Käyttäjän jees h-valta kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,231 - 2,240 (kaikkiaan 21,543)
  • jees h-valta

En ole vielä eläintä kohdannut joka ei olisi lähtenyt karkuun kun juoksee kohti meteliä pitäen. Lähtee kiltisti iso hirvikin melkoisella spurtilla.

jees h-valta

Sitten vain purkautuu. Onko väliä jos taimikon laittaa aidan suojaan?

jees h-valta

Ei ole uskon asia vaan aivan täyttä asiaa. Kasvuluvut olivat suoraan kopsattuja Metsäverkon sivulta. Ja kai suorittavakin (ai niin, kuinkahan mones tämä nykyinen suorittava) taitaa muistaa mihin aikaan tuo e-puuharvennus oli. Siihen ainakin kärkkäästi oli kantaa silloin ottamassa. Ei siitä vallan tavattomasti aikaa ole, koivunkannotkin ihan maastossa pystyssä vielä, tosin aika pehmeitä kyllä. Mutta ei aivan potkaisemalla vielä hajonneet. Kaupat kakkosharvennuksesta on tehty ja kesäkohde joten toiveita tämän tulevan kesän hakkuukertymän infostakin on.

jees h-valta

Riistakeskus tietenkin kustantaa aidan kuten minullekkin. Mutta metsästäjät sitten myös asentavat jos mo on kovasti huono sen tekemään. Minä lupasin itse asentaa ja huoltaa.

jees h-valta

Onko eläinten haavoittaminen kovinkin miehekästä metsästäjälle?

jees h-valta

Pihassa käyville susille viranomaiset ovat kyllä toimintamallit laatineet ja se riittää. Mitään itse ammuskeluja ei kaivata. Noita haavakkoeläimiä näkee jo riittämiin. Juuri eilenillalla voimalaitoksen läheisyydessä nuori kettu eteni ontumalla. Yhtään jalkaa ei ollut täysin pelistä pois mutta kulki selvästi luonnottomasti kääntäen vartaloa edetessään. Ehkä jokunen hauli vaivasi. Melkein jokaisesta pihasudestakin on löytynyt merkkejä ammutuksi joutumisesta. Hauleja usein löytyy. Tuosta susien tappomääräyksen ajamisesta voisi asettaa vastuuseen maa-ja metsätalousministeri Lepän joka on kaiketi vielä jonkinlaisessa sukulais/tuttavuussuhteessakin erään lauman maiden metsästysoikeuden haltijaan. Iltasanomien mukaan tässä saattoi olla hiukan myötävaikutusta nk. kannanhoidollisen metsästyksen luvittamiseen.

jees h-valta

Voitaisiin alkaa keskustelu aidan rakentajista esim. metsästäjien piiristä ainakin niille laiskoille jotka itse eivät siihen kykene. Siinä tulisi vaikka vuokraa ilman valuuttaa metsästäjienkin maksettua.

jees h-valta

Suorittavaa nyt sitten ärtsyttää. Koita pitää huoli niistä hirvikäppyröitten kehityksestä äläkä näe vaivaa sellaisesta joka ei sinua koske. Jos sudet hoitavat reviirillään tehokkaasti sorkkaeläimiä pois päiviltä luulisi olevan tyytyväinen kun pääsette itse urakasta kannan hoidossa vähemmällä. Nuuksiossa varmasti onnistuisi sudet aivan hyvin kunhan niistä ensin sinne reviiriään pitämään joku eksyisi. Eihän ketään oikeasti luonnossa sutta näe mutta luulotautia tuntuu piisaavan.

jees h-valta

Mäntykin on parempi täällä Satakunnan kasvatusalustoilla. Mutta kasvaahan se kuusikkokin kun on ne laadukkaat sieltä varhaisperannut kasvuun moottorisahatyönä joka rungon kunto tarkistaen. Nyt käyn ennakkoraivaamassa sitä ja sellaisia kahden tukin kuusia siellä on tasaisesti ja jälkeen tullutta kuitukokoa. Ikä 25-27 vuotta. E-puuharvennuksena otettu yliskoivut pois 15-16 vuotisina. Männyt kautta linjan parin tukin runkoja joissa arvion mukaan tukkiprossa jo olikin lähellä viittäkymmentä. Päätehakkuutavaraa noin kymmenen-viidentoista vuoden sisään. Saadaan se kolmaskin tukki sieltä vielä lopuissa mukaan.

jees h-valta

Öljy-kivihiili ja kaasuvarat ovat vielä satoja vuosia kovassa käytössä ihmiskunnalla.

Esillä 10 vastausta, 2,231 - 2,240 (kaikkiaan 21,543)