Käyttäjän jees h-valta kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,311 - 2,320 (kaikkiaan 21,543)
  • jees h-valta

On se näillä lumikeleillä itselle ystävällisempi tapa kieltämättä. Raivurilla saa ”ongittua” kaadetut ilman itse puiden alle menoa. Säästyy niskaan tulevalta lumikuormalta. Visa juuri paljasti ettei se viisikymmentä-kään kasvatusvuotta vielä taannut miehen itse kasvattaman puuston päätehakkuuta. Siis jos oli isukin kasvattama jo nuoreksi metsäksi. Minulla tämä on onnistunut noin kahdessakymmenessä vuodessa. Ihan taimesta päätehakkuuseen, mahdollista saattaa olla vielä toiseenkin kertaan.

jees h-valta

Ei tarvii pedoilta apua pyydellä. Kun jätetään ne rauhaan ne osaavat kyllä hommansa. Koska nälkä on paras konsultti eläimilläkin. Heti kun sain ilveksen houkuteltua omaan mäntytaimikon lähimaastoihin (pientä purtavaa) alkoi hirvieläimet kadota maisemasta. Pelkkä pedon haju saa sorkalliset vauhkoiksi. Tietävät kyllä vaaran. En ole kuullut yhdeltäkään susireviiriltä mainittavia taimituhoja metsille.

jees h-valta

Sillä 150:n euron kk-eläkkeellä Venäjällä saa samanverran kun Suomessa 1150:n euron eläkkeellä kaupasta tavaraa.

jees h-valta

Jätkä on aivan ulalla ja suorittava tavantapaansa aivan samoin pihalla koko aiheesta. En tiedä mistä Jätkälle on jäänyt tuo pari-kolme euroa kuutiolta lässytys. Minulla ainakin pystynä muun hakkuun yhteydessä ykkönen eteen. Samoin tuo suorittavan koneilla metsässä ramppaamisen arvostelu. Siellä ei rampata e-puuhakkuun takia yhtään ylimääräistä kertaa. Minulla tuo e-puuhakkuu tehtiin jo viisi-kuusitoistavuotiseen ja nyt siis kakkosharvennus alle kolmekymppiseen metsään. Kuten osto sanoikin vartoaa sen jälkeen päätehakkuuta. Eikä aikaa kulu kuin 10-15 vuotta siihen enää kun metsä valmis puitavaksi.

jees h-valta

R.Ranta, kannattaa se kun sen osaa. Mitkään kovin intensiiviset jk-räpellykset ei siihen kyllä kykene.

jees h-valta

Eihän niitä kaupallisia poimijaryhmiä mitkään portit pitele. Auto vain jää siihen. Kyllä ne taikut jaksaa tikata metsää pitkin mielettömiä matkoja.

jees h-valta

Onneksi nuori pääministeri ei aivan ole suomettunut tähän naton työntämän propakandan vietäväksi. Osaa ajatella omillaan ja kertoo sen myös. Lieventää hiukan typeriä lausuntojamme noilta vanhoilta parruilta. Eipä aivan Visankaan analyysi päde. Luuletko ettei Venäjällä ole hyvinkin iso ystävä nykyään. Kyllä Kiina liittoutuu milloin vaan kun länsimielisiä aletaan kurittaa. Hiukan on hampaankoloon voinut jäädä viime sodissa.

jees h-valta

Otin puolikastyöeläkkeen ja yllätys oli kyllä melkoinen kun veroprossa on 24%. Töissä ollessa ei likikään koskaan.

jees h-valta

Onhan se minullakin kuitenkin tämän vuoden ensimmäinen metsätili. Melkein kuusisataa euroa E85-kuluja takaisin.

jees h-valta

Venäjä vain kun ei ole pieni peluri. Voittoja on tullut niin Syyriassa kuin Krimilläkin. Kyllä jenkit ymmärtävät pelurin suuruuren vallan hyvin. Länsipropakandassa vain pitää uhota ja vähätellä. Jenkit eivät nyt seuraavaa selkkausta halua kun paniikissa edellisestäkin joutuivat lähtemään. Jenkkiä on koulutettu aika kovaa mutta sotataidot ovat silti jääneet karttumatta. Vietnamista tuli turpiin oikein kunnolla.

Esillä 10 vastausta, 2,311 - 2,320 (kaikkiaan 21,543)