Käyttäjän jees h-valta kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,711 - 2,720 (kaikkiaan 21,543)
  • jees h-valta

Tolopan kympin hälyttimet,heh! Kyse on noin tuhannen euron Grohe Sense järjestelmästä johon tulee itse laite tulovesiputken väliin heti vesimittarin jälkeen. Kolme etäyhteydellä toimivaa anturia eri paikkoihin kuten keittiöön, wc/kylpy-tiloihin, ja lämmönjakohuoneeseenkin vielä omansa lattialle. Pattereilla toimii vain etäyhteydessä olevat anturit ja vesi katkeaa automaattisesti jos häly kosteudesta tulee. Ei niitä aivan joka savuun ole jaeltu Toloppa. Vakuutuksissa ei kannata tinkiä silti sisällöstä kuten useimmat tinkikierroksillaan tuppaavat helposti tekemään. Hinnan alennus on monelle tärkeämpää kuin vakuutuksen kattavuus.

jees h-valta

Niin, minä tai tuskin Puukikaan voi mitään sille että kuusikuidun kuten kaikkien muidenkin kuitujen hinta näyttää soljuvan edelleen sen vuosi/euro kasvatuspalkkiolla. Haavassa vain on se etu että sitä kasvoi kahdessakymmenessä vuodessa hiukan toisenlainen määrä/ha kuin kuusikuitua esim. vastaavassa ajassa. Ja toisekseen, se haavan hintakin on nyt vielä kuuskuidun kautta hinnantarkistusessa mukana koko vuoden. Kauppoja saadaan aikaan ja voitolla eletään, heiluu mikä heiluu Puuki!

jees h-valta

Puuki menee päivän kerrallaan päivän hinnalla. Tapa sekin. Itse olen pyrkinyt aina tosi pitkän linjan ajatteluun ja mielestäni en ole joutunut pettymään. Tämä Puukin mainitsema vkuutusten kilpailutuskin. En ole kilpailuttanut mutta pyytämättä ja yllättäin saksalainen Grohen vesivuotohälytinlaitteisto asennettiin taloomme eikä maksanut euroakaan meille. Se kilpailuttamaton vakuutusyhtiömme maksoi. Jotta joskus aina saattuu pitkän juoksussa voittoja kotiin. Niin puunmyynnissäkin, aika useinkin.

jees h-valta

Bonustakin on 2-5 %:ssaa joten mistä Puuki vetää tuon bonuksen kanssa ja ilman?

jees h-valta

Perko, tuohan siinä on juuri tarkkailtava asia eli mäntykin on varjostukselle arka. Mutta nyt istutustaimet ainakin ovat hyvinkin vahvoja ja vahvaneulasisia. Ottavat varjostavan puuston vielä kiinni tuolla menolla. Sikälikin syytä tarkkailla että sorkalliset käyttävät noita puustosaarekkeita ja hyväoksaisia kuusipuita suojana ja lepopaikkoinaan. H-vallassahan tuo heinän kasvu on aivan järjettömän kovaa joten syytä taimien lähdönkin seurantaan on. Toki muokkaus eli mättäät auttavat. Ja kyllä istutusmänty on kyllä aivan järkyttävän kova lähtöön.

jees h-valta

Mhy-väen lempilaulua.

jees h-valta

Nyt olisi vahvoilla sellainen puunostaja joka antaisi takuun ensiharvennuskuidun hinnaksi aivan kuten minulle annettiin aikanaan haapakuidulle takuuhinta kaksikymmentä vuotta sitten. Taimien myyntinsä yhteydessä voisivat metsäyhtiöt alkaa kilpailla tässäkin.

jees h-valta

Ja Toloppa oikeassa. En juurikaan tee muulloin kauppaa kuin välillä marraskuu-toukokuu. Ja nytkin heti kauden alussa eli viime kuussa tehty parit sopparit.

jees h-valta

Ei aina pidä paikkaansa että on palautusta korkeammasta hinnasta. Nytkin olen seurannut niitä harvoja muita bensan jakajia H-vallassa ja joutunut toteamaan että tällä paikkakunnalla ST-1 on kalleimmasta päästä nyt. Toki pari valtatien laidan huoltsikkaa vielä hiukan kalliimpia mutta ne ovat kuitenkin palveluasemia joten ymmärrettävää. ABC:llä tankkaan ja ainut jakaja muuten josta saa E85:ttä Ja sitähän tässä tulee pääasiassa tankkailtua joten hyöty tulee kahtakin kautta. Halvempi polttoaine ja bonukset kaupanpäälle. Useita kymppejä joka kuukausi siihen S-tilille kilahtaa.

jees h-valta

Oksapuun hinnant sitten alkujaan heti kunnossa. Miksi niihin sitten pitäisikään maksaa lisää? Hyvä ostaja antaa hyvän hinnan heti, hinnantarkastus takaa huonommankin ostajan kanssa pärjäämisen. Minä nyt olen hiukan sen ”uhri”, ostaja vaihtuu liian usein ja kokemattomuus hieman loistaa. Mutta pakko tässä on hyvän talon kanssa toimia ja nopeasti ne aina sen hintatason parempaan löytävät. Kyllähän sen hintatilastoja seuraamalla olen itsekkin huomannut koska hinta on heti hyvä ja koska vain keskinkertainen.

Esillä 10 vastausta, 2,711 - 2,720 (kaikkiaan 21,543)