Käyttäjän jees h-valta kirjoittamat vastaukset
-
Jos lappilaiset ovat hölmöyttään luovuttaneet metsänsä suojeluun ei kai sitä eteläisen suomen metsäväeltä sentään tarvii vaatia. En ainakaan halua olla hölmöyssolidaarinen.
jees h-valta 2.12.2021, 19:26Voi sentään, vai pitää sitä otsalampun valossa alkaa. Vai vedätkö arto sokkona kun toisten metsässä ei niin väliä?
jees h-valta 2.12.2021, 18:57Taas onnetonta horinaa! Jos on saman kuutiomäärän kone ei kulutuksessa ole eroa muusta syystä kuin käyttäjän tottumuksilla tuleva. Tankin koot vaihtelee ja säädötkin tietty hiukan mutta mitään suurta eroa ei tule ja se on jämpti. Eikä sen Stihlinkään täysillä kierroksilla alvariinsa tarvii huutaa. Pakko sitä hiukan olisi katsoa mitä otetaan ja mitä jätetään. Sitä ei tapahdu jos konetta huudatetaan jatkuvasti. Omituisia horinoita. Kyllä on huonot liksat arto/et kumpp. jos koneen kanssa pitää koheltaa.
jees h-valta 2.12.2021, 06:08Tuskin RR itsekkään tietää ja ainakaan tajua mitä tavoittelee. Taitaa olla vain onnellinen omassa osaamiskuplassaan.
jees h-valta 1.12.2021, 21:51Puolikas vasta! Se uusliikeviritys meni ”metsään” oikein kunnolla. Tämä yrittäjä löi kuukauden jälkeen liinat kii ja lopetti liikeajatuksen. Olen sieltä ulkona nyt. Tosin kerkesin kyllä hänelle myyntipisteen rakentelemaan ja monenmoista muutakin mutta sitten täysi stoppi. Kaikki peruutti ja minut ulkoisti. Onneksi siitäkin talosta kerkesin kuittaamaan aika hyvän liksan joten plussaa sekin tosin per….n kovalla turhalla työllä siis.
jees h-valta 1.12.2021, 21:26Jätkä pauhaa potaskaa! En ole mistään rasvan polttamisesta kyllä ihannoinut koskaan. Kasper, aika pienikulutuksinen 201:en tosiaan on ja päivät nyt lyhyitä. Toki olen metsäharrastaja koska teen vain omissa, en siis urakoi. Mutta saha kyllä on aika päivittäin kädessä. Nyt välillä raivaussaha. Kyllä puhti riittää koko päivään mutta kaikki muu ei aina anna myöden aivan joka päivä täyttä. En ole siis metsuri, selvennän vielä. Palkkatyöni olen hakenut aivan muulta alalta. Jo neljäkymmentäviisi vuotta. Nyt alkaa kaasuliipsimen käyttäjäsormi olla nivelestään niin saamarin sökö että voi päivänä minä hyvänsä lähteä kuopastaan. Naksuu välillä lähes jumiinkin. Edes tietokoneen hiirtä ei sillä voi käyttää vaan on ollut opeteltava keskisormen käyttö.
jees h-valta 1.12.2021, 20:13Eipä taida mehtäukkokaan enskoilla rikastua. Kuten mainitsin ne kuitenkin tehdään muiden hakkuiden kyljessä ja raha tulee kakkosharvennuksilta ja päätehakkuista. Nytkin on kaikkia paletissa jossain määrin. Yleinen tapahan on myös minullakin kuten varmaan monella muulla ettei se aina ole enskaa jota mennään vaikka todellisuus onkin enskaa. Tuo e-puuhakkuukin on siinä mielessä ollut oiva että sillä on päästy suoraan kakkosharvennukseen. Yksi on nytkin ala jossa on aikanaan poistettu alikasvoskuusikon päältä koivut joita oli raskaasti ja isoja. Siksi juuri kuusikon ”kolminaisuus” eli alle jääneet sitä alakertaa ja keskikerta on joinkuin pärjännyt koivujen oksistossa, yläkerta eli tukkikuuset olivat jo silloin isoa puustoa koivujen ohessa. Noin viisitoista vuotta varmaan siitä suurinpiirtein. Pariaatteessa tuokin olisi vielä uuden kuusikon enskaa mutta kakkosena nyt mennään.
jees h-valta 1.12.2021, 19:56Voi Toloppa olla todella liki se ydinsotakin. Kyllä siellä Ukrainan rajan tuntumassa kaikki ainekset alkaa kasassa olla.
jees h-valta 1.12.2021, 19:502%:n seoksella (siis todellinen, ei kuviteltu) ei katku kyllä ole mielestäni kovin kummoinen. Kone on kuitenkin aivan eri kuin äitelän etovan valmispliisun polttoyritelmällä. Käytän moottorisahaa kuitenkin aika paljon eli viiden litran lekkeri ei montaa päivää kyllä kestä. Just tänään taas tankkaus kun huomasin ettei seuraavaan reissuun enää ole kuin tankillinen. Kun olen käyttänyt nyt hiukan kumpaakin, raivuria ja ketjusahaa on kulutuskin aika tasaisen varmaa. Aamupäivät on nyt ollut mahdollista tehdä ja paras aamu oli eilen kun täälläkin oli 15 pakkasta. Ei tullut edes hiki mutta lämmössä työllä hyvin pysyi.
jees h-valta 1.12.2021, 19:43Niin, mitähän liekään väittävä tuo mehtäukko. Ei tässä mistään puhtaan koivikon harvennuksista ole puhuttukkaan. Ne ovat oma juttunsa. Sekametsissä minulla touhutaan ja sen mitä minä pohjustan ennakkoon raivaamalla jää vielä parin tuhannen pintaan. Toki alle (kemera) mutta siitä kun aletaan hakea sopivaa harvennusta alkaa keskivahvuus ratkaista mahdollisimman varhaisessa vaiheessa. Tämän marraskuun aikana olen kait liki 800m3:n kaupat solminut eteenpäin sekä kesä-että tavikohteista. Enemmänkin surkeasti tarttis mutta antaa nyt mennä tällä. Koitin kyllä hoputtaa suorituksia koska niiden suhteen ollaan minun ajatuksistani aika jatkuvasti oltu viiveessä. Joka vuosi puuta myyvän ei kyllä ole mukava katella parinsadan motin vuotta jossa on yksi leimikko harvennettu. Ei sillä tahdilla ei. Nytkin hehtaareita menee varmaan kymmenkunta. Kun otetaan näitä surkean toteutuksen vuosia kiinni. Haapakin alkaa painaa päälle joten alkaa tulla kuutioita rattaille entistä reippaampaa tahtia. Nyt sitä on osapuilleen puolet koko kauppojen puutavarasta.