Käyttäjän jees h-valta kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,321 - 2,330 (kaikkiaan 21,543)
  • jees h-valta

Lihan syönti on vähemmän terveellistä, lihan ”käyttö” ei, päinvastoin.

jees h-valta

Olet, kuten aina!

jees h-valta

Suorittava senkun sepittelee. Oli sitten metsästys tai e-puusavotat, aina yhtä asian sivussa ja hukassa. Kyllä minä ainakin olen hyvin tyytyväinen aikanaan tehtyyn e-puuharvennukseen. Metsän laatu hirviraiskiosta hyvin kasvavaksi nuoreksi sekametsäksi mahdollistui ja kuusien päältä pois niputetut koivut eivät kerinneet tuhota kuusten latvuksia. Nyt olen raivaillut kuusikkotihentymiä joita ei silloin juurikaan pideltykkään. Nyt hakattavaa on kuusikkoisilla aloilla, männikössä (siis se mitä hirviltä pääsi karkuun kasvamaan) laatua vielä parantava lopulliseen kasvutälliin, koivikoissa pyritään keksikokoluokan suosintaan. Niinja meinasin vallan unohtaa vanhojen ojien hulluna kasvaneet lepät, (niistä nytkin e-puuta). Nuo kaikki kun kasvavat seuraavat 10-15 vuotta onkin päätehakkuun aika ja aivan hyvänkin sellaisen.

jees h-valta

Emme Toloppa elä enää markka-ajassa joten inflatorinen laukka ei aivan noin hurjasti kulje. Mitä hyötyä on isoista korotuksista palkkaan jos ne on jo vuoden mittaan inflaatio syönyt?

jees h-valta

Veroilmoituksen teko kestää yleensä tunnin verran al-veroilmoituksineen. kun kaikki on valmiilla kirjanpito-ohjelmalla se on helppo laittaa omavero-sivuilla eteenpäin.

jees h-valta

Apli tuolla edellisellä sivulla paininut saman ongelman kanssa johon olen myös törmännyt. Kun liiton maksuille mennään on aikamoinen selvittäminen. Eli verottajalta vuosiyhteenveto, palkkatodistusta, lomautustodistusta, selvitys metsäomistuksesta, yms. Mutta kun kaikki saa TE-keskukselle eivät he kyllä muuta yleensä voi kun laittaa liitolle viestiä ettei estettä työttömyyskorvauksen maksulle. Aikaa siinä aika helposti liki pari kuukautta aina tuhraantuu.

jees h-valta

Metsänkasvattaja oikeassa. Itekkin pääsin nauttimaan tällaisesta ”firman piikkiin” ostetusta akkusahasta tässä männätyönantajalla. Harvemmin ala on sellaisia kyllä tarvinnut mutta kun pomo kotonaan tartti niin sellainen ostettiin sitten ”firman piikkiin”. ja kehtasi vielä laahata sen firmaan varastoonkin.

jees h-valta

Puuki saivartelee omiaan. Aivan turhaa tuollaista höpöttää. Firmojen autoja on joka kaupan edusta täys ruokatauon alkuun.

jees h-valta

Minulla on aivan oma auto metsätilan kalustossa ja ajoissa. Silloin kaikki sen kulut kuuluu todellisena kuten muidenkin kaluston jotka ovat metsätilan kalustossa.

jees h-valta

Pöllipaula, jos alv:n meinaa vähentää on kyllä sitten laitettava tämän vuoden verotukseen. Ja selkeintähän se on uuden arvosta lähteä vuosivähennyslinjallekkin. Todennäköistä on että selvityspyyntökin perästä kuuluu.

Esillä 10 vastausta, 2,321 - 2,330 (kaikkiaan 21,543)