusindeksin mukaankin ja mitään syytä turhiin myönnytyksiin ei ole. Sitäpaitsi eikö silloin kun on työvoimasta muutenkin pula kuulu pyytää? Huvitti MTV:n uutisextrassakin kun tomittaja tenttasi Li Anderssonia. Kun hän ei käsittänyt lainkaan miten Li voi olla noin tyytyväinen vaikka on hallituksessa. Miksi ei olisi kun asiat on hoidettu mallikelpoisesti ja yrityksilläkin menee hyvin? Sitäpaitsi nyt on todella helppo työmarkkinakevät ja Umppi todella sotki aivan turhuudella pakkansa.

jees h-valta

UPM:kö esim. kohtuullinen palkkajaossa jos osingot sitä mitä nyt ovat. Suhteuta nyt mehtäukko hiukan. Jos me kateellisena käymme työläisten oman oikeutetun työtaistelun kadehtimiseen on kyllä alkutuottajalla todella laihat eväät! Ei ihme ettemme saa puulle hintaa! Saatanpa itekkin vielä yrittäjänä olla mutta en minä kyllä työläisten palkkoja ala silti kadehtimaan. Olisihan se vähän outoakin.

Esillä 10 vastausta, 2,131 - 2,140 (kaikkiaan 21,543)