Käyttäjän jees h-valta kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 781 - 790 (kaikkiaan 21,543)
  • jees h-valta

    Jätkälle vain tiedoksi että takuu jatkuu uudenkin moottorin kera aivan samaan tapaan kuin ennenkin. Jos moottorissa ilmenee jotain poikkeavaa laittaa autohuolto jälleen tiedot maahantuojalle ja homma etenee tarpeen mukaisella kaavalla. Varmistin kyllä kun hain auton. Myös auton huollot edelleen aivan vanhaan malliin. Kerran vuodessa/20000km. Ei ranskalaisauto ole lainkaan huono takuultaan nykyään koska hoitavat takuuajan jälkeenkin velvoitteensa mutisematta. DS esim. antaa taksikäytössä aivan ylivoimaisen takuunkin. 7 vuotta ilman kilometrirajoitusta! Juttelin hiljan taksisuharin kanssa joka ajaa 3008:lla taksia Ulvilassa. Ajanut jo aivan mielettömät kilometrit dieselipösöllä ja aikoo jatkaa seuraavankin kerran ranskalaisella. Halvat huolto-ja korjauskulut olivat myös yksi syy hänelläkin merkkiä pitää.

    jees h-valta

    Sitäkin voi ajatella tasan kahdella tapaa vähintään. Mikä on tarve ja onko pakko ostaa uutta autoa? Sehän on kallein auton omistamisen vaihtoehto kuitenkin. Olemme kaikki sen ikäluokan ihmisiä että ajomme on harkittavissa. Kyllä käytetty auto on halpa satunnaisiin hupiajoihin joita lähes kaikki eläkeläisen ajot ovat. Kahden-kolmen vuoden välein uuden osto on kallista hupia. En osta enää uutta autoa tuskinpa. Avolava on tärkeämpi kuin tuo henkilöpiili.

    jees h-valta

    Visan kysymys on hiukan laajaa sorttia. Ja Gla alkoi kuristaa sitä vielä fossiilisten pienellä kulutuksella. Kahden auton taloudessa on jo paljon valintoja tuolla viisii tehtävissä. Olen itse ajellut aika monenmerkkisellä autolla. Mitään mullistavaa en muussa ole huomannut kuin matka-ajon jaksamisessa eli se tarkoittaa hyviä istuimia ja hyviä ajo-ominaisuuksia yleisesti. Ranskalaisautot ovat osoittautuneet piheiksi kulutukseltaan ja sopivat aika hyvin tuohon hintahaarukkaan. Kakkosauto ehkä jokatapauksessa avolava koska se on kätevämpi maastossa kuin henkilöauto ja peräkärry. Nelikkoa siellä tietysti vaaditaan. Mielestäni kakkosauto maastoon saa kuluttaa enemmän fossiilista koska hajulla ei maastossa mihinkään pääse.

    jees h-valta

    Visa sentään oivaltaa että talla pohjaan kun auton tehoja tarvitaan. On myös autoilijoita jotka eivät sitä ymmärrä. Lähdetään vakkarilla ohituksiinkiin! Siellä on sitten hiukan epämukava olo takana jos muuten olisikin paana vapaa. Vartoilla että edessä oleva siirtyy omalle kaistalleen. Joillakin tekniikka menee aina edelle ja kuski suorastaan palvoo sitä.

    jees h-valta

    Niinhän nuo nykyautotkin tuntuu että kun moottori tikkaa hiukan päälle 2000 kierrosta lasissa vielä 130:n vauhdissa että värkeissä olisi varaa vaikka millaiseen nopeuteen. Vaan kun se tosiaan on sitä jossittelua! Ei kulje kun loppuu puhti. En ole uskaltanut yli 160:in moottoritielläkään ja vain hetkellisesti, mutta huomaa kyllä että lähellä huippunopeutta silloin jo ollaan. Ilmoitettu kai muistaakseni 180km/h.

    jees h-valta

    Ranskalaiskoneitahan ne saksmannitkin tosiaan paljon käyttää. Ja Bemari paljon muutakin ranskistekniikkaa. Taitaa Tolopan ”mesehurmos” nyt saada pahan kolauksen!

    jees h-valta

    Aika kauan tuo Ukrainan vastahyökkäys antaa itseään odotuttaa. Liekö rahkeissa kuitenkaan varaa reuhtoa. Länsiapua kuluu koko ajan nyt taisteluissa. Miten niitä keskittää kun ei mitään välirauhaa edes neuvotella. Tolopan kommentit ovat säilyneet varsin hyvin yhtä hulluina koko sodan ajan.

    jees h-valta

    Visa tuolla aiemmin meinasi että muuta pientä laittoa saattaa tulla. Tokkiinsa varmasti ja ne ovat juuri sitä pientä. Seuraavaan satatonniseen varmasti mahtuu esim. akun vaihto koska se ikääntyy omaa tahtiaan. Nyt siis kuusi vuotta täys. Onneksi sen kuulemma alkaa huomata jos se alkaa huonota siitä että start/stop toiminto ohjataan automaattisesti pois päältä. Akku kestää kuulemma erittäin pitkään noissa. Toinen ihmetyksen aihe ovat jarrut joita melkein joka autossa on joutunut laitattamaan. Tuossa levyt ja palat todella vähän kuluneet. Myös sähköinen kässäri toimii edelleen moitteetta. Yhtäkään valopolttimoa ei myöskään ole vaihdettu. Joten Glan linjoilla myös oman auton suhteen, eihän tuollaista nyt kannata myydä tai vaihtaa. Kuuden ltr:n kulutuksella hiukka toista meininkiä kuin tuolla avolavan hetkellisellä käytöllä kaikkeen ajoon. Sattui vielä saumaan että jouduin tosiaan ajamaan paljon sillä. Sunnuntainakin ensin Poriin, siitä Noormarkun Lassilaan ja siellä tuli häly että poikain kalareissun paluun autosta oli rengas räjähtänyt. Ja vararengas tietenkin kotona Harjavallassa. Noh, ei muuta kuin viemään Forssan Tammelaan. Tulihan siinä kilsoja liki 350. Nuo päivät alkaa helposti tuntua pussissa. Ja persiillä.

    jees h-valta

    Ihminen mitään pysty pilaamaan. Luonto aina kaiken korjaa. Aika on rajaton käsite luonnossa.

    jees h-valta

    Tolopalla nuo vaihtoautojemme arvot ovat olleet aiemminkin hakusessa todella. Nyt sitten ajellaan uuden Puretecin viennillä seuraava satatuhatta kilometriä. Autossa ei mitään eroa huomaa ajossa entiseen mutta kuulemma konehuoneessa on oranssia väriä uudessa lohkossa. Kesän menopeli on iskussa ja samalla tietysti vaihdatin kesäkumeillekkin. Kelpaa taas matkaa taittaa! Vaihtohaaveet saa olla nyt. Tuota järkevämpää pidettävää olekkaan kuin tuo Peugeot. Auto on ulkokuoriltaan kuin uusi vaikka en ole tehnyt sille koko aikana normaalia pesua kummempaa. Tuskin tuo vaihtamisesta paranisi.

Esillä 10 vastausta, 781 - 790 (kaikkiaan 21,543)