Käyttäjän jees h-valta kirjoittamat vastaukset
-
Hies sopii hyvin ylispuustoksi. Aina taimikossa on tuhovaraa joten en pidä sitä ongelmana. Manutyökin sopii tähän hommaan eli aikanaan ylispuiden korjuuseen. Näin olen itse tehnyt männyntaimikonkin suhteen.
jees h-valta 13.12.2021, 21:34Jätkä kyllä oikeassa, kuollaan, kuollaan, mutta miksi ehdointahdoin nopeuttaa kehitystä vai onko metsäväellä joku erityinen syy nopeuttaa luonnollista kehityskulkuaan? Ei ole metsänhoidossa tarpeen tappaa sen enempää vesoja kuin isojakaan haapoja myrkyillä. Sellaista järjettömyyttä voi pitää sinä Jätkän mainitsemana mielevikaisuutena, (tarkoittanee mielisairautta), olkoon sitten perinnöllistä tai ei.
jees h-valta 13.12.2021, 19:20Ja jos haavat ei kuolekkaan niin glyfon käyttäjät kyllä. mutta lopputuloshan se on tärkeintä. Samapa tuo yksi Arno sinne tai tänne.
jees h-valta 13.12.2021, 09:03Eihän niitä hakata jos ei määrätä. Jos metsänomistaja tykkää maksaa että puut ajetaan tien varteen omaa käyttöä varten se kyllä käy. Minulle latvusten ajo olisi maksanut yli kympin kuutio joten ainakin ajolla on hintansa, liekö sitten tavaralla. Sehän sitten riippuu metsänomistajasta, ostajiakin kyllä löytyy. E-puuksi saa varmasti aina kaupan tienvarresta ja jonkinverran menee koivukuidun seassa selluksikin jos asia on kaupallisesti sovittu. Valitettavasti vain monikaan metsänomistaja ei ymmärrä että haavalla on kantohintakin. Minulla motokuski käski Pohjois-Satakunnan palstalla oston lisäämään puulajin mukaan koska muutama motti haapaa löytyi yhdestä kuvion nurkasta. Sain pyytämättä ja yllättäen niistä muutamastakin motista 12 euroa/m3. Joten kait hereilläkin kannattaisi olla mitä palstoilla on myydä. Itsekkin tunnustan etten tiennyt haaparyhmästä.
jees h-valta 13.12.2021, 05:52Kasper, naapuri saa veloituksetta haavikon! En kehtaa veloittaa ilmaistaimista vaikka iso kartano onkin rajanaapurina. Siellä onkin juuri sopivasti yksi aukko juuri rajassa että saamansa pitää. Kyllähän yksi haapa 30 metrin säteelle juurivesat tuuppaa kevyesti. Ja kun minulla on noin vajaa tuhat ha:lla on hiukan varaa antaa naapurillekkin. Luonto monipuolistuu ja kiittää.
jees h-valta 12.12.2021, 21:13Jopa kolme, talvikohteilla.
jees h-valta 12.12.2021, 21:10Eiköhän häpeämisen paikka olisi ihan herralla itellä? Miksi suollat jos et tiedä? Sitä vain kysyin. Aivan varmasti en ole puhunut millekkään energiayhtiölle myynnistä yhtään mitään, käsitätkö?
jees h-valta 12.12.2021, 20:10Jos metsänomistaja tykkää maksaa että puut ajetaan tien varteen omaa käyttöä varten se kyllä käy. Se vain maksaa, usimmiten yli kympin motti. Minulle sattumaeräkin toi 12 euroa motilta pyytämättä ja yllättäin.
jees h-valta 12.12.2021, 19:34Tuosta ei kyllä ole faktaa olemassa että aurinkopaneelit jotenkin parantaisivat asunnon arvoa. Itse ainakin voisin ajatella aivan päinvastoin. Vesikatetta on puhkottu surutta ja kun emme ole vielä edistyneet kiinnitystarpeissa juurikaan ensimetreiltä lähtöön. Itse suosittaisin vain maasta lähteviä telineitä, katolle en ainakaan lainkaan.
jees h-valta 12.12.2021, 19:25Siksi se varmaan sitten paloikin.