Käyttäjän jees h-valta kirjoittamat vastaukset
-
En tiettävästi ole mistään kolmesta tuhannesta/ha maininnut. Mutta olkoon Tolopan arvio mitenkuten lähellä tai kaukana on aivan sama koska minä tein aikanaan ennen 2000-vaihtumista kuusikon päätehakkuun näistä aloista joka silloin tuotti aivan normaalin kuusimetsän tilin. Nyt kahdenkymmenen kasvatusvuoden (vajaa sekin osassa aloja) jälkeen teen haavalla jälleen päätehakkuutilin. Tuskin Visa on omia kovia metsiään edes koko aikaa kasvattanut vaan edellisen sukupolven peruja jo. Ja aikajana tuotteen valmistumiseen hiukan pidempi kuin minulla. Pittäähän tuosta tosiaan saadakkin, toki ei varmasti mitään neljääkymmentätuhatta/ha mutta hyvä jos hiukan yli puoletkin siitä.
jees h-valta 5.12.2021, 22:15Eipä ole noin isoja hinnanerojakaan.
jees h-valta 5.12.2021, 21:50Silloin tosiaan sahatkin savusivat. Nyt ei.
jees h-valta 5.12.2021, 21:45Kaikkea voi sepitellä näkemättömistä hirvituhoista. Siinä vain pitää olla metsästäjän lyhyen näköaistin kiikarit nokalla että pystyy noihin päätelmiin. Siksi liukenen mieluusti hirvijahtialueelta kun ei tiedä mihin se likinäköisyys mahtaakaan ampumatilanteessa johtaa.
jees h-valta 5.12.2021, 18:54Tolopan linjoilla. Kyllä kannattaa firman vakauskin katsoa ennenkuin puitaan menee myymään.
jees h-valta 5.12.2021, 18:49Kyllähän minä metsät saan kasvamaan mutta niiden suojaus runkojen kalvamiselta on sitten jo hiukan liikaa vaadittu. Siihen toki syyllistyy kaikki sorkalliset eli pienemmissä puissa peuratkin.
jees h-valta 5.12.2021, 17:49Tärkeä asia. Näin lehtipuun viljelijänä olen kyllä samoin huolissani hirvikannan kohtuuttoman suuresta tasosta edelleen. Alaspäin pitäisi saada ja nopeasti.
jees h-valta 5.12.2021, 17:44If on juuri sellainen kalastelija joka tarjoaa sen ekavuoden edullisesti ja sitten alkaa maksuerät tuplaantua.
jees h-valta 5.12.2021, 17:43Hienopaperi on käsittääkseni edelleen rahantekolähde suomessa.
jees h-valta 5.12.2021, 17:37Noillako hinnaneroilla on sitten onnellinen olo?