Käyttäjän jees h-valta kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,191 - 2,200 (kaikkiaan 21,543)
  • jees h-valta

Miten sen tuottamattomuuden nyt sitten ottaa. Kyllä se Valtrakin viikoittain jossain aina liikekannalla on. Siitä myös erinomainen ettei juurikaan tarvii piuhan päässä venyttää. Lähtee kuin syömään käskettynä aurauskeikoille. Piakkoin pitäisi alkaa poltinpuita metsästä ajelemaan pois. Jälkiä jo vähän ajelinkin aurausreissulla sinnepäin. Mukavampi ajella valmista jäätynyttä ajouraa kuin umpihankessa reuhuta. Aika hyvän palkan on noille klapitöilleenkin tänä talvena saanut. Saa melkein vahtia ettei joku ole varkaissa pressun alta kun monella puut jo loppu.

jees h-valta

Isotee oikeassa, ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka tilaa tuollaista ja maksaa. Tuskin se mökkiläinen siihen nyt aivan vararikkoa kuitenkaan tehnyt. Minulla ei ollut kuin normaali puolen ha:n tontti mutta olipa kuitenkin hyvä sopimuskumppani ostajaksi joten täydellä isolla konekalustolla tehtynä reilut viisikymmentä mottia antoi minulle muutaman tonnin tilinkin vielä.

jees h-valta

On taas tiedon tomppeleita liikkeellä kun ranskalaisautoista plätisevät. Itse olen aina ihaillut eritoten personoitua ulkonäköä ja kuljettajan mukavaa työpistettä. Auton kulkukin on laadukasta ja kulutus aina ollut ranskiksissa pieni. Se että täällä on aina totuttu ajamaan kolmekymmentä vuotta samalla karmealla vanhalla traktorilla ja kaksikymmentä vuotta jonkun uunottamalla käytettynä myydyllä peruskotterolla autonkuvatuksella ja sitten ollaan niin kulkemislaitteiden asiaatuntevia että!

jees h-valta

Mites ihmeessä se hirvi voi tietää jos se maistuu pahalle että seuraavakin maistuu pahalle? Esim. nyt on paksu tykky päällä ja kun hirvi haukkaa latvan niin miten se pelastaa se Trico sen latvan jos vain mausta on kyse. Alan epäillä entistä enemmän että on kyse uskomushoidosta.

jees h-valta

Onneksi kun kauan on jo kauppaa puilla tehnyt saa joskus vinkkejä noista Puukin mainitsemista koijareista. Juuri yksi e-puuta ostava firma joutui minulla poikottiin vaikka tarjoili aivan loistohyviä hintoja. Ja ilmoittelee nytkin aktiivisesti ja laajentuu ja röhistyy. Millä lie konsteilla. Yksi motokuski tiesi kertoa jotain ja se riitti minulle.

jees h-valta

Tulipa sitä joskus kuutisen vuotta ajeltua Citroen BX19 GTI:llä ja kyllä siinä siihen aikaan jo oli autoa aika paljon enemmän kuin monessa sen aikaisessa. Sillä kyllä tuli ajettua pitkiäkin matkoja ja aina on riittävän hyvin toiminut. Ottaen huomioon että siinä oli tekniikkaakin toisin kuin yleensä sen ajan saksan ja japsin kotteroissa. Yksi parhaita ominaisuuksia oli sisältä vivusta säädettävä maavara. Jos auto jäi tukkoisella metsätiellä pohjasta kiinni nosti vain kopan ylemmäs ja taas edettiin. Meillä siihen aikaan oli Pomarkussa mökki jonka tietä ei juurikaan talvihoidettu ja siinä kyllä tuppasi tarpeen olemaan. Joskin se tuli kyllä sitten välistä ajettua kunnolla kiinnikkin kun liikaa yritti.

jees h-valta

Joka vuosi tulee seinäkalenteri juu ja siinä samalla vuodesta yhteenveto kuinka paljon sen vuoden hinnat korjataan. Eli yleensä jos kauppoja auki on sillä vuodella ollut kyllä niitä tonneja sieltäkin vielä tipahtaa. Toisin kuin yksityissahureilta. Toki ymmärrän puhtaan esim. kuusitukkileimikon, siinä kilpailua on aidosti. Täällä ei edes mäntytukkileimikossakaan.

jees h-valta

Toloppa ei tainnut kelvata edes käpykaartiin. Jos hakkaa päätään nk. karjalan mäntyyn ei kait voi muuta kuin todeta että eipä meillä Tolopankaan evästyksellä ole tulevaisuutta itsenäisenä valtiona. Kun sotaa hinkutaan sen voittaja sanelee ehdot tulevaisuudessakin. Venäjän naapurivaltioista ei yhdelläkään ole mitään mahdollisuutta jos Venäjä alkaa etupiiriään turvata. Turha silloin huudella demokratiasta yhtään mitään. Kiina ja Pohjois-Korea pois lukien koska nekin ovat aseistaneet maansa äärimmilleen. Natoon turvaaminen ei ole realismia. Mikä on euroopan ja Usa:n intressi ruveta tapattamaan kansalaisiaan pienten Venäjän naapurimaiden turvaksi. Pitää muistaa että Venäjällä on omasta takaa luonnonvarat ja sotateollisuus hyvässä vauhdissa. Kyllä sen arsenaali kestää, köyhän jenkin ja euroopan ei. Kiinahan saa jenkitkin polvilleen koska vain. Senverran raskaasti velkaantunut on jenkkilä sinnepäin.

jees h-valta

Tolopan turhaakin turhempi vuodatus. Kyllä Putinilla on aivan oikea huoli juuri Krimin suhteen. Nato olisi ilman muuta tukena kun Krimiä alettaisiin vallata Ukrainalle takaisin. Venäjä on sinne paljon satsannut, ei luovu siitä koskaan enää.

jees h-valta

Saatko siis jotain lahjuksia joka puukauppaan?

Esillä 10 vastausta, 2,191 - 2,200 (kaikkiaan 21,543)