Käyttäjän jees h-valta kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,621 - 2,630 (kaikkiaan 21,543)
  • jees h-valta

Surullista ja järkyttävää puusilmäisyyttä. Miksi ihmeessä tuollainen yksi ”partasuti” voi kaahottaa jo toistamiseen Ylen uutisissa tuota samaa kaahotustaan?

jees h-valta

Uskon kyllä että harmitus on reilu artolla. Kuka hullu tuollaista harmittamatta voisi painaa.

jees h-valta

Miehen mittaista. Ei häpeä kuolla koneen ohjaamoon. Eipä ole toiminut niin kun eräs sukulaismies. Perhetutut kysyivät hänen muutettuaan aika pitkälle kotonurkiltaan että mitä siellä nyt sitten olet tehnyt. Mies vastasi että sitä samaa kuin H-vallan kotonakin, katsellut keittiön ikkunasta pihalle.

jees h-valta

Ei kai mutta onhan tarkoitus kuitenkin oppia joten uskon ettei käy kuin yhdellä paikkakunnan mo:lla joka kuoli lähes Sampon rattiin. Kerkesi kuitenkin jo oppimaan puita kaatamaan.

jees h-valta

Rukopiikkikö ihan hirsipuuta. Ei kai kannata, et kuitenkaan elä muutenkaan niin kauaa että niistä männyistä niitä 50-100 vanhoja edes tulisi. Mutta todellisuudessahan hirret ovatkin nykyään 40-60mm vahvoja joten mihinkä niitä vanhoja mäntyjä tarvitaan?

jees h-valta

Onneksi tällaisen mo:n ei tarvitse tuossa vesikelissä ja tihkusateessa tehdä kuin tankillinen ja saa lähteä kuivattelemaan pirttiin ja miettimään järkevämpää ajankulua. Tankillinen riitti varsin hyvin. Nyt saakin kuivatella huomiseksi pannun kyljessä varusteita että saa aamuksi kuivaa ylle.

jees h-valta

On hämmästyttävä ilmiö kuinka alikasvoskuusillakin saadaan laadukasta tukkia tulevan ensiharvennuksen höystöksi. Nytkin jätän haavikon alle harvennettuna noin metrin mittaista kuusta aika tasaisesti sinne tänne ja varsinkin ojanpenkkoihin. Voi jees sitä kasvun rykäisyä kun ne lähtevät kilpaa tulevan kasvatusmetsän kanssa repimään tulevaan tukkikokoon. Nytkin minulla on yksi vajaa parikymppinen turvemaasarka josta juuri viime syksynä tein kemera-nuoren metsän hoidon. Nippanappa alle parintuhannen taajuus ja onneksi tarkastaja ei osunut sinne ojanpenkoille kertaakaan paikkatarkennukseen. Siellä on komeaa tukkipuuta koko pitkänmallisen saran matkalla. Se kun ei muuten erotu naapurin kuusikkoa vasten juurikaan. Ojan jäitä myöten kulkien komeita puita katsella, sieltä saa hiukan apurahaa enskaan. Myös hieskoivu on tuollainen hyvä rykäisijä haavikon kilpakumppanina josta olen jo kertonutkin. Nämä hiukan tuohon A.J:n edellisen sivun kysymykseenkin.

jees h-valta

Mitä nopeampi täyskielto glyfolle sen parempi ihmiselle ja vielä parempi luonnolle. On outoa ihmisen touhut, tosiaan!

jees h-valta

Pitää katsella minkämoisia leasing-sopimuksia noille saa. Se voisi olla hyvä aloitus ja sillä näkisi mihin itse pystyy ja kone.

jees h-valta

Tuskin vuosittain kovin montaa remonttia osuu muutaman sadan motin hankintatyölle. Ei se kannattavuutta vie. Tässä vain on ideana mielekäs metsätyö ilman jatkuvaa sääaltistusta. Sitä tosiaan alkaa vanhemmiten arvostaa. Minulla ei ole haluja jäädä makooksimaan ja korkoja laskemaan vaan aion elää kyllä loppuun asti.

Esillä 10 vastausta, 2,621 - 2,630 (kaikkiaan 21,543)