Käyttäjän jees h-valta kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,791 - 2,800 (kaikkiaan 21,543)
  • jees h-valta

Nuo kaikenmaailman liituri+hirvikohinat ovat aivan turhia. Eihän kuuskostakaan kolopuita myydä ja tuskinpa niitä haavikostakaan myyn. Minulla on kyllä suojele/säästä-nauhaa. Eipä niitä kolopuita tule vaan haavastakaan kahdessakymmenessä vuodessa vaan rungot ovat terveitä ja kiinteitä. Joku hirvien kalvama löytyy mutta eipä haittaa kuituhaavassa. Kuusikossa kyllä. Kaikki viat ja laatuvirheet rokottavat kuusitukkitiliä aina. Ja vuosien mittaan käyneet tuhot voivat viedä hyvinkin rankasti. Kuusikymmentä kasvatusvuotta on aikapaljon enemmän riskejä kuin kaksikymmentä.

jees h-valta

Onhan tuo tuotteen valmistumisen ideologia hiukan muillakin hakusessa kuin R.Rannalla. Oksapuu oli hinnassa haavan suhteen lähellä mutta niinhän sanoinkin että noin kaksikymppiä koska en tiedä mitä kuusen kuitu nousee tarkistusjaksona eli saatta elättää vielä myös bonusten lisäämää haapatiliä. Nythän kuusikuitu lähti taas uuteen nousuun.

jees h-valta

Paperin käytön väheneminen on harhaa. Nyt jopa pulaa sanomalehtipaperista liian voimakkaan alasajon seurauksena.

jees h-valta

Artolla siis käsitykset eivät perustu mihinkään tietoon vaan luuloon. Hirvien vasaverotus on paljon oletettua suurempaa koska sudet ja muutkin pedot tappavat varastoonkin. Juuri kuten lammasaitauksissakin. Susirevvirin sisäpuolella alkaa sorkalliset vuosien mittaan hävitä nk. parempiin suihin. Toki hirvieläimetkin sen huomaavat ja yrittävät siirtyä maisemiin jossa susia yms. petoja ei ole vahvaa kantaa. Tämähän metsästäjiä närästääkin kun luonnonsuojelijat aivan oikein pyrkivät vaalimaan laumaantuvia reviirillään. Sillähän juuri sudet pysyvät harmittomina kun laumasta erkantuu vain nuoret omaa laumaa perustamaan. Tämä on metsästäjille iso ongelma koska he kilpailevat reviirillään sorkallisia tappavien susien kanssa. Nuo arton muut suden eväät ovat marginaalia silloin kun isoa evästä on tarjolla. Sillähän emot poikasiaan opettavat että jopa aikuisiakin hirviä joskus aina kellistetään.

jees h-valta

Metsästäjät ovat kyvyttömyytensä kannan säätelyssä jo näyttäneet vaikka toisin tiedonvälitys antaa virheellisesti ymmärtää. Hirvieläikolareita on aivan käsittämätön määrä. Sudet ja muut pedot olisivat suhteutettuna saaliseläinmäärään aivan paras mahdollinen ja luonnonmukainen hoitotiimi josta aiheutuu vain hyvin vähäisiä oheisvahinkoja verrattuna valtavaan aineelliseen hirvieläinten tuhovaikutukseen.

jees h-valta

R. Rantahan ei osaa laskea tuotteen valmistumisaikaa vaan jankkaa vain tukin kasvatuksen auvoisuuttaan. Kertaan nyt vielä: Kun saan kahdenkymmenen vuoden kasvatuksella haavasta 20,00 noin kuutiolta ja puusto on yhtä järeää kuin kuusikko kuuskymppisenä niin mikä ero on R. Ranta siinä että minä teen kolme haapatiliä sinun kuusikkotukkitilisi kasvatusaikana? EIKÖ lopputulema ole sama? Paitsi että minä saan huomattavan korkoedun sinun kuuskymmentöä vuotta sujuvan miinuskoron eli rahan kiinnipitämisessä täysmääräisenä. Ja kun todennäköisempää on että minä saan eliaikaodotteessani ainakin kaksi noista kolmesta hummata eläkeriennoissa sinun kustessa kuusen juurella ja toivoessa kasvun ihmettä että kerkeäisit edes hautapaikan saada maksuun kuusikostasi.

jees h-valta

Kun se yhteinen kassakin on aivan omaa maksua. Ei ne taivaasta sinne ole tippunut. Miksi maksaa erikseen kun joka tilistä sitä on maksettu, itekkin jo 45 vuotta vaikkei eläkettä kertynyt ole kuin 39 vuotta.

jees h-valta

Pitäähän sitä itse metsitetty peltoheitto realisoira eurovaluutaksi. Kuten ympärillä olleesta kuusimetsästä lehtipuuksi muutettukkin. Niissä oikeastaan vielä mukavampi saundi kun saa kaksi päätehakkuuta samasta alasta ihmisen vaatimattomassa elinodotteessa. Peltoheittojen metsä on kyllä sittenkin vielä voiton vievä. Siellä uudistuskin sujuu kuin leikki, uutta tulee että jarrutella pitää.

jees h-valta

Talebanit ajeleekin laatukalustolla jonka kotimaa taitaapi ollakkin kaikilla tiedossa. Siis kuten minäkin arvostan laatua ja mukavuuspainotusta. Traktori on sitten taas noihin reissuihin minulla jossa jotkut kenuaa Hiluxeilla. Tai siis yrittävät kenuta.

jees h-valta

Kumpi kaataa tollasen parin kuution kuusen aivan keskeltä rajalinjaa? Minulla sellainen tuli tässä raivuulla vastaan. On säästynyt jo vähän useammaltakin hakkuulta.

Esillä 10 vastausta, 2,791 - 2,800 (kaikkiaan 21,543)