Käyttäjän jees h-valta kirjoittamat vastaukset
-
Tuollaisen lenkin jälkeen sitä hirveä ei kannata ampuakkaan. Tulee monta kiloa vähemmän lihaa.
jees h-valta 22.11.2021, 20:25Maitokarjan ulkolaidunnus on lakisääteinen asia nykyään joten päivitäppä Zumi hiukan tietolaariasi. Vai vuotaako pohja tarkoitushakuisesti?
jees h-valta 22.11.2021, 20:05Emme ole.
jees h-valta 22.11.2021, 19:46Avolava-auto toimii aina eikä tule ahdasta työvälineille eikä itsellekkään. Lisäksi avolava on kätevä sahan teroitusalusta ja tankkauksessakin joskus aina. Sitä kun nelikolla aika lähelle työmaata usein ajellaan. Nyt on molemmat aina mukana, raivaussaha ja moottorisaha. Jos on kovin pientä sälpää raivurilla mutta isommasta tehdään moottorisahalla ensi talven poltinpuuta.
jees h-valta 22.11.2021, 18:50No senverran tarkennusta ettei silloin kun menin metsään näkynyt jahdista jälkeäkään. He tulivat siten etten huomannut ennen kuin lopetin sahailun ja aloin katsella ympärilleni. Tiedä sitten kuinka kauan olivat olleet jo. Kokosin kiireesti koivurangat kourakasaan ja lähdin. En siksi etten olisi luottanut heidän minut huomanneen mutta juuri siksi että saavat jahtirauhan. Kummastelin kyllä ettei työni muka häirinnyt heidän jahtiaan. Mitään jahdin ääniä ei kuulunut mutta kai heillä koira sitten minun puolelta oli lähestymässä tietä. Olisin kyllä kovasti mielissäni jos ei samalle kuviolle tulla jahtiin kun minullakin on aikatauluni jossa raivaustakin pitäisi saada kuntoon. Tänään kävin varoiksi traktorilla jos se olisi huomiota herättävämpi metsässä. Toki tuskin viikolla ovat jahdissakaan.
jees h-valta 22.11.2021, 05:42Jos kaveri on kyykyssä tien penkalla ja piippu osoittaa minun suuntaani niin Toloppa saa siitä sitten tuumata mikä on mennyt oikein tai väärin. Toinen,kauimmainen kulki tiellä hiukan paikkaa vaihdellen ja kivääri koko ajan kädessä. Ilmeistä oli että odotusarvoa hirven tulolle oli. Senverran hektisen oloista passia. Toimein juuri kuten Gla eli poistuin alta pois koska todellakin vain hyvä että ampuvat kun niihin nurkkiin nyt sitten kai hirvi oli tullut edellisen kerran tyhjyysvakuutteluista riippumatta.
jees h-valta 21.11.2021, 21:05Ihan moottorisella kyllä. Mutta silti tultiin alle sataan metriin rintamasuunta minua kohti.
jees h-valta 21.11.2021, 21:03Kai tuokin jonkinlaisen lapsilisänkin on saanut. Mutta eihän sitä toki hyväksyä ole pakko, tulee kuitenkin. Toki mennyt jollekkin muulle kuin hänelle ja kai sitten jäänytkin paitsi siitä, ja monesta muustakin jaosta.
jees h-valta 21.11.2021, 19:14Selkeästi huomasi että esim. kuusitukkia ei todellakaan enää kaivattu enempää. Vatsat todellakin kylläisiä metsäherroilla ja pysyvätkin niin kauan kun piiperopennut intoilee.
jees h-valta 21.11.2021, 18:50On niitä tänäkin vuonna mutta hirvestäjät on uskoteltu ja peloteltu että loppuvat just. Aika ikävä tapaus taas kävi kun olin ennakkoraivaamassa palstalla ja tietämättäni hirvimiehet olivat ketjuttaneet yläpuolellani kulkevan paikallistien ja piiput osoittivat minun työkohteeni suuntaan. Autoni oli vielä näkyvässä paikassa saman tien varressa. Kun huomasin äijät otin kyllä suuntaa pois työmaaltani aika nopsaan. En kyllä käsitä tuollaista touhua. Jos hirvi olisi suuntaani tullut he olisivat joutuneet ampumaan ylitseni. Aivan käsittämätöntä tuo nykykohellus metsästykselläkin.