Käyttäjän jees h-valta kirjoittamat vastaukset
-
Jätkä kyllä tässä niin sataoikeassa. Miksi ihmeessä valehtelee itselleen ostaessaan kaupasta hienon lekkerin jossa on päällä joku tarra jossa vedotaan tietysti ammattilaisuuteen. Jäteöljyllä siis sahaa artokin ekokemin öljyllään. Kantsii vaikka käyttää sitä hienoa muovilekkeriä ja kaataa sen naapurinkin jäteöljyt siihen niin ei hävetä sitten metsässä.
jees h-valta 2.11.2021, 20:02Pavekallahan on mielipiteet, heh! Onkohan nyt aivan tasalla että tosiaan jäteöljyllähän lähes kaikki ketjunsa voitelee sahoissaan. Ja ihan omankin jäteöljyn ”raakana” käyttö ei ole korjaamon onni. En ainakaan ole käynyt kertaakaan siitä syystä sahaa korjaamassa. Eikä se jäteöljy siellä sahassa kyllä näy sitten missään. Öljypumppu on aina hiukan kurainen koska myös puun jätöstä menee hiukan läpi, epäpuhtauksina siis. Ja sitä tehdaspuhdistetunkin pientä hienomutua pikkaisen. se on sitä mitä sattuu sitten kipan päällä lukemaan, milloin metsurin teräketjuöljy tai joku vastaava raflaava nimi jolla myydään siis jäteöljyä.
jees h-valta 2.11.2021, 09:43Minun ostamani ei ole mustassa kanisterissa ja kyllähän siellä viimeisessä tilpassa hiukan sakkaa näkyy mutta erittäin hyvää koostumukseltaan tarkoitukseensa.
jees h-valta 2.11.2021, 09:40Noh, ei se tuulivoimalaa kuitenkaan ympäristöystävällisyydessä voita minkään koon ydinvoimala. Betonia ja terästä saadaan uudelleen kierrätettyä mutta ydinjätettä ei. Tervetuloa siis tuulivoimapuistoja koko suomen laajoille selkosille!
jees h-valta 1.11.2021, 21:44Kokemus on tuonut myös käsityksen teräketjuöljyn ominaisuuksista ja kaikista vain ei jää sellainen mieli että olisi voiteluun hyvää tavaraa. Taisin sitten saada reeraamosta aika hyvää jäteöljyä (erikoistunut jenkkiautojen huoltoihin) ja sen jälkeen olikin hiukan hakua missä olisi edes hiukan sitkosta ettei ole aivan ”kusivettä” kuten eräät halppislitkut antavat vaikutelman. Minä kun en kovilla pakkasilla yleensä sahaa metsässä tuntikausia niin minulle on voiteluominaisuus hiukan tärkeämpi kuin juoksevuus. Joten maksan hiukan enemmän mutta kun olen siihen tyytyväinen ollut.
jees h-valta 1.11.2021, 20:01Oksapuun testi tosiaan kätevämpi. Noita kaikkia litkuja en laita edes ketjun voiteluun. Ja Motonetin kura on yksi sellainen.
jees h-valta 1.11.2021, 19:32Ehkä en pidä sitä työläänä mutta huvittavana testinä kylläkin. Kyllähän tuo jonkun kerran vuodessa tulee irrotettua ja hiukan joskus käännettykkin kulumisen tasaamiseksi. Joka kyllä sekin Stihlin laipoilla turhaa touhua. Ketjua terätessä voi hiukan viilaa antaa jos käteen tuntuu reunapursetta. Noin sadan tankillisen välein ehkä, noin. Nyt ei ilmaisöljyä ole saatu eli jopa pienestä kolmen litran tönkästäkin saa jo kympin maksaa, tarkemmin 9,90. Kallista ja aivan suotta mutta kun ei ole sitäkään reeraamoa enää H-vallassa, kuten eipä paljon muitakaan.
jees h-valta 1.11.2021, 18:54Minä olen lähes jokaisena päivänä todennut saman asian ilman laipan purkuakin. Metsässä työstäen. Ei niinku mene tavaraa hukkaan.
jees h-valta 1.11.2021, 18:52Kukahan mahtaakaan olla asenteidensa vanki, mielestäni vahvimmin suorittava itse. Kuten metsästäjät yleensäkin. Enpä ole vielä minään vuonna kuullut yhdenkään metsästäjän sanovan että nyt niitä hirviä on paljon. Aina sama virsi. Tänään viimeksi metsästäjä poikkesi palstallani kun siivoilin tien vartta. Parku alkoi heti ettei näillä nurkilla ole hirviä. Mitä olen nyt käynyt aika usein siinä viikonloppuisinkin ainoa puute on ollut ettei ole näkynyt hirvestäjiä. Mistä he voivat tietää ettei ole kun eivät toimi?
jees h-valta 1.11.2021, 07:48En tarkoittanut aivan nyt tänä keväänä istutettuja. Mutta kolmatta istutuksenjälkeistä ne vasta kyllä vetelevät. Voisinkin kuvat ottaa, ovat jopa aika hupan näköisiäkin, aivan suhteettomia alkukasvuunsa nähden.